2015-06-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Milf-kommentarer tycker jag du ganska direkt ska visa att du inte accepterar, även om du och dom som fäller kommentaren vet var ni har varandra och det sägs med glimten i ögat blir det för gränslöst och andra elever kan helt klart känna sig obekväma och åsidosatta.

Såvida du inte kan skapa en lika nära kontakt, fast på andra plan, med samtliga övriga elever, men det brukar vara en omöjlighet.

I rollen som lärare är det viktigt att "se alla" och att ingen ska känna sig utanför. Jag tycker nästan det är lite oproffsigt och omoget av dig att du låtit det gå så långt att en del (snygga/balla? killar) känner att det är ok att milfa dig. Bekräftelser kan du få så det räcker och blir över på kvällarna på någon dejtingsite, på jobbet ska du nog släppa det där.

Läs gärna i trådarna, jag har aldrig jamsat med eller på något sätt uppmuntrat beteendet. Det började dag1 och jag har lagt mycket tid på att sätta gränser för dessa gossar.
Jag behöver inte bekräftelse för mitt utseende heller. Det jag funderade på var om ett bra utseende var positivt eller negativt i lärarrollen och dagens diskussioner här har klart visat att ett bra utseende inte är bra. Det skapar en spänning mellan pedagog och elev som tar tid och fokus från undervisningen.
Citera
2015-06-06, 19:40
Medlem
Citat:
Herregud jag såg också det precis. Tokiga namn i galna sammanhang är ju vardagsmat här inne, men det här tar ju priset.

Är det du (lärarinnan) som är wt? Eller knullar du wt-killar, eller hur tänkte du?

Ja, det här hör sannerligen till topic, om ts vill få sig själv och sitt beteende analyserat framförallt i sexuellt laddade situationer, bör det redas ut hur i helvete det kommer sig att man väljer nicket "wtfucker"

Wtf = what the fuck = vad fan är det här egentligen?
Wtfuckern = (jag) = Personen som säger what the fuck is this shit!
Citera
2015-06-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfucker
Wtf = what the fuck = vad fan är det här egentligen?
Wtfuckern = (jag) = Personen som säger what the fuck is this shit!

Vad är wt slang för? Har jag missat ngt?
Citera
2015-06-06, 19:51
Medlem
Citat:
Vad är wt slang för? Har jag missat ngt?

Aha, sorry. Bra att du missat det. Det är ett uttryck som människor med totalt snedvriden och elitistisk människosyn använder för att förakta, se ner och spotta på den delen av mänskligheten som dom anser vara lägre stående, mindre begåvade individer. White-Trash.

Det ska du inte anamma och jag är glad över att höra att en lärare som lyssnar på ungdommar större delen av dagarna inte hört det, för då är det som jag misstänkt mest bara vanligt bland missanpassade individer som hänger för mycket på flashback

Moderator: Om det anses vara OnT att skriva just WT i varenda jävla tråd (raderas aldrig) då bör det även vara ont att förklara vad det står för här och nu när ts och hennes person ska analyseras.
Citera
2015-06-06, 19:56
Medlem
Citat:
Det jag funderade på var om ett bra utseende var positivt eller negativt i lärarrollen och dagens diskussioner här har klart visat att ett bra utseende inte är bra. Det skapar en spänning mellan pedagog och elev som tar tid och fokus från undervisningen.

Där vill jag nog gå emot och hävda att det kan vara positivt. Det gäller att "fånga" eleverna och deras intresse och där kan nog ditt trevliga yttre vara mer till hjälp än ett hinder.

Men du ska så klart inte "spela" på det.
Citera
2015-06-06, 20:01
Medlem
Citat:
Aha, sorry. Bra att du missat det. Det är ett uttryck som människor med totalt snedvriden och elitistisk människosyn använder för att förakta, se ner och spotta på den delen av mänskligheten som dom anser vara lägre stående, mindre begåvade individer. White-Trash.

Det ska du inte anamma och jag är glad över att höra att en lärare som lyssnar på ungdommar större delen av dagarna inte hört det, för då är det som jag misstänkt mest bara vanligt bland missanpassade individer som hänger för mycket på flashback

Moderator: Om det anses vara OnT att skriva just WT i varenda jävla tråd (raderas aldrig) då bör det även vara ont att förklara vad det står för här och nu när ts och hennes person ska analyseras.

Ajaj! Får byta nickname eller starta nytt konto. Det där blev ju väldigt fel 😱

Tack för att du förklarade!
Citera
2015-06-06, 20:34
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Jag vet att de flesta runkar och onanerar i tid och otid. De får gärna runka på och kåta upp sig på sina 200 jämnåriga kamrater eller Katy Perry eller Megan Fox, jag skiter i vilket ärligt talat.

Grejen är ju att 13-14 åriga pojkar knappast runkar till jämnåriga tjejer då dessa fortfarande ser ut som barn. Dessa killar runkar till just vuxna tjejer och ofta sådana som de möter i vardagen, så som t.ex. snygga unga lärare.
Citera
2015-06-06, 21:01
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Har en fråga som känns dum att ställa på andra ställen.
Jag arbetar som högstadielärare, är i 30-årsåldern och har ett normalfräscht utseende. Jag klär mig normalt och har absolut inte kortkort och urringat. Jag är omtyckt för min arbetsinsats och har en god relation med eleverna. Dock har jag fått en del "milf" kommentarer och blir fundersam på om detta verkligen är bra.

Min fråga är följande; Är det bra eller dåligt för elevens motivation om en lärare ser bra ut?

Uhm jag hade en 30-årig snygg rödhårig extralärarinna i matte.
Hon var jätte motiverande att gå till.
Men det var fan svårt att koncentrera sig, särskilt när hon vände ryggen mot mig och började skriva på väggen putandes med sin uber-snygga häck.

Det var nog förbannat nära att elev-lärar relationen var på väg att bli något annat.

Men din fråga är alltså om det är bra eller dålig för motivationen ?
mitt svar är: Det fanns inget mattetal i den boken jag inte kunde räkna ut åt henne...
Så uppenbarligen var jag super motiverad.

Men frågan är om det inte är bättre att vara motiverad för att man respekterar läraren för andra egenskaper än att pumpa henne..

Så mitt råd är: Klä dig i tantkläder, och försök se så mycket ut som en labb-assistent som möjligt, kanske det finns några lös-finnar eller liknande du kan ta på dig under arbetsdagen ?

Har du normal-fräscht utseende så är det nog samhället som blivit för översexualiserat, då vi på min tid hade hyfs nog att inte fälla såna kommentarer ens som elever.
Att en kollega fäller liknande kommentarer tyder på allvarliga attityd-problem.
Citera
2015-06-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Men frågan är om det inte är bättre att vara motiverad för att man respekterar läraren för andra egenskaper än att pumpa henne..

Där satte du huvudet på spiken. Det är ju så jag har trott att det var. Att jag är omtyckt och respekterad för mitt engagemang, för att jag ser bakom attityden och möter barnet innanför. Och sedan så får man reda på att skötsamheten och arbetet beror på att de tänder på en... Känner mig lurad på något sätt. Tur att jag lockar fram samma engagemang hos tjejerna, får trösta mig med det...
Citera
2015-06-06, 22:18
Medlem
Carlzonys avatar
Jag uppfattar dig som lite otydlig här, TS.

Är det synen på dig som är problemet? Att du ofrivilligt objektifieras av dina elever?

Eller är det mer hurdana de är mot dig i skolan? Bemötande, beteende, tilltal osv.
Citera
2015-06-06, 22:36
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Du argumenterar på ett uppfriskande sätt 😁
Jag vet att de flesta runkar och onanerar i tid och otid. De får gärna runka på och kåta upp sig på sina 200 jämnåriga kamrater eller Katy Perry eller Megan Fox, jag skiter i vilket ärligt talat. Det jag brukar nämna är att regelbundet runkande är bra för att förebygga prostatacancer 😉
Jag tror att problemet för min del är att jag betraktat mig som ful och osexig och därmed har tanken aldrig slagit mig att just jag skulle framkalla något sådant hos andra och eftersom jag inte "fattat" det så känner man sig rätt dum i efterhand och börjar minnas andra grejer på gamla arbetsplatser som förmodligen handlat om samma sak, bara att jag inte förstått det.

Citat:
Det jag brukar nämna är att regelbundet runkande är bra för att förebygga prostatacancer
Varför? Vet du att det är bra för att förebygga prostatacancer? Varför inte bara framhålla att det normalt är skönt att runka när man är kåt? Det blir väl mest naturligt så och ungarna får också höra från en vuxen att det som de känner är normalt? Runka för att förhindra prostatacancer, vem fan gör det? Det låter som att du har svårt att hantera ämnet. Alla vuxna måste givetvis inte prata runk med ungdomar, men om man ändå gör det så varför inte vara naturlig?

Citat:
Jag tror att problemet för min del är att jag betraktat mig som ful och osexig ...
Det är inte en bra självbild när du är en så viktig person för ungdomar som ska lära sig bli vuxna. Givetvis är du inte ful, ingen är ful. Lär dig förstå (inse) det (eller det kanske är det du börjar göra nu).

Citat:
De får gärna runka på och kåta upp sig på sina 200 jämnåriga kamrater eller Katy Perry eller Megan Fox, ...
Men om det nu är dig de kåtar upp sig på, varför då inte fantisera om dig när de runkar?
Citera
2015-06-06, 22:38
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Där satte du huvudet på spiken. Det är ju så jag har trott att det var. Att jag är omtyckt och respekterad för mitt engagemang, för att jag ser bakom attityden och möter barnet innanför. Och sedan så får man reda på att skötsamheten och arbetet beror på att de tänder på en... Känner mig lurad på något sätt. Tur att jag lockar fram samma engagemang hos tjejerna, får trösta mig med det...

Det kan väl vara så att du är omtyckt och respekterad för det du gör och det är grunden i attraktionen för en del av killarna/tjejerna som går igång på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in