Att sedan mytologer skapad anekdotiska skildringar som blivit vandringssägen och sammanställts i ett enda verk ; bibel är en annan sak, men som ändå hanterats som odelbar sanning. Ett fatalt misstag som jv gör.
Vilket kan ha förminskat deras ställning som populära tolkare, då det saknas viss mental klarsyn i deras tolkningsiver.
Det är bara otroligt att en vandringssägen kan bli så segsliten, att så många ännu, lever i tron att bibeln vilar på sanning.
Att ämnen i skolorna ska behöva uppta så mycket ren mytologi som är besläktad med dessutom mutomani (mytomani är ett kliniskt patologiskt tillstånd som ses som ofta kroniskt)
Jag tycker det är helt otroligt, hur lättlurad människan kan vara, och det samtidigt som så mycket upplysning skett.
Dvs ju mer teologiskt en bibelvers behandlas, desto nästan sjukare ter det sig, i och med att man vill visa sig duktig i "tolknings-excess"
Så det är qualia utan början utan slut utan ände men mental rundgång, så sett förstår jag att man pratar om evighet : evig ondska osv
En sekt behöver bara stuva om litegrand i tolkningsförfarandet och rätt vad det är tar det fyr i helsike, gällande dem som ser sig som ägare av tolkning som blivit etablerad.
HELT otroligt mentalt fenomen. Satan vad är det... psykisk störning att börja tala om sig själv i tredje och fjärde person, det är att man speglat sig lite för djupt, i försöket att säkra sin position, dvs egocentrism intill dumhetens rand.
Att dessa tolkare ändå inte går med att benämna sig vid det riktiga namnet, spöktroende.. att tro på spöken (att tro på demoner men dessutom diktera en demonlära som en slags kollektivt verkande exorcism i förskott) som dem som avgör människans väl och ve, är bara ännu mer efterblivet, eftersom man enbart bevisar sig sakna elementär livsförståelse och har sin rädsla som ett slags vapen utåt, för att n'r man inte sitter darrande i egen stuga, svingar sin demonlära utåt det första man gör i rädslan att "bli ond"
En lustgård, där våra element för överlevnad frodas, där elementen står till buds, för oss - att vi existerar i frodiga landskap är biologiskt urval att vi behöver andra organismer för att överleva och när överlevnaden hotar att vi då dödar och spiller blod, det ser likadant ut idag som i urtiden. Enbart att det är mer finslipad kunskap idag som kan hotas, men hotas det sker blodsspillan, den synnergin förstår inte JV. Att människan givet tar beslut utan förhandling med "högre" instans så länge den högre instansen definieras av människan själv.
Det kan möjligtvis vara isf samvetet som försatt grupper av individer till tankar om att något väl måste kunna begränsa friheten.. men sådan instans har aldrig infunnit sig, den s.k högre instansen infinner sig först efter mänskliga diktat.
Det var en som sa det så klumpig ärligt det baa går : "det säger sig självt.. att gud inte kan hålla i en penna.."

, kan man inte hålla i en penna och förstå orsaken till att omedelbart budskap skulle kunna vara nödvändigt, t.ex vid folkslakt,... ja då kan man inte fortsätta påstå att en gud är den härskare med förmåga att ge människan de direktiv som sker DÄR människan ÄR, inte där människan vill att guden ska vara, dvs på avstånd...
En gudsvilja.. utan kontakt med exekutiv makt, är ingen makt och en viljelös frånvaro av makt.
Människan däremot har makten i sin ägo. Den är dessutom omedelbar. det är denna makt som jv så sonsekvent förnekar, genom att vilja nedvärdera människans ansvarsposition. Därmed ställer sig jv som tysta medlöpare till förfärliga händelser hellre än agerar ansvarsfullt.
Medan en skadad mentalitet, räds att ta.. utifrån t.ex hallucinationer.. mental förvillelse i att kanske av okunskap, känna sig bevakad, förföljd och därför upprättar manisk underlydnad för fixa idéer.
Jag ser att de mentals sinnensförvirrade tillstånden (mentalsjukdomar) måste ha uppstått ur kärv gudstro, då gud för JV är en demonisk överste, som en generalkommendant för de essentiellt fatalt troende individerna. Satanstron inom JV, är alltså starkt dominerande.
(jag har själv förbannat spindeln som väsen många gånger.. av ren instinkt, tåler jag inte dem, så det är troligtvis irrationell livssyn som fått så många att tro på demonutdrivning, som om det handlade om vad som helst, det handlar om brist på kännedom om elementens sammanhang)
så när jag vet att spindlar inte vill något ont, kan jag ledigt o lätt se och betrakta dem i sin naturliga tillvaro, dock inte hemma på min vägg eller kudde eller inne i skåp.
medan gudshysterin, aldrig gjort upp med sina irrationella psukiska gömmor, som tyvärr härjar i det mentala. myterna blev till slut starkt obsessive exaggerated - och där står fortfarande alla gudstroende idag, omedvetet.
men när det ska till att diskuteras, kommer alla möjliga försvarssystem fram, som om det gällde livet : vilket är en kvittens om hur dålig självkännedom man har.
jag vet åtminstonde om att jag är irrationell när jag inte kan sova om jag sett en spindel i mitt hem, jag står inte och säger att min känsla är sanningen...
JV skuggboxar med sina imaginärt framskapade spöken som blivit samhällsnyttiga, i tron att alla ser detta och lider av psykisk oro. riktigt så låga anspråk har inte alla.