2015-06-04, 20:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ursäkta är du på riktig?

Du menar att om kontrollanternas utsaga om att blivit anfallen av våldsam man som slagit dom inte går att jämföra med en utskällning.

Jag tror jag dör, du måste vart sjukt ironiskt för hur kan en utskällning vara värre än att få smällar.

Det är irrelevant om det är värre att få en smäll än att bli utskälld.
Det finns ingen poäng i deras beteende, det gör inte situationen bättre eller tillför nånting positivt att stå och skrika på en en redan omhändertagen person.
Det är inte heller en del av deras arbetsuppgifter.
Citera
2015-06-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det finns ingen poäng i deras beteende, det gör inte situationen bättre eller tillför nånting positivt att stå och skrika på en en redan omhändertagen person.

Det är inte irrelevant eftersom det hon påstod precis.

Nej det finns ingen poäng men om du har precis vart i handgemäng så skulle du också varit förbannande.

För ni kan inte påstå att busschaufförens beteende är relevant att slå och bita folk samt vara otrevlig mot personalen. Det är inte en del av hans arbetsuppgifter och det tillför ingen positivt när dom argumentera med varandra. Så man kanske ganska bestämt att busschauffören gjorde inget för att underlätta situationen.
Citera
2015-06-04, 20:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Nej det finns ingen poäng men om du har precis vart i handgemäng så skulle du också varit förbannande.

För ni kan inte påstå att busschaufförens beteende är relevant att slå och bita folk samt vara otrevlig mot personalen. Det är inte en del av hans arbetsuppgifter och det tillför ingen positivt när dom argumentera med varandra. Så man kanske ganska bestämt att busschauffören gjorde inget för att underlätta situationen.

Kan man som väktare inte besinna sig när situationen väl är under kontroll är man uppenbart olämplig för sin befattning. Eller, det är uppenbart för mig iaf.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-06-04 kl. 21:06.
Citera
2015-06-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Att en väktare gapar och skriker åt en gripen person ser bara oseriöst och oprofessionellt ut och är troligtvis rent skadligt för för vilket företag som helst. När jag ser en sådan incident så tappar jag helt förtroendet för vaktbolaget i helhet.
Citera
2015-06-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

”Han säger då att han ej behöver det och menar att han som jobbar som chaufför får åka gratis med uniformen på. Jag informerar att så inte är fallet, att han utanför tjänst måste betala som alla andra”

Det är just det som är konstigt! Vem f-n åker runt och gratisåker i uniform? Han är dessutom efter vad som framkommit just avlöst och då är det INTE utanför tjänst. Visst borde kontrollanter känna till något så enkelt?

Neger och arab har satt det i system att "åka i uniform". Tur att skattemyndigheten får ögonen upp.

Den kulturmarxistiska regeringen..beskattar den arbetande negern
Senast redigerad av Grobil 2015-06-04 kl. 21:10.
Citera
2015-06-04, 21:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Har man ett arbete där våld kan förekomma så ska man fan kunna hantera det också. Och att stå och skrika på tillgjord dialekt på en person som både är handfängslad och fasthållen.. ja det är fan inte ett proffesionellt sätt att hantera det på.

Om du blir förbannad av att utföra dina arbetsuppgifter så är det nog dags att börja leta efter ett annat jobb.
Citera
2015-06-04, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursäkta är du på riktig?

Du menar att om kontrollanternas utsaga om att blivit anfallen av våldsam man som slagit dom inte går att jämföra med en utskällning.

Jag tror jag dör, du måste vart sjukt ironiskt för hur kan en utskällning vara värre än att få smällar.
Du fattar uppenbarligen inte alls vad folk säger...

Oavsett vad som hänt innan är det beteende som syn på filmen inte okej och över alla gränser.

Idioten som skriker har dessutom inte varit med i inledningsskedet, utan kommer efter att mannen är nedtagen på marken.

Det hade dock inte spelat någon roll vilket - eftersom du inte får avreagera dig eller hämnas på en bojad person. Fixar man inte det skall man ha ett annat jobb .. vilket vakten i fråga nu söka sig eftersom han tydligen redan fått sparken.
Citera
2015-06-04, 21:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan man som väktare inte besinna sig när situationen väl är under kontroll är man uppenbart olämplig för sin befattning. Eller, det är uppenbart för mig iaf.
Ja, precis så är det. Kan man inte besinna sig så skall man inte ha mandat för myndighets och våldsutövning.
Citera
2015-06-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fattar uppenbarligen inte alls vad folk säger...

Oavsett vad som hänt innan är det beteende som syn på filmen inte okej och över alla gränser.

Idioten som skriker har dessutom inte varit med i inledningsskedet, utan kommer efter att mannen är nedtagen på marken.

Det hade dock inte spelat någon roll vilket - eftersom du inte får avreagera dig eller hämnas på en bojad person. Fixar man inte det skall man ha ett annat jobb .. vilket vakten i fråga nu söka sig eftersom han tydligen redan fått sparken.

Han är förmodligen kvar inom organisationen.

Inget ansvar utdelas..ingen skyldig.intet har hänt.
Citera
2015-06-04, 21:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Han är förmodligen kvar inom organisationen.

Inget ansvar utdelas..ingen skyldig.intet har hänt.
Det verkar som om du har fel:

Citat:
Enligt källor som Aktuellt Fokus har talat med ska det hela ha sänt svallvågor upp till företagsledningen. Något som ska ha inneburit att den aktuella vakten ska ha fått sparken från sitt jobb på G4S.
http://aktuelltfokus.se/kalla-till-aktuellt-fokus-g4s-vakten-har-fatt-sparken/
Citera
2015-06-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Neger och arab har satt det i system att "åka i uniform". Tur att skattemyndigheten får ögonen upp.

Den kulturmarxistiska regeringen..beskattar den arbetande negern

Hur ska man ens tolka detta inlägg? Om det finns problem med att "neger och arab"(?) åker buss gratis på fritiden, iklädda sina arbetsuniformer, så får ju såklart någon ta tag i det problemet.

Vet inte hur det är intressant för den aktuella händelsen som diskuteras i denna tråden dock? Den busschauffören som figurerar här hade all rätt att åka tillbaka till depå med bussen ifråga.

Jag gillar inte heller den sittande regeringen men jag tror inte denna fråga har något med dom att göra faktiskt.
Citera
2015-06-04, 21:26
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Vi saknar data än så länge men i sammanhanget kan man ju konstatera att de första utsagorna från företagsledningarna, som kommenterade vittnenas mobilfilmer, var att det typ inte såg bra ut, man ursäktade sig och så.

En kortare tid därefter - ungefär så lång tid som det tar att få fram och inspektera bussens övervakningsfilmer - så häver Västtrafik avtalet med G4S med omedelbar verkan. Om man nu får gissa lite.

En väldigt kvalificerad gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in