2015-06-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohansson
Visst, fast är du redo att bryta mot lagen och bli permanent avstängd från en skola för att du inte orkade läsa en kurs?

Folk bryter ju mot lagar varje dag? Röker cannabis tex
Citera
2015-06-04, 00:16
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardii
Folk bryter ju mot lagar varje dag? Röker cannabis tex
Skillnaden är väl att det är enklare att bli upptäckt om man fifflar med skolsystemet.
Samtidigt är en permanent avstängning värre än ett temporärt straff (böter), enligt min mening i alla fall.

Till TS:
Läs kursen bara, det är inte hela världen. Tänk på konsekvenserna om du blir upptäckt, kan förstöra extremt mycket. För att inte tala om hur jävla oetiskt det skulle vara om du faktiskt fuskade dig igenom din utbildning. Tänk på att du ska gå kurser för att lära dig något, inte fuska.
Citera
2015-06-04, 02:21
Medlem
Dimaks avatar
Någon som vet när man få intagningsbrev till folkhögskolorna? Jönköping.
Citera
2015-06-04, 08:10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardii
Jag ska ha fysik 2 men av någon konstig anledning vägrar de ändra fysik 1 till 2, och ja, jag har ringt och tjatat på att de ska ändra det men de säger bara att de inte kan eftersom fysiken ja läste inte motsvarar dagens fysik?

Jag kommer att kolla upp hur dagens komvux betyg ser ut och edita det, sedan så skickar ja in det och hoppas på det bästa.
Det är väl klart att de inte ändrar Fysik 1 till Fysik 2. Det är ju helt olika kurser.
Citera
2015-06-04, 17:10
Medlem
lighten-ups avatar
Om nu TS har kunskaper för Fysik 2 så är det väl bara att göra en prövning i kursen?

Det är förmodligen långt mycket billigare (kostar 500 kr) än att betala för ett falskt betyg som någon skapar åt en..
Citera
2015-06-04, 20:11
Medlem
dutys avatar
Om du inte klarar av fysik 2 har du inte kompetens för att överlista systemet.
Citera
2015-06-04, 21:13
Medlem
Hur länge tar normalt en kurs på komvux?

Hur länge tar normalt sett en kurs på komvux i snitt? Hur många gymnasieämnen finns det för en examen? Hur länge tog det för dig att läsa alla ämnen?
Citera
2015-06-04, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 733215
Hur länge tar normalt sett en kurs på komvux i snitt? Hur många gymnasieämnen finns det för en examen? Hur länge tog det för dig att läsa alla ämnen?

Det beror på om det är en 50,100 eller 150 poängs kurs.Och det beror mycket på dig hur mycket tid du lägger på det. En kompis blev klar med 550 poäng på 1 månad.
Citera
2015-06-04, 21:22
Medlem
Hade tänkt göra prövningar på ett gäng ämnen i sommaren men verkar som det är stängt! Finns det bara ett provtillfälle per termin? Finns det ingen chans att gör
Citera
2015-06-04, 21:23
Medlem
Hade tänkt göra prövningar på ett gäng ämnen i sommaren men verkar som det är stängt! Finns det bara ett provtillfälle per termin? Finns det ingen chans att göra något över sommaren?

Hittade inte så mycket info! Kram på er
Citera
2015-06-04, 22:24
Medlem
Hur många ämnen är det totalt för en examen? Utifrån det kan jag säga hur många poäng det är i snitt
Citera
2015-06-04, 22:38
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolomaster
Hade tänkt göra prövningar på ett gäng ämnen i sommaren men verkar som det är stängt! Finns det bara ett provtillfälle per termin? Finns det ingen chans att gör
Det varierar beroende på kommun, har dock inte hört talas om att det går att göra prövningar på sommaren (då menar jag inte läsa distanskurser via nätet utan riktiga prövningar på plats). Antar att du blir tvungen att vänta till höstterminen börjar då du verkar vara sent ute och denna termin är i princip slut nu. Hur många prövningstillfällen som finns på vår- respektive hösttermin varierar beroende på kommun och kan också bero på vilket ämne det gäller. De vanliga grundämnena, såsom Matematik 1 e.g. brukar nog i allmänhet ofta ha fler prövningstillfällen, medan säg Matematik 5 och liknande kurser som färre personer läser brukar ha färre prövningstillfällen. Det varierar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in