2015-05-26, 07:38
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengroth
en del intressant läsning i killens texter till bilderna också.

Hela debatten är intressant och det är skönt att den pågår - ironiskt nog så är alla dessa telestationer som man en gång bygde tunnlarna för att sammanlänka - nu avpolleterade och borta, dom är ersatta med KC:ar och snart är till och med Kaserntorgets station borta.....alla dessa dyra stora tunnlar till ingen nytta, måste kännas bra för dom som fick sina hus förstörda.
Citera
2015-06-07, 12:17
Medlem
Gissa var?
https://youtu.be/lDvsH8WmeJE
Citera
2015-06-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Gissa var?
https://youtu.be/lDvsH8WmeJE

Landvetter flygplats

Är det inte förbjudet med obehörig trafik?
Citera
2015-07-19, 03:48
Medlem
Inget nytt att berätta gällande Gbg:s underjord?
Citera
2015-07-25, 07:40
Medlem
Orrevik? Är det öppet? Någon som varit där?
Citera
2015-08-03, 18:40
Medlem
Så, någon som har åkt i Lundbytunneln, och precis ovanför orienteringsskyltarna som visar antingen torslanda eller centrum, "ovanför" där så finns det något sorts rum? Har ibland sett att det är öppet in dit typ, ser ut som någon kulvert med någon stor turbin innuti, omöjligt att ta bild medans jag kör, och det är bara ibland den är öppen...

Men vad jag har hört så finns det stora tunnlar som går runt i göteborg, och just där i lundbytunneln så finns en del av den tunneln?
Citera
2015-08-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Så, någon som har åkt i Lundbytunneln, och precis ovanför orienteringsskyltarna som visar antingen torslanda eller centrum, "ovanför" där så finns det något sorts rum? Har ibland sett att det är öppet in dit typ, ser ut som någon kulvert med någon stor turbin innuti, omöjligt att ta bild medans jag kör, och det är bara ibland den är öppen...

Men vad jag har hört så finns det stora tunnlar som går runt i göteborg, och just där i lundbytunneln så finns en del av den tunneln?

Det är inte bara ett fläktsystem då? Brand i tunnlar är inte jättekul och då vill man få bort de giftiga gaserna fort. Antingen det eller vanligt avgasutsug.
Hade dock varit fräckt med gångar runt hela götet och en ingång där =D
Citera
2015-08-07, 17:42
Medlem
Nidingrs avatar
Jag fick förmånen att besöka ett bergrum på Risholmen häromdagen i jobbet. Vi gick ungefär 250-300 m ner i bergrummet. Vanligtvis så är det vattenfyllt.
Citera
2015-08-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst

Just där finns en nedgång till spillvattentunnel. Ingången fanns där innan Lundbytunneln byggdes. Fläktsystem till Lundbytunneln finns längre upp i skogen, man ser en slags skorsten stick upp bland träden när man kör lokalgatan mot Eketrägatan.
Citera
2015-08-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Jag fick förmånen att besöka ett bergrum på Risholmen häromdagen i jobbet. Vi gick ungefär 250-300 m ner i bergrummet. Vanligtvis så är det vattenfyllt.
Spännande, kan du markera var ni gick ner på en karta?
Citera
2015-08-09, 11:02
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Spännande, kan du markera var ni gick ner på en karta?

Absolut.
http://i61.tinypic.com/207qqm0.jpg
Citera
2015-08-12, 20:43
Medlem
Durexs avatar
Så, nu har vi besökt Lillhagen också! Det var i sista stund då det verkar ha gått väldigt snabbt att riva när de väl satt igång.

Här är foton och video som vanligt: http://www.simplyurbex.com/lillhagen

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in