2015-06-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hammarby kommer säkert plocka rätt många poäng med det spelet de visade idag, personligen så bryr jag mig inte om hur spelet ser ut när vi vinner. Hellre 3 pinnar med bussen framför mål än 0 poäng och fint spel.

Danskarna saknades väldigt mycket idag dock, men fotboll handlar om mer än att "lira" boll, Blåvitts försvarsspel har varit överlägset bäst i Allsvenskan i år, och det är också något som kräver skicklighet, hårt jobb och bra organisation.
Där går våra åsikter isär . Gott så.

För mig har aldrig fotboll handlat om att vinna till varje pris. Det är mycket större än så.

Ni har ett jävla betongförsvar alltså, det måste man ge er. Inte en yta fick vi gratis och den kvaliteten som krävs för att vinna mot ett så kompakt lag har vi uppenbarligen inte.

Trots 7 raka matcher utan vinst så är jag vid gott mod. Har fullt förtroende för Nanne och processen. Ut med ett par mediokra lirare nu samt i höst och in med ett par spelare som håller för Allsvenskan.

Nästa år då jävlar
Citera
2015-06-07, 18:12
Medlem
junkbords avatar
Hallå!
Var är asslikethat?

Mvh
#deltagarlaget
Citera
2015-06-07, 18:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hallå!
Var är asslikethat?

Mvh
#deltagarlaget

Han har försvunnit sista veckorna.

Nya Vibe gjorde mål för DIF.

Riktigt nice.
Citera
2015-06-07, 18:21
Medlem
eternussermos avatar
Trots åtta matcher utan vinst är vi fortfarande på den där elfteplatsen som vi verkar vara fast förankrade vid.

De tre sista halvlekarna har varit godkända men vi behöver verkligen få tillbaka det där presspelet och snabbheten som vi säger oss ha, och som vi visade i början av säsongen. Alla skriker på en striker, men det är lättare sagt än gjort att hitta en pålitlig målgörare. Ser nog att vi ger Linus fortsatt förtroende,men att vi kryddar med en offensiv central spelare.
Citera
2015-06-07, 18:24
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Trots åtta matcher utan vinst är vi fortfarande på den där elfteplatsen som vi verkar vara fast förankrade vid.

De tre sista halvlekarna har varit godkända men vi behöver verkligen få tillbaka det där presspelet och snabbheten som vi säger oss ha, och som vi visade i början av säsongen. Alla skriker på en striker, men det är lättare sagt än gjort att hitta en pålitlig målgörare. Ser nog att vi ger Linus fortsatt förtroende,men att vi kryddar med en offensiv central spelare.
Det enda vi behöver spelmässigt är att göra mål. Hade vi satt en 3-4 bollar idag så hade göteborgs gratismål inte spelat någon roll.

Vad heter han som gjorde svandyket förresten? Landslagsklass på den. Glenn Strömberg måste vara stolt.
Citera
2015-06-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Där går våra åsikter isär . Gott så.

För mig har aldrig fotboll handlat om att vinna till varje pris. Det är mycket större än så.

Ni har ett jävla betongförsvar alltså, det måste man ge er. Inte en yta fick vi gratis och den kvaliteten som krävs för att vinna mot ett så kompakt lag har vi uppenbarligen inte.

Trots 7 raka matcher utan vinst så är jag vid gott mod. Har fullt förtroende för Nanne och processen. Ut med ett par mediokra lirare nu samt i höst och in med ett par spelare som håller för Allsvenskan.

Nästa år då jävlar

Det finns inget självändamål i att spela så kallad "attraktiv" fotboll, fotboll innehåller mycket mer än så, handbollsfotboll ala Barcelona under Guardiola fick mig nästan att börja grina, otroligt tråkigt att titta på, det var en befrielse när Chelsea vann.

Man kan förtjäna att vinna en match genom att ha ett så kallat betongförsvar, då har man ju utmanövrerat motståndaren, genom att eliminera deras anfallsspel. Är motståndaren tillräckligt bra så krävs det ju även otroligt mycket för att klara av att "hålla tätt".

Nu hade vi dock lite flyt idag, vilket också kan vara en essentiell del i fotboll, även om domslut oftast jämnar ut sig över längden av en hel säsong, även Alvbåge gjorde sig även förtjänt av lönen idag.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-06-07 kl. 18:35.
Citera
2015-06-07, 18:33
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns inget självändamål i att spela så kallad "attraktiv" fotboll, fotboll innehåller mycket mer än så, handbollsfotboll ala Barcelona under Guardiola fick mig nästan att börja grina, otroligt tråkigt att titta på, det var en befrielse när Chelsea vann CL finalen.

Man kan förtjäna att vinna en match genom att ha ett så kallat betongförsvar, då har man ju utmanövrerat motståndaren, genom att eliminera deras anfallsspel. Är motståndaren tillräckligt bra så krävs det ju även otroligt mycket att klara av att "hålla tätt".

Nu hade vi dock lite flyt idag, vilket också kan vara en essentiell del i fotboll, även om domslut oftast jämnar ut sig över längden av en hel säsong, även Alvbåge gjorde sig även förtjänt av lönen idag.
Domslut jämnar inte ut sig över säsongerna. Notera plural.

Något måste göras åt domarkåren. Det kan sluta med dödsfall om det inte tas tag i inom kort.
Citera
2015-06-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Svårt att vinna när både linjedomare och huvuddomare systematiskt gynnar ena laget.

Synd att inte bangern landa framför domarn.

Hur många ONSIDE blev inte OFFSIDE i hans jävla bok. Den där dommark¨åren borde ta kollektivt självmord.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-06-07 kl. 18:40.
Citera
2015-06-07, 18:38
Medlem
InnesIs avatar
Det känns givetvis hårt när vi åker på ett mål precis i slutet av matchen som dessutom kommer av en feldömd frispark. Lägg till att vi faktisk var bättre än Göteborg, serieledarna, under hela matchen egentligen. Visst går det emot ibland och för ibland men det känns riktigt ruttet såhär precis efteråt.

Har länge varit tveksam till Linus och han lyckas inte idag heller. Däremot gör han mer än vad Söderkvist gör. För han lyckas knappt med något kan jag tycka. Rennie får jag inte grepp om. Han kommer i rätt läge, han ställer till oreda men han tar alltid fel beslut. Passar när han ska skjuta, skjuter när han ska passa och stannar upp med bollen (ja stå ofta helt still) innan han fortsätter. Han hade varit kung om han hade haft spelförståelse mend et verkar han sakna totalt.

Vi har flest chanser skulle jag tro men Göteborg får några farliga lägen. När de hade en gubbe som kom fri var jag övertygad om att de skulle ta ledningen.

Har hela tiden varit övertygad om att vi i Hammarby inte kommer kämpa vid de undre strecken med tanke på det spel vi visat att vi har i oss. Samtidigt har vi skördat väldigt lite poäng sedan de första 5 omgångarna och nu ligger några bottenkonkurrenter bara ett och två poäng under oss.

I fönstret vill jag se en etablerad anfallare som är riktigt målfarlig. I övrigt undrar jag varför Torsteinbö inte får några chanser alls. Visst han har inte imponerat de få gånger han kommit in men han har knappast heller fått tid på sig att etablera sig.
Citera
2015-06-07, 18:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Svårt att vinna när både linjedomare och huvuddomare systematiskt gynnar ena laget.

Synd att inte bangern landa framför domarn.

Systematiskt? Det vetefan du, domarna är bara urusla i allsvenskan. Åt alla dess håll.

Sen är ju frisparken en 50/50 situation mittplan. Att det blir matchavgörande är väl lika mycket ert försvarsspels fel som en kanske feldömd frispark.

För annars går det fan att hårdra dålig domarinsats till exakt varenda frispark som döms på mittplan.
Citera
2015-06-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Systematiskt? Det vetefan du, domarna är bara urusla i allsvenskan. Åt alla dess håll.

Sen är ju frisparken en 50/50 situation mittplan. Att det blir matchavgörande är väl lika mycket ert försvarsspels fel som en kanske feldömd frispark.

För annars går det fan att hårdra dålig domarinsats till exakt varenda frispark som döms på mittplan.
Ni maskar och just i den situationen var det en solklar filmning.

Hur många gånger trippa inte gbg spelare fram 5-10 meter åpå sina inkast?
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-06-07 kl. 18:43.
Citera
2015-06-07, 18:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Ni maskar och just i den situationen var det en solklar filmning.

Hur många gånger trippa inte gbg spelare fram 5-10 meter åpå sina inkast?

Jag räknade inte. Hur många gånger sköt Kennedy medvetet utanför för att maska?

Fortfarande, att en 50/50-dömd frispark på mittplan kan få er att kalla det domarskandal gör varenda jävla domslut emot er i varje match en domarskandal.

Sätt era chanser istället pajasbajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in