2015-06-05, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men du kan inte ha läst mycket av inläggen här, eller är du bara korkad?

Han hade kört buss och var fortfarande i tjänst, och han skulle tillbaka till depån avsluta sitt pass, byta om till civila kläder och ta sin bil hem som stod parkerad där!

Alltså kan verkligen människor vara så här korkade som vissa är här?
Då har jag väldigt lite hopp för mänskligheten

Nej, jag har inte läst tråden. Jag har tolkat det som att han försökte åka med en buss i sina Busschauffis kläder. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20882340.ab

Busschauffören satt på bussen på väg hem från jobbet i Göteborg vid 20-tiden i går kväll när biljettkontrollanterna från Västtrafik kom fram och krävde färdbevis

Dvs han åkte på bussen som en vanlig rensenär. Vem är det nu som är korkad
Citera
2015-06-05, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Nej, jag har inte läst tråden. Jag har tolkat det som att han försökte åka med en buss i sina Busschauffis kläder. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20882340.ab

Busschauffören satt på bussen på väg hem från jobbet i Göteborg vid 20-tiden i går kväll när biljettkontrollanterna från Västtrafik kom fram och krävde färdbevis

Han skulle till depån..
Citera
2015-06-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Han skulle till depån..

Ehh ja det är väl skitsamma. Han kanske avslutade sin körning på en tidigare station, men han måste ju betala som alla andra för att komma dit.
Citera
2015-06-05, 02:52
Medlem
Man får åka i tjänst som tex till depå eller arbetspunkt/lunch under arbetes passet som jag förstår det
Citera
2015-06-05, 02:53
Medlem
Citat:
Ehh ja det är väl skitsamma. Han kanske avslutade sin körning på en tidigare station, men han måste ju betala som alla andra för att komma dit.
Du har nog helt enkelt fel i detta fall..
Citera
2015-06-05, 02:54
Medlem
Citat:
Man får åka i tjänst som tex till depå eller arbetspunkt/lunch under arbetes passet som jag förstår det

Det är mycket möjligt, men jag kan tänka mig att det skiljer sig åt bland bussbolagen. Kanske var det i detta fall rätt eller inte..
Citera
2015-06-05, 02:55
Medlem
Citat:
Du och " ItWasJustified" har inte riktigt förstått hur kollektivtrafik (med buss, tåg flyg eller skottkärra) fungerar riktigt.

Man kan åka pass med bussen och har då sk. gångtidsersättning och man är fortfarande i tjänst trots att man inte sitter bakom ratten.
Citera
2015-06-05, 02:56
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt, men jag kan tänka mig att det skiljer sig åt bland bussbolagen. Kanske var det i detta fall rätt eller inte..
Känner inte till något bolag som inte tillåter personalen åka tillbaka till där dom startade tjänsten..
Citera
2015-06-05, 03:02
Medlem
Citat:
Känner inte till något bolag som inte tillåter personalen åka tillbaka till där dom startade tjänsten..

Det låter ju helt rimligt det du säger, men som jag sagt det kan nog skilja sig bland bolagen. Jag förstår förövrigt varför inte ett bussbolag inte skulle låta sina chauförrer åka hur mycket dom vill "gratis".
Citera
2015-06-05, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du och " ItWasJustified" har inte riktigt förstått hur kollektivtrafik (med buss, tåg flyg eller skottkärra) fungerar riktigt.

Man kan åka pass med bussen och har då sk. gångtidsersättning och man är fortfarande i tjänst trots att man inte sitter bakom ratten.
???
Jag jobbar i dessa ärenden.
Du har helt enkelt fel om du menar att en anställd i entreprenad inte får åka tillbaka till startpunkten.
Om jag har fel måste vi göra ett tillägg i avtalet men ser ingen mening med det innan du upplyser oss om behovet
Vad grundar du ditt påstående på?
Citera
2015-06-05, 03:04
Medlem
Citat:
Det låter ju helt rimligt det du säger, men som jag sagt det kan nog skilja sig bland bolagen. Jag förstår förövrigt varför inte ett bussbolag inte skulle låta sina chauförrer åka hur mycket dom vill "gratis".
Gratis åkning är strängt förbjuden.
Punkt slut
Citera
2015-06-05, 03:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Han åkte inte som en vanlig resenär, han skulle avsluta sitt pass och detta är faställt, han var i tjänst!!
Hur många gånger måste man banka in det i träskallen???

Du är superkorkad, synd om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in