Citat:
Ursprungligen postat av
Megaapan
Det här är min teori om fallet.
Busschauffören går om bord, eller försöker gå ombord på bussen. Då det dyker upp kontrollanter.
Busschauffören blir nekad färd då han saknar färdbevis. Busschauffören tror att han får åka gratis
för det har han alltid gjort. Detta pga av att ingen annan busschaffis/kollega har nekat han det innan(o han kan inte reglerna) så han är helt säker på att han har rätt. Han börjar käfta emot kontrollanterna och sen övergår det till fysisk tomult och väktare kommer till plats , och han hamnar i handfängsel utanför bussen och allt filmas. Detta visas sen på AB där det snyftas åt chaffisen.
Även om jag själv anser att det är sjuuukt snålt att bussbolaget inte låter sina chafissar åka gratis så
finns det regler som måste följas. Vem vet, kanske hade bussbolaget get ett speciellt direktiv till kontrollanterna att inte släppa förbi alla busschaufförer som åker gratis?
Jag är helt övertygad att om inte just denna incident hade blivit filmad så hade busschauffören blivit
varnad eller alt sparkad.
Men du kan inte ha läst mycket av inläggen här, eller är du bara korkad?
Han hade kört buss och var fortfarande i tjänst, och han skulle tillbaka till depån avsluta sitt pass, byta om till civila kläder och ta sin bil hem som stod parkerad där!
Alltså kan verkligen människor vara så här korkade som vissa är här?
Då har jag väldigt lite hopp för mänskligheten