2015-06-05, 19:59
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Väktarna kom när mannen redan låg ner på marken så innan du kommenterar kolla upp fakta först.

För en rasist existerar inte källkritik. Då faller ju hela deras koncept med att ha förutfattade meningar om allt
Citera
2015-06-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här kommer en länk där cheferna säger att han var i tjänst och fick åka gratis:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/upprorda-kanslor-efter-misshandeln

– De får åka när de är i tjänst och den här föraren var på väg tillbaka till bussdepån och därmed var han i tjänst, säger Eva Tiséus, marknadschef på Transdev.

Så vakterna har gjort fel?

– Ja, det är vår bedömning.

Den har kommit till senare för innan var han inte i tjänst och det var också därför kontrollanterna reagerade.
Det säger säg själv att en förare måste åka gratis när den är på jobb och så korkad är nog ingen.
Fast åt andra sidan så finns det en del nötter här i tråden som stödjer busschaufförens misshandel.
Citera
2015-06-05, 20:03
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Bedrägeri blir det bara om man förfalskar ett färdbevis och påstår att det är äkta.

Om man åker helt utan kan det aldrig bli bedrägeri.

Helt fel.

Det är om man åker utan biljett som bedrägligt beteende (det är "ringa bedrägeri") blir aktuellt. (Man undandrar sig betalning för tjänsten).

Förfalskar man ett resebevis är det ett annat (eller ett ytterligare) brott, enkannerligen urkundsförfalskning. Normalt blir det strängare straff för detta än en vanlig plankning.
Citera
2015-06-05, 20:04
Medlem
StillDREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Kontrollanterna och väktaren gör inget som helst fel. Busschauffören gör sig skyldig till bedrägligt beteende, och dessutom våldsamt motstånd mot tjänsteman brott som det finns fängelse i straffskalan för. Alltså har de rätt att med våld tvinga av honom och kvarhålla honom i väntan på polis. Men AB fick en smaskig rubrik så vad betyder sanningen?

Väktare är personer som tror att de har all makt i världen. Att sätta en människa i handfängsel och totalt förnedra honom är fel agerande. Och kärringen som står och säger "håll käften" etc... Allt det där är fel! Ni märkte väl själv vilket lugn det blev när polisen tog över?
Citera
2015-06-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
För en rasist existerar inte källkritik. Då faller ju hela deras koncept med att ha förutfattade meningar om allt

Ja, det är hemskt vilket hat det har varit mot dessa kontrollanter och väktare.
Ingen verka bryr sig om vad som hände innan mannen hamnade på marken och varför han hamnade där. Typiskt rasister som inte vill ha hela sanningen utan bara söker efter att sprida sitt äckliga hat mot svenskar.
Citera
2015-06-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, jag ger mig. Det var nog så att man var litet mjukare på min tid som bussförare. Jag pudlar . . .

Inte många som ger sig, när dom har fel. Det måste jag ge dig en eloge för.
Citera
2015-06-05, 20:13
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillDRE
Väktare är personer som tror att de har all makt i världen. Att sätta en människa i handfängsel och totalt förnedra honom är fel agerande. Och kärringen som står och säger "håll käften" etc... Allt det där är fel! Ni märkte väl själv vilket lugn det blev när polisen tog över?

Väktarnas har tittat för mycket på Gunvald Larsson i Beck-filmerna.
Citera
2015-06-05, 20:17
Medlem
Citat:

Till skillnad från dig då. Du skulle aldrig erkänna när du har fel. Du påstår fortfarande, med en dåres envishet, att busschauffören inte var i tjänst när kontrollanterna kom och tog honom.
Citera
2015-06-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillDRE

Vad hade du gjort är jag nyfiken på om nån enligt kontrollanternas story blivit matad med slag?
Eller om personen försöker smita ifrån betalning och det är ditt jobb att stoppa detta?

Finns ingen kärring som ber någon att hålla käft och då jag en då kollat på 4 versioner av det som hände.
Så varför ljuger du?

Polisen däremot hade skön lugn när han kom fram.
Citera
2015-06-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Helt fel.

Det är om man åker utan biljett som bedrägligt beteende (det är "ringa bedrägeri") blir aktuellt. (Man undandrar sig betalning för tjänsten).

Förfalskar man ett resebevis är det ett annat (eller ett ytterligare) brott, enkannerligen urkundsförfalskning. Normalt blir det strängare straff för detta än en vanlig plankning.
Ja, nu har jag redan pudlat, då men jag kan erkänna att jag hade fel, ännu en gång.
Citera
2015-06-05, 20:20
Medlem
hashs avatar
Det är inte ofta en neger går fri

Faktiskt kul att dessa cp-kontrollanter torskar på deras piss-beteende.
Citera
2015-06-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ja jag hade för gamla uppgifter eller felaktiga minnesbilder , , , ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in