2015-05-30, 07:48
Medlem
Renspluggs avatar
Maxgräns för ignorerade användare?

Jag försökte precis lägga till nummer 123 (om jag har räknat rätt) på min ignoreralista men jag noterar att dennes inlägg fortfarande syns. Finns det en maxgräns på ignorerafunktionen?
2015-05-30, 08:08
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Maxgräns för ignorerade användare?

Jag försökte precis lägga till nummer 123 (om jag har räknat rätt) på min ignoreralista men jag noterar att dennes inlägg fortfarande syns. Finns det en maxgräns på ignorerafunktionen?

Funktionen ignorera har förändrats vilket i praktiken innebär att man inte längre kan ignorera inlägg skrivna av användare ute på forumet, dock fungerar det för PM fortfarande, du kan läsa mer om det i nedanstående tråd

(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
2015-05-30, 09:41
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det kan ju inte gärna vara fel på sidan när du väljer att zooma windows till 150%.
Ha kvar den på 100% och zooma i webläsaren istället, det går problemfritt på alla de sidor jag kör på via TV.
2015-05-30, 09:51
Medlem
Bobanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Det kan ju inte gärna vara fel på sidan när du väljer att zooma windows till 150%.
Ha kvar den på 100% och zooma i webläsaren istället, det går problemfritt på alla de sidor jag kör på via TV.
Jo, hemsidor ska anpassas för att vara smidiga, klara av olika typer av storlekar på texterna osv.
2015-05-30, 10:46
Medlem
epost72s avatar
En lösning är att testa ett annat tema.
Toppmenyn har lite olika egenskaper och är mer dynamisk i vissa teman.

Vidare har jag gjort en annan lösning, en sidmall till stylish. (finns även för chrome)
Experimentell toppmeny flashback
2015-05-31, 01:44
Medlem
IamSiriuss avatar
Om du svarar i en tråd, klickar på prenumerera och sen går till prenumerationer så ser det ut som att det finns ett nytt meddelande i den tidigare nämnda tråden (texten blir fet) även fast så inte är fallet.
2015-06-04, 19:40
Medlem
mina citerade inlägg för mig hittar massa olika reslutat där folk har "hj" i namnet, jag har 4 posts men den hittar 150 resultat. det skulle kanske orsaka problem om någon inte tittar noga och söker mina citerade inlägg
2015-06-04, 19:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hj..
mina citerade inlägg för mig hittar massa olika reslutat där folk har "hj" i namnet, jag har 4 posts men den hittar 150 resultat. det skulle kanske orsaka problem om någon inte tittar noga och söker mina citerade inlägg
(FB) "Mina citerade inlägg" citerar även en annan användares inlägg Finns uppräknat i moderatormeddelandet som du fick när du skrev inlägget.
2015-06-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
(FB) "Mina citerade inlägg" citerar även en annan användares inlägg Finns uppräknat i moderatormeddelandet som du fick när du skrev inlägget.

oj, jag ber om ursäkt. då kanske jag borde göra ett nytt konto? eller kan admins göra det på mitt nuvarande?
2015-06-04, 20:51
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hj..
oj, jag ber om ursäkt. då kanske jag borde göra ett nytt konto? eller kan admins göra det på mitt nuvarande?

Skapa ett nytt konto bara, det är inte så att du varit medlem i flera år och har en posthistorik du gärna vill spara.
2015-06-06, 10:33
Medlem
nedboys avatar
Kanske en liten struntsak, men kanske inte ändå?

På aktuella ämnen-sidan så presenteras en tråd. Då ser rubriken ut såhär:
Svenska Jan Braunisch, 26, försvunnen i Colombia

Men när man klickar in sig på tråden så ser rubriken ut såhär:
Svenska Jan Braunisch, 26, försvunnen i Colombia [Hittad död /Mod]

Jag har reagerat på detta och börjat söka i tråden efter om det kan vara så att de ändrat sig och istället tror att det är en annan person. Det blir ganska så miss-visandes enkelt uttryckt.

Jag tror att det är en bugg eftersom man i en bra kod ändrar på ett ställe och så får det genomslag överallt där rubriken presenteras. Det enda jag ser som annan förklaring är att en moderator har hårdkodat in rubrikändringen? Det bör inte en moderator ens ha tillgång till att göra. Eller om det är sammanfogade trådar och moderatorn ändrat rubrik i en som inte är "huvudtrådsrubrik" (hur detta fungerar har jag dock ingen aning om)?
2015-06-06, 14:34
Medlem
sebnies avatar
Extremt störande bugg: Annonserna kapar av inlägg.

http://i.imgur.com/echw1c3.png

Verkar bara gälla om det är kodruta eller liknande i inlägget.
Tråd där buggen är aktuell:
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

Hela ordet "något" försvinner bakom reklamen, samma med andra ord i inlägget.
Reklamen borde istället flytta på sig för att göra plats åt inlägget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in