Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Där går våra åsikter isär . Gott så.
För mig har aldrig fotboll handlat om att vinna till varje pris. Det är mycket större än så.
Ni har ett jävla betongförsvar alltså, det måste man ge er. Inte en yta fick vi gratis och den kvaliteten som krävs för att vinna mot ett så kompakt lag har vi uppenbarligen inte.
Trots 7 raka matcher utan vinst så är jag vid gott mod. Har fullt förtroende för Nanne och processen. Ut med ett par mediokra lirare nu samt i höst och in med ett par spelare som håller för Allsvenskan.
Nästa år då jävlar

Det finns inget självändamål i att spela så kallad "attraktiv" fotboll, fotboll innehåller mycket mer än så, handbollsfotboll ala Barcelona under Guardiola fick mig nästan att börja grina, otroligt tråkigt att titta på, det var en befrielse när Chelsea vann.
Man kan förtjäna att vinna en match genom att ha ett så kallat betongförsvar, då har man ju utmanövrerat motståndaren, genom att eliminera deras anfallsspel. Är motståndaren tillräckligt bra så krävs det ju även otroligt mycket för att klara av att "hålla tätt".
Nu hade vi dock lite flyt idag, vilket också kan vara en essentiell del i fotboll, även om domslut oftast jämnar ut sig över längden av en hel säsong, även Alvbåge gjorde sig även förtjänt av lönen idag.