2015-06-06, 01:50
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Bajala betalar ni inte med egna pengar. Holmström är en Piteåspelare och guld mellan åren 2000 och 2010 kan ni aldrig vinna.

Jodå, när en sponsor ger pengar till klubben så blir pengarna med automatik klubbens.

Hjalmarsson var ju en Luleå hockey-spelare när han gick till NHL.

Man får väl drömma om något guld på rad så kan man kanske ta ikapp. Jag är ju iofs mindre säker än vissa på att det blir guld detta år. Det ser ju dock bättre ut på länge.
Citera
2015-06-06, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jodå, när en sponsor ger pengar till klubben så blir pengarna med automatik klubbens.

Hjalmarsson var ju en Luleå hockey-spelare när han gick till NHL.

Man får väl drömma om något guld på rad så kan man kanske ta ikapp. Jag är ju iofs mindre säker än vissa på att det blir guld detta år. Det ser ju dock bättre ut på länge.
Ja, men man har väl för fan inte FÅTT FRAM Hjalmarsson. Läs vad jag skriver för fan

Fattar du att FÅ FRAM är inte samma som att ha spelat i klubben. HV71 har FÅTT FRAM Hjalmarsson. Piteå har FÅTT FRAM Holmström.

Ni har inget eget kapital att betala folk som Bajala med. HV71, Färjestad och Skaik hade kunnat ta in 10 som Bajala utan att behöva en extrasponsor om det ville och vore lika ekonomiskt oansvariga som Luleå har visat sig vara genom åren.
Citera
2015-06-06, 02:18
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ja, men man har väl för fan inte FÅTT FRAM Hjalmarsson. Läs vad jag skriver för fan

Fattar du att FÅ FRAM är inte samma som att ha spelat i klubben. HV71 har FÅTT FRAM Hjalmarsson. Piteå har FÅTT FRAM Holmström.

Ni har inget eget kapital att betala folk som Bajala med. HV71, Färjestad och Skaik hade kunnat ta in 10 som Bajala utan att behöva en extrasponsor om det ville och vore lika ekonomiskt oansvariga som Luleå har visat sig vara genom åren.

Extrasponsor? Finns det någon gräns på hur många sponsorer man kan ha innan dom blir extrasponsorer?
Senast redigerad av siryessir 2015-06-06 kl. 02:24.
Citera
2015-06-06, 08:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

När kom Yellbear till er från Eksjö? Han hann lira i a-laget där sa han i någon intervju.
Citera
2015-06-06, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
När kom Yellbear till er från Eksjö? Han hann lira i a-laget där sa han i någon intervju.
Ständiga attacker från efterblivna. Hjalmarsson har utvecklats 4 säsonger inom HV:s juniorhockey.

Jag har aldrig förnekat att han har en annan moderklubb som har stor del i honom men det är i HV71 han har slipats till. Det är i elitlagen man gör vinnare och hockeyspelare av pubertetsfjun.

Holmström har aldrig spelat juniorhockey i Luleå.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-06-06 kl. 09:36.
Citera
2015-06-06, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Extrasponsor? Finns det någon gräns på hur många sponsorer man kan ha innan dom blir extrasponsorer?
Nu märker du ord...
Citera
2015-06-06, 10:32
Medlem
.-.-.s avatar
Nu börjar lules juniorer fly fältet, dom vet att i den här köpeklubben så kommer vi aldrig få nån chans att lira i annat än juniorlagen

http://norran.se/hockeybloggen/soderlund-atervander-till-aik-407321
Citera
2015-06-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå satsar alltid långsiktigt det är därför vi aldrig åkt ur eller ens varit nära. Ett föredöme för alla köpklubbar runt om i landet.
I år satsar man lite extra tack vare att det är 20 år sedan guldet senast och fansen vill ha ett till, det är ingenting som äventyrar någonting. Och pengar..? Det är ju skillnaden mellan guld och att inte vinna guld med det serieupplägg vi har, så är det bara.

Ett föredöme för att? Att spela en våldhockey,att aldrig vinna,ha en sc som ger sig på svarta och ha dålig ekonomi?

Köpeklubbar runt om i landet? Du menar att namn som (se nedan) är fostrade Luleå spelare?

Abbotts
Hedman
Klasen
Hjalmarsson
Olausson
Sandell
Petrell
R Jonsson

För att nämna några av alla inköpta spelare till Real Fuleå
Men Balle Botte kommer snart och kommer ger svar på tal med sin expertis och sina källor
Vad mer för spelare kommer Fuleå locka till sig med pengar i denna silly?
Citera
2015-06-06, 11:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ett föredöme för att? Att spela en våldhockey,att aldrig vinna,ha en sc som ger sig på svarta och ha dålig ekonomi?

Vad menar du med våldshockey? Tacklingar är fortfarande tillåtet, men om du inte gillar det finns Riksserien att följa som jag tror passar dig bättre.

Jodå vi har visst vunnit. Ett SM-guld samt regerande Europamästare.

Angående SC vet alla att det där bara var Fahlmans fula fantiserande och inget annat. Gammalt och utagerat sedan länge.

Ekonomin är så vitt jag vet helt i sin ordning.

Citat:
Köpeklubbar runt om i landet? Du menar att namn som (se nedan) är fostrade Luleå spelare?

Abbotts
Hedman
Klasen
Hjalmarsson
Olausson
Sandell
Petrell
R Jonsson

För att nämna några av alla inköpta spelare till Real Fuleå
Men Balle Botte kommer snart och kommer ger svar på tal med sin expertis och sina källor
Vad mer för spelare kommer Fuleå locka till sig med pengar i denna silly?

Självklart är det ingen av dessa spelare som är fostrade som juniorer i Luleå, men flertalet har fått en rejäl boost i karriären av att spela häruppe. Återigen passar köpelagsdissarna dåligt in då vi fortfarade sitter på många spelare med lokal förankring. Samt att det inte är år 1980 längre.
Citera
2015-06-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vad menar du med våldshockey? Tacklingar är fortfarande tillåtet, men om du inte gillar det finns Riksserien att följa som jag tror passar dig bättre.

Jodå vi har visst vunnit. Ett SM-guld samt regerande Europamästare.

Angående SC vet alla att det där bara var Fahlmans fula fantiserande och inget annat. Gammalt och utagerat sedan länge.

Ekonomin är så vitt jag vet helt i sin ordning.

Självklart är det ingen av dessa spelare som är fostrade som juniorer i Luleå, men flertalet har fått en rejäl boost i karriären av att spela häruppe. Återigen passar köpelagsdissarna dåligt in då vi fortfarade sitter på många spelare med lokal förankring. Samt att det inte är år 1980 längre.

Alla vet att ni spelar en våldshockey,gnäller som värsta kärringar och att hela världen är emot er vidriga kommunister!

Denna säsong har ni 11 importer hittils,säsongen innan 13 och säsong 13-14 9 st.
Vad skiljer Fuleå mot "köpelagen"? Och vilka lag är "köpelag"?
Citera
2015-06-06, 11:18
Medlem
aftonlusens avatar
Tycker det snackas mycket om LHF ändå! Tråkigt att det inte finns så mycket andra profilstarka klubbar som upprör lika mycket.

Jag gillar också snacket om LHF som köpelag, men om man inte får behålla sina spelare måste man ju köpa nya eller? Man ska komma ihåg att det är en del tillspetsning av förra årets trupp men även väldigt många spelare som ska ersättas.
Citera
2015-06-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
Tycker det snackas mycket om LHF ändå! Tråkigt att det inte finns så mycket andra profilstarka klubbar som upprör lika mycket.

Jag gillar också snacket om LHF som köpelag, men om man inte får behålla sina spelare måste man ju köpa nya eller? Man ska komma ihåg att det är en del tillspetsning av förra årets trupp men även väldigt många spelare som ska ersättas.

Det är väl snarare dom som skriver här med sin enögda syn. Fuleå berör absolut ingen utanför Norrbotten.
Sedan är det kommunisterna i norr som dragit igång detta med köpelag och R.J i spetsen.

Men du kanske tycker det är skillnad när dom bättre spelarna i Fuleå lämnar och går till lag där dom har chansen att vinna än som i tex Färjestad där man slänger ut spelare som inte håller måttet?
Och då blir Färjestad ett köpelag med det är man inte i Fuleå då man ska ha ersättare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in