Citat:
Ursprungligen postat av
Wtfucker
Har en fråga som känns dum att ställa på andra ställen.
Jag arbetar som högstadielärare, är i 30-årsåldern och har ett normalfräscht utseende. Jag klär mig normalt och har absolut inte kortkort och urringat. Jag är omtyckt för min arbetsinsats och har en god relation med eleverna. Dock har jag fått en del "milf" kommentarer och blir fundersam på om detta verkligen är bra.
Min fråga är följande; Är det bra eller dåligt för elevens motivation om en lärare ser bra ut?
Uhm jag hade en 30-årig snygg rödhårig extralärarinna i matte.
Hon var jätte motiverande att gå till.
Men det var fan svårt att koncentrera sig, särskilt när hon vände ryggen mot mig och började skriva på väggen putandes med sin uber-snygga häck.
Det var nog förbannat nära att elev-lärar relationen var på väg att bli något annat.
Men din fråga är alltså om det är bra eller dålig för motivationen ?
mitt svar är: Det fanns inget mattetal i den boken jag inte kunde räkna ut åt henne...
Så uppenbarligen var jag super motiverad.
Men frågan är om det inte är bättre att vara motiverad för att man respekterar läraren för andra egenskaper än att pumpa henne..
Så mitt råd är: Klä dig i tantkläder, och försök se så mycket ut som en labb-assistent som möjligt, kanske det finns några lös-finnar eller liknande du kan ta på dig under arbetsdagen ?
Har du normal-fräscht utseende så är det nog samhället som blivit för översexualiserat, då vi på min tid hade hyfs nog att inte fälla såna kommentarer ens som elever.
Att en kollega fäller liknande kommentarer tyder på allvarliga attityd-problem.