2015-06-04, 00:04
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pink-nimbus
förstår precis! man blir som less på choklad efter några veckors ätande, ibland är det gott att variera med en hallonbåt

Yes sir ! Indica kan ju va gött ett tag men sen ska man ut bland folk och festa och vem vill inte ha en femma sativa liggandes då liksom
Citera
2015-06-04, 08:36
Medlem
när jag tänkte att köra med hink va att jag ställer hinken på sten/grusmark och vad hjälper det då om jag borrar hål i botten?
Citera
2015-06-04, 09:23
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mez0
när jag tänkte att köra med hink va att jag ställer hinken på sten/grusmark och vad hjälper det då om jag borrar hål i botten?
För att hinken inte blir full med vatten utan att det rinner igenom den, borrar du inte hål kommer dina plantor att drunkna.
Citera
2015-06-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
För att hinken inte blir full med vatten utan att det rinner igenom den, borrar du inte hål kommer dina plantor att drunkna.

Aah tack för informationen
Citera
2015-06-04, 10:34
Medlem
Så då går det alltså sätta hinken bara på sten om jag borrar hål i hinken?
Citera
2015-06-04, 17:47
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ja det spelar ingen roll vars du ställer hinken då plantan kommer växa i jorden som du har i hinken
Citera
2015-06-04, 18:36
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:

Citat:
Aah tack för informationen

Citat:

Du får gärna följa upp i tråden hur det går med din odling
Citera
2015-06-04, 21:06
Medlem
Utomhus123s avatar
För den som tvivlade på att sniglar är ett helvete. 14 plantor uppkäkade på 4 dagar.

http://imgur.com/tvmerOZ

Nu har jag bara danskens frön kvar som börjar kika upp men man börjar ju fanimej ledsna på skiten alltså. Vädret suger, näringsbränna, sniglar, vad är nästa ?

För den som undrar är snigeln spetsad och uppsatt fint på en pinne. Längesen jag plågade ett djur men det här kändes fan bra.. Glöm inte att trampa på varenda jävel ni ser.

Och hur fan dom kommit in, kan dom teleportera genom plast eller ?
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-04 kl. 21:15.
Citera
2015-06-04, 21:13
Medlem
Utomhus123, fan va tråkigt att höra!

Var det inte du som tipsade om koppartape för några dagar sedan??

Jag tänker klistra koppartape på avskurna petflask-bottnar! Hoppas det funkar, första gången jag testar detta!
Citera
2015-06-04, 21:17
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfnar
Utomhus123, fan va tråkigt att höra!

Var det inte du som tipsade om koppartape för några dagar sedan??

Jag tänker klistra koppartape på avskurna petflask-bottnar! Hoppas det funkar, första gången jag testar detta!

Jo det va jag det ... men dom har stått i minidrivhus med lock och stängda venthål.

Ändå har dom lyckats ta sig, kräk alltså.

Har dom någon förkärlek till maja eller ? Växer en jävla massa annat runt i kring..
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-04 kl. 21:19.
Citera
2015-06-04, 21:52
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
För den som tvivlade på att sniglar är ett helvete. 14 plantor uppkäkade på 4 dagar.

http://imgur.com/tvmerOZ

Nu har jag bara danskens frön kvar som börjar kika upp men man börjar ju fanimej ledsna på skiten alltså. Vädret suger, näringsbränna, sniglar, vad är nästa ?

För den som undrar är snigeln spetsad och uppsatt fint på en pinne. Längesen jag plågade ett djur men det här kändes fan bra.. Glöm inte att trampa på varenda jävel ni ser.

Och hur fan dom kommit in, kan dom teleportera genom plast eller ?
Fyfan vad tråkigt!
Vilken zon bor du i ungefär?
Inget djur eller sniglar har varit på mina plantor senast jag var och kollade, ska ut senare ikväll och kolla när det är mindre folk ute. (vill inte att folk ska se att jag cyklar fram och tillbaka in i skogen då dom kanske börjar undra vad jag gör och blir nyfiken och går dit och kollar)
Bara vädret som jag är orolig för.
Citera
2015-06-04, 21:54
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Fyfan vad tråkigt!
Vilken zon bor du i ungefär?
Inget djur eller sniglar har varit på mina plantor senast jag var och kollade, ska ut senare ikväll och kolla när det är mindre folk ute.
Bara vädret som jag är orolig för.
2-3 ungefär, när dom sista åker ut blir det ölburkar, snigelgift, sågspån och koppartråd + tejp. fyfan så¨irriterad jag är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in