2015-06-03, 10:25
Medlem
onnyts avatar
Här har ni ett bra exempel på att det behövs en ignorera-funktion. (FB) Invandrarkvinna trött på förtrycket från skäggiga män i Husby . Användaren "babianen" är inne och trollar i trådar så att man fan tröttnar. Men det kanske är meningen?
Citera
2015-06-03, 13:53
Medlem
Vad sjukt, tvingad till att läsa skräpinlägg, påminner lite om det här:

https://www.youtube.com/watch?v=j-cS3u-pWno
Citera
2015-06-03, 18:05
Medlem
systems avatar
Jag saknar ignorera-funktionen. De användare som jag hjälpt med diverse saker, och som ens inte bemödar sig med ett tack, hamnar nämligen på den listan då jag inte önskar lägga tid på dem igen.
Citera
2015-06-03, 18:20
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Här har ni ett bra exempel på att det behövs en ignorera-funktion. (FB) Invandrarkvinna trött på förtrycket från skäggiga män i Husby . Användaren "babianen" är inne och trollar i trådar så att man fan tröttnar. Men det kanske är meningen?

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad sjukt, tvingad till att läsa skräpinlägg, påminner lite om det här:

https://www.youtube.com/watch?v=j-cS3u-pWno

Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag saknar ignorera-funktionen. De användare som jag hjälpt med diverse saker, och som ens inte bemödar sig med ett tack, hamnar nämligen på den listan då jag inte önskar lägga tid på dem igen.
Min som privatperson och användares högst personliga åsikt är "deal with it". Är inlägg så tramsiga och dåliga så får ni rp: a dem oc hde tas bort om de är regelbrott. I övrigt är det inget tvång att läsa i trådar, och gillar ni inte vad ni läser så får ni stänga era egna ögon när ni scrollar förbi.

Jag har aldrig haft en enda användare på ignore (säkerligen blivit ignorerad ett par gånger), men det har fungerat jättebra att bara bläddra förbi inläggen skrivna av jubelidioter. Ni kan ju allt träna på mitt inlägg om ni inte gillar vad det är ni läser.
Citera
2015-06-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag fick detta enkla skript från swimp78 i ett PM:
[PHP]// ==UserScript==
// @name Super ignore
// @namespace A
// @include https://www.flashback.org/*
// ==/UserScript==

var ignoreUsernames = ["username1", "Lucas49", "KingPutin", "JewBuster", "experten10", "cunthunter", "XeniaOnatopp"];

$x("//a[contains(@class, 'bigusername') and (contains(child::text(), '" + ignoreUsernames.join("') or contains(child::text(), '") + "'))]").forEach(function(e)
{
e.parentNode.parentNode.parentNode.parentNode.pare ntNode.parentNode.style.display = 'none';
});

function $x(expression, context) {
if (!context) context = document;
var i, arr = [], xpr = document.evaluate(expression, context, null, XPathResult.UNORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE, null);
for (i = 0; item = xpr.snapshotItem(i); i++) arr.push(item);
return arr;
}[/PHP]
Först så måste du ha pluginet Greasemonkey installerat. Sedan så är det bara att klistra in användarnamn bland ignoreUsernames.

Administrationsrövslickandet i moderatorkåren är verkligen skrämmande.

Oh vad skönt, tack, nu försvann allt spam och det blev rent och fint, och jag behöver inte ens vara inloggad

För att använda detta i Chrome så får man installera tampermonkey istället som finns här:

https://chrome.google.com/webstore/detail/tampermonkey/dhdgffkkebhmkfjojejmpbldmpobfkfo

När den är installerad så får du en ikon uppe i högra hörnet som du klickar på och sedan klickar på "Add a new script" och kopierar och klistrar in koden över den text som finns där redan, och klickar på "save" knappen, klart, men glöm inte att ändra användarnamnen i ignoreUsernames till dina egna som sagt var.
Citera
2015-06-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Min som privatperson och användares högst personliga åsikt är "deal with it". Är inlägg så tramsiga och dåliga så får ni rp: a dem oc hde tas bort om de är regelbrott. I övrigt är det inget tvång att läsa i trådar, och gillar ni inte vad ni läser så får ni stänga era egna ögon när ni scrollar förbi.

Jag har aldrig haft en enda användare på ignore (säkerligen blivit ignorerad ett par gånger), men det har fungerat jättebra att bara bläddra förbi inläggen skrivna av jubelidioter. Ni kan ju allt träna på mitt inlägg om ni inte gillar vad det är ni läser.

Jag förstår inte varför vi som inte har lust att traggla igenom skräp för att finna användbara inlägg, är förbjudna att ha en sådan funktion som rensar bort skräpet?

Du kanske befinner dig på trådar där det inte skräpas ner så mycket, och då upplever du självklart inte det som jobbigt att ständigt behöva kliva i smutsen.

Och detta kan man ju ändå lösa på andra sätt, med exakt samma eller t.o.m. bättre effekt, och Flashbacks tilltag att ta bort funktionen går om intet.

Varför får inte vi som kan hålla respektabla diskussioner med varandra, diskutera bara med varandra trots att vi har olika åsikter, medan trollen städas undan? Varför måste trollen få förstöra vettiga diskussioner?
Citera
2015-06-03, 19:01
Medlem
Citat:

Som sagt, jag förstår inte varför ni störs av att man kan ha den funktionen, om det nu inte är ni som blir ignorerade och ni känner er frustrerade över att ni inte längre får några reaktioner på era inlägg.

Jag ignorerar/blockerar dom som efter 20:e gången använt "invektiv och personliga tillmälen", det vill säga personangrepp, nedlåtande uttryck mot mig, något som tydligen tillåts i Flashback enligt min signatur. Och även självklart uppenbara troll som bara är ute efter reaktioner från andra.

Jag har rätt att ignorera sådana personer och är inte glad över att Flashback försöker trycka ner det i halsen på mig. Som tur är så kan Flashback inte kontrollera detta, jag kan välja själv vad jag vill se på min webbläsare med enkla skripthjälpmedel, än är inte 1984 en verklighet helt och hållet.
Citera
2015-06-03, 19:13
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Oh vad skönt, tack, nu försvann allt spam och det blev rent och fint, och jag behöver inte ens vara inloggad

För att använda detta i Chrome så får man installera tampermonkey istället som finns här:

https://chrome.google.com/webstore/detail/tampermonkey/dhdgffkkebhmkfjojejmpbldmpobfkfo

När den är installerad så får du en ikon uppe i högra hörnet som du klickar på och sedan klickar på "Add a new script" och kopierar och klistrar in koden över den text som finns där redan, och klickar på "save" knappen, klart, men glöm inte att ändra användarnamnen i ignoreUsernames till dina egna som sagt var.

Tack som fan för det. Var ju bättre än Flashbacks egna ignore.
Citera
2015-06-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Tack som fan för det. Var ju bättre än Flashbacks egna ignore.

Ja, man ser inte ens inläggen, dom är helt borta vilket förhindrar att man frestas av att titta på vad dom har skrivit, vilket man ändå vet i förväg.

Men om man ändå känner behov att kika, så går det att gå till ikonen och klicka på skriptet, "Super ignore" i detta fall, och skriptet stängs av, och man ser återigen alla inlägg.
Citera
2015-06-03, 19:44
Medlem
Jag tycker att det här är ett sorligt beslut.
Jag har själv börjat använda funktionen mer ju fler "white trash rasister" som anlänt till detta forum. Anledningen är att jag är intresserad av att diskutera aktuella frågor utan att få allt till att handla om att "alla negrer bits" eller "sandnegrer älskar att våldta våra kvinnor". Jag ignorerar dock inte folk för att de har en åsikt som jag inte delar, mellan dessa läger är det väldigt långt.
Själv har jag varit med i Flashbacks historia så länge som när nyhetsbrevet skickades ut som hopvikta uppkopierade A4-ark. För att sedan kopieras upp vidare till de som så önskade läsa. Det var dock ingen som tvingade någon att läsa något som de inte ville eller straffade någon för att de inte läste allt som stod i brevet!
Citera
2015-06-03, 20:01
Medlem
systems avatar
Citat:
Min saknad av ignorera-funktionen hade nu inte med trams eller dålig kvalitet att göra, så att RP:a är inte något alternativ. Inte heller att stänga ögonen är ett bra alternativ då jag inte vet när jag ska öppna dem igen. Synd att du inte kan se kritiken många framför som ett förslag till förbättring, men jag respekterar din ståndpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag fick detta enkla skript från swimp78 i ett PM:
Stort tack. Nu funkar FB som jag vill igen.
Citera
2015-06-06, 02:42
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Genom denna åtgärd slipper vi ju dessutom alla de där meningslösa inläggen av typen

"Nu sätter jag dig på ignore"

"Helt rätt, det ska jag också göra".

Hur stort intresse har trådens läsare av att veta att några skribenter sätter någon på ignore?
Vilken befrielse att slippa den typen av inlägg...

Men vänta nu... Var inte ignorfunktionen helt onödig för att den typen av inlägg raderades ändå och man slapp läsa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in