2012-09-17, 20:11
Medlem
Monolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
Kompostfilter Partille
http://www.partilletidning.se/nyhet_visa.asp?id=1868&sidnamn=Nyheter

Så det fanns tydligen en skorsten där tidigare. Kanske likt den vid Bräckemotet. Verkar vara en kortlivad sak då jag inte kan se den på satelitbild.
Citera
2012-09-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Så det fanns tydligen en skorsten där tidigare. Kanske likt den vid Bräckemotet. Verkar vara en kortlivad sak då jag inte kan se den på satelitbild.
Eller så kanske den var lik denna:
flygbild
markvy
(man måste nog förflytta sig ett par steg för att se skorstenen)
Citera
2012-09-19, 08:50
Medlem
Ett allmänt tips: Marconimotet, dricksvatten.
Citera
2012-09-19, 23:18
Medlem
TaxMonkeys avatar
Någon som vet vad som finns under Skansen Kronan? Lär ju inte vara någon statshemlighet direkt, eftersom porten vid Haga är stor som satan, men vore ändå kul att veta.
Citera
2012-09-19, 23:57
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Någon som vet vad som finns under Skansen Kronan? Lär ju inte vara någon statshemlighet direkt, eftersom porten vid Haga är stor som satan, men vore ändå kul att veta.

Testa "sökfunktionen". Kan ju hända att det fungerar, även denna afton.
Citera
2012-09-20, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Ett allmänt tips: Marconimotet, dricksvatten.
Var kanske lite onödigt kryptisk vid närmare eftertanke. Kan tillägga följande; avser de luckor som ligger precis intill leden om man kör norrgående in mot stan, med avstickande asfaltsväg både dit och tillbaka.

Där bakom tyckte jag mig se ett stort (?) uppgrävt område. Den som åker förbi får gärna ta bilder då jag ännu inte kollat närmare om det fanns något av intresse att se.

Citera
2012-09-22, 15:59
Medlem
Tänkte idag ge mig ut på UE för första gången, jag har en vän med mig som har hållt på med UE innan som är lite mer erfaren än mig. Finns det några trecliga ställen i göteborg eller i närheten av göteborg man skulle kunna besöka?

Jag har en förkärlek till gamla nedlagda militära objekt. vill helst slippa stöta på vakter,larmsensorer och vill helleri nte behöva bryta mig in med hjälp av bultsax elelr andra verktyg.

Har ni flashbackare några tips?

http://gomtochglomt.blogspot.se/2008/10/berganlggningen-med-ett-mansnamn.html

Hittade detta stället men utan någon som helt förkunskap så hittade jag inget om vart stället finns och om det går att ta sig in där för tillfället. Antar att det finns i närheten av Göteborg då det tagits upp i göteborgstråden innan.
Citera
2012-09-26, 00:34
Medlem
Har ikväll besökt en tunnel vid Gamlestadsvägen som jag aldrig sett omtalad förut. Fortsätter rakt inåt kanske strax över 100 meter, sedan en sväng åt vänster med några olika väggar där det tar stopp åt samtliga håll. Misstänkte först att det skulle vara något gammalt skyddsrum, men tunneln saknar helt inredning. Sedan halvvägs inne när jag såg att det fortsatte till vänster tänkte jag på råvattentunneln, men ingen tunnelvägg var sådan att man såg spår av sprängning eller att en fortsättning hade funnits en gång i tiden. Till skillnad från t.ex. Torpaskolan/Tingsvallsvägen där man tydligt såg hur fortsättningen neråt gick.

Vattenfyllt de första 10 meterna, sedan mestadels torrt. Ta med stövlar är ett tips. Massa trä på marken, nästan som båtvirke?

http://i50.tinypic.com/vglcty.jpg

Vad är detta för ställe?
Citera
2012-09-26, 01:45
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Har ikväll besökt en tunnel vid Gamlestadsvägen som jag aldrig sett omtalad förut. Fortsätter rakt inåt kanske strax över 100 meter, sedan en sväng åt vänster med några olika väggar där det tar stopp åt samtliga håll. Misstänkte först att det skulle vara något gammalt skyddsrum, men tunneln saknar helt inredning. Sedan halvvägs inne när jag såg att det fortsatte till vänster tänkte jag på råvattentunneln, men ingen tunnelvägg var sådan att man såg spår av sprängning eller att en fortsättning hade funnits en gång i tiden. Till skillnad från t.ex. Torpaskolan/Tingsvallsvägen där man tydligt såg hur fortsättningen neråt gick.

Vattenfyllt de första 10 meterna, sedan mestadels torrt. Ta med stövlar är ett tips. Massa trä på marken, nästan som båtvirke?

http://i50.tinypic.com/vglcty.jpg

Vad är detta för ställe?

Där var jag i min ungdom (80-talet) och utforskade utan ficklampa!
(Körde in med mopeden för att få lite ljus )
Jag har för mig att jag sett någon uppgift om att det varit ett dynamitlager för länge länge sedan.
Tror det var någon tidningsnotis i GP där upprörda föräldrar krävde plombering.
Citera
2012-09-29, 03:46
Medlem
Någon snäll som skulle kunna ge mig tips på något intressant ställe att utforska? Känner inte till många platser och behöver nya intryck i min tråkiga vardag.. Pm uppskattas.
Citera
2012-10-13, 15:58
Medlem
stadsbyggnadskontoret
kundterminal
logga in
bygglov
det är som en blandning av påskägg/adventskalender, underbart sök..

öppna/hitta rätt lucka (fastighetsbeteckninng) o du vill finna massor av ritningar.
spillvattenunnlar, k-stationer, skyddsrum, - you name it -
fick detta tips via mail, men kunde bara inte låta bli att vidarebefordare det. här finns så jävla mycket info, men det tar tíd att finna...
Senast redigerad av viewfinder 2012-10-13 kl. 16:34.
Citera
2012-10-13, 18:40
Medlem
ex: majorna 720:415, haga 725:2, stigberget 713:200, inom vallgraven 40:13, bunkeberget (SKF)
osv osv...
Senast redigerad av viewfinder 2012-10-13 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in