2015-04-15, 14:20
Medlem
Är också intresserad av UE i göteborg. Är hemflyttad och fick upp ögonen för UE i Stockholm så vill fortsätta göra det i göteborg. Alla tips uppskattas.
Citera
2015-04-15, 19:26
Medlem
Hittade lite ritningar på Facebook.... vet inte om de cirkulerat här inne innan men skynda på innan dom försvinner.... dom ligger under kommentarer på denna tråden.
Citera
2015-04-20, 15:14
Medlem
Durexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lite mycket sidor för att kolla igenom för denna enkla fråga:

Om jag aldrig har UEat innan, och bara vill fotografera lite fräcka tomma lokaler eller tunnlar, vad är ett bra ställe för en extrem nybörjare som aldrig lär göra det igen efter 1-2 gånger om ett gott intresse inte fäster sig?

Jag vill bara ha lite fräcka foton, that's it, men jag är inte redo att bli nerhuggen pga. att någon övertänd pundare lever där om nätterna, så lite dåligt att chansa utan att fråga folk.

Gärna något som är tillgängligt utan bil.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Är lite inne på samma spår. Tips på UE i GBG centrum?

Borde väl vara något slags bergrum under Carlanderska/johanneberg?

Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Är också intresserad av UE i göteborg. Är hemflyttad och fick upp ögonen för UE i Stockholm så vill fortsätta göra det i göteborg. Alla tips uppskattas.

Det är synd att Papyrus rivs, vet inte hur det ser ut nu men det var det bästa nybörjarstället någonsin. Annars kan Juvel kanske vara något? Kan inte lova att ni slipper pundare men vi har aldrig stött på någon sådan medan vi vart ute.
Citera
2015-04-20, 21:17
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durex
Det är synd att Papyrus rivs, vet inte hur det ser ut nu men det var det bästa nybörjarstället någonsin. Annars kan Juvel kanske vara något? Kan inte lova att ni slipper pundare men vi har aldrig stött på någon sådan medan vi vart ute.
Tack så hemskt mycket! Några tips på hur man ska gå tillväga för att själv hitta övergivna platser? Funkar att fråga på internet, absolut, men tänkte om du vet hur de mer inbitna gör? Kollar de på kartor? Läser tidningsartiklar? Rör sig lite här och var?

Sen måste jag fråga om det inte är olagligt att gå in i övergivna byggnader/tunnlar? Vad händer om väktare kommer?
Citera
2015-04-21, 14:01
Medlem
Durexs avatar
Citat:
Tack så hemskt mycket! Några tips på hur man ska gå tillväga för att själv hitta övergivna platser? Funkar att fråga på internet, absolut, men tänkte om du vet hur de mer inbitna gör? Kollar de på kartor? Läser tidningsartiklar? Rör sig lite här och var?

Sen måste jag fråga om det inte är olagligt att gå in i övergivna byggnader/tunnlar? Vad händer om väktare kommer?

Vi har (förutom att fråga på internet) åkt runt och letat själva och snackat med folk vi träffar, tex grannar till platserna vi besökt mfl. Då menar jag inte att vi aktivt åkt och letat, utan mer att man uppmärksammar omgivningen när man inte UE:ar så börjar man efter ett tag att se mer och mer intressanta saker.

Olagligt är det väl, kan inte svara för vad som händer om du stöter på en väktare eftersom jag själv aldrig stött på någon.
Citera
2015-04-22, 17:11
Medlem
Durexs avatar
Citat:

Jag råkade tydligen länka samma båda gångerna men detta är Juvel! Den är väldigt nära kollektivtrafik och någorlunda enkelt men det är nog inte bästa stället att gå själv i, inget ställe är bra att gå själv i.
Citera
2015-04-23, 21:11
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durex
Jag råkade tydligen länka samma båda gångerna men detta är Juvel! Den är väldigt nära kollektivtrafik och någorlunda enkelt men det är nog inte bästa stället att gå själv i, inget ställe är bra att gå själv i.
Härliga bilder!

Fortsätt så. Mer bergrum från GBG-området tack.
Citera
2015-04-26, 08:40
Medlem
Durexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Härliga bilder!

Fortsätt så. Mer bergrum från GBG-området tack.

Tackar!

Känns dock lite som om det börjar ta slut på ställen i göteborgsområdet strax. Gasklockan hade varit väldigt intressant att spana in, om någon har en bra plan så får ni gärna PM:a!
Citera
2015-05-18, 13:32
Medlem
dj_juanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengroth
Hittade lite ritningar på Facebook.... vet inte om de cirkulerat här inne innan men skynda på innan dom försvinner.... dom ligger under kommentarer l på denna tråden.
T u
Citera
2015-05-19, 11:58
Medlem
Tänkte dra till juveln idag. Jag antar att man får klättra upp? Hur dumt är det att göra det på dagen. Nämligen bara på dagen som jag kan. Finns det något ställe relativt nära östrasjukhuset annars som inte tar så mycket tid ifall man ska hinna fota?
Citera
2015-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj_juano
T u

Oj här kommer den med länk oxå. Kolla bland komentarerna så har en kille lagt ut en del ritningar mm

https://www.facebook.com/groups/774348025956798/permalink/854575637934036/
Citera
2015-05-20, 12:07
Medlem
en del intressant läsning i killens texter till bilderna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in