2015-06-04, 06:12
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Tydligen kan flyktingar kryssa i att de forskat också, ingen kontroll görs men det blir ju fin statistik.
Källa tack!
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
En vacker dag kommer det inte gå att ljuga längre, ens för de mest inbitna.
Visst! Man ska inte klämma ur sig vad som helst.
Citera
2015-06-04, 06:44
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Med all djävla respekt!
Är det någon som idag tror på maktens kreatur "journalisternas" rapporter om dessa flyktingfakta, kompetensnivåer, kostnader och nytta för Sverige längre?
Är det någon som är så djävla blåögd längre så man tror på vad staten och dumdjävlarna till "journalister" prånglar ut för dagsaktuell "sanning" längre?

Kompetensregn ifrån Syrien och Afrika!

Fan, har all djävla heder och vilja att rapportera någon form av sanning nu helt lämnat dagens Sverige?

Är det någon som inte tror på att SD får minst 30% 2018 längre?

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Citera
2015-06-04, 06:49
Medlem
El Capitanos avatar
Det är ganska anmärkningsvärt hur media ställer sig till det här. Det sker aldrig några seriösa granskningar alls utan allting mynnar bara i vad folk påstår - vilket sedan klumpas ihop till statistik. Har du läst en enda kurs på universitet, eller fått någon tredagars sjukvårdskurs i militären så räknas det i samma kvot som de som har tagit högre examen i Sverige.

Vad som dock är värre är den där inbillningen om att hemska strukturer sätter stopp för alla inbillat högutbildade från att frälsa svensk arbetsmarknad. Media tycks anse att bara en person själv påstår sig vara läkare, så ska det närmast vara skäl nog för en svensk examen. Allt annat är väl rasistiskt.

Det är tydligen rasistiskt också att påpeka att undervisningsnivån några av världens mest efterblivna u-länder vid sidan av korruptionen kanske inte är sådär jättehög, modern, eller jämförbar med någonting som är gångbart i rika länder i västvärlden. Om man ska ta läkeriet återigen så är det många behandlingar som utvecklas successivt, nya rön tillkommer liksom ny teknik.

Men saken är ju i grunden mycket enkel, har man adekvata kunskaper så syns det om man genomför omfattande tester - vilket är en engångsgrej som en person rimligtvis får stå ut med. Har man kunskaper men vissa brister så kan man rimligtvis komplettera det man inte kan på ett svenskt universitet. Och har man inte adekvata kunskaper så är man välkommen att söka in till ett skattefinansierat utbildningsprogram precis som alla andra, och kan möjligen tillgodogöra sig vissa enstaka kurser vilket är upp till universitetet att bedöma.
Citera
2015-06-04, 07:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Har du läst en enda kurs på universitet, eller fått någon tredagars sjukvårdskurs i militären så räknas det i samma kvot som de som har tagit högre examen i Sverige.

Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2015-06-04, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nu kör SVT med bedrägliga uppgifter igen. Man försöker påskina att 37% har en treårig utbildning liknande kandidatexamen med sig i bagaget. Men Tino Sanandaji har visat vid ett flertal tillfällen, senast i ett inlägg igår, med referens till SCB: "Ungefär 10 procent av nyanlända Syrier har eftergymnasial utbildning på minst tre år jämfört med ca 25 procent av Sveriges befolkning." Minst tre år är det avgörande här. Det är många som har haft någon kort utbildning av yrkeskaraktär o dyl efter gymnasiet, på kanske ett år eller två, men som inte är särskilt användbar här.

http://www.tino.us/

Edit: Läs t ex Tinos inlägg, Arbetsförmedlingen fifflar om nyanländas etablering. Där skriver han bland annat:

10% i 5 länder ja. Men Syrien tillhör en majoritet där och är inte alls ovanligt att 37% stämmer såsom du försöker förlöjliga rapporten.
Om vi bryter upp dessa 37% så tillhör majoriteten av dessa den kristna minoriteten i Syrien som tagit sig hit, dvs främst syrianer och armenier.

Tänk på att de som kommer till Sverige är oftast de med pengar. De med pengar är de med utbildning, det säger sig självt.
Rapporten visar bara det vi med kunnande, sunt förnuft och ställningstagande redan känner till.
Citera
2015-06-04, 07:24
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
10% i 5 länder ja. Men Syrien tillhör en majoritet där och är inte alls ovanligt att 37% stämmer såsom du försöker förlöjliga rapporten.
Om vi bryter upp dessa 37% så tillhör majoriteten av dessa den kristna minoriteten i Syrien som tagit sig hit, dvs främst syrianer och armenier.

Tänk på att de som kommer till Sverige är oftast de med pengar. De med pengar är de med utbildning, det säger sig självt.
Rapporten visar bara det vi med kunnande, sunt förnuft och ställningstagande redan känner till.

Maktens kreatur "journalisterna", staten, regeringen och andra PK-idioter tackar dig för ditt inlägg.

Självklart har du rätt, Syrien, MENA och Subsahara har den högsta utbildningen i världen, att upp emot 40% av befolkningen har en examen ifrån universitet eller högskola är standard där.
Flest forskningsrapporter skrivs även där, titta lite bakåt i denna tråd för länken samt att nästa bemannade resa till Mars kommer troligtvis att ha sin start ifrån Syrien.
Du har inte fattat hur man kontrollerar dessa examina i dagens PK-Sverige? En enkät de fyller i.
Du har inte fattat hur man köper sig en fin utbildning (diplom) ifrån universitet i dessa korrumperade länder?
Det är ju inte att undra på att Sverige blir såinihelvete rövknullat med fån som dig som tror på precis allt.

Jag blir så glad att det finns folk som dig när jag skall sälja mina begagnade bilar i "toppskick" som har kylaren tätad med hästskit samt växellådan fylld med sågspån så den går mjukt och jämt.

Jafyfan, det här enorma kompetensregnet ifrån Syrien kommer att göra våra ingenjörer och civilekonomer arbetslösa för den här enorma kompetensen som kommer in har ju utvecklat deras länder till Babylons hängande trädgårdar och andra underverk idag.

Seriöst! Skäms du inte när du skriver dina korkade djävla inlägg?

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2015-06-04 kl. 08:08.
Citera
2015-06-04, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Hur jag staller mig till det? Positivt. Och jag beundrar att dom har klarat av att vara sa smarta att dom har lyckats fiffla byrakratiska farliga myndigheter (speciellt sadana som svenska regeringen som saljer vapen till deras dikaturer och leker fredliga) . Jag beundrar deras mod att forsoka fly till ett battre liv. Och jag sjalv skulle gora i det snabbt som fan om jag behovde. Skulle du ens klara av det? Nej du ar en moralisk hogre varelse som skulle sitta fint och vanta pa din tur i haglet av bomber. Ja visst, skulle du det,lilla svenne. Sitt fint.

Hörru, din jävla blatte, hur svårt är det att lyckas med att fiffla myndigheterna i Sverige som är livrädda för att bli kallade för rasister? En sandneger som alltid bott i en bergsby och knullar sina systrar kan också lära sig att påstå (1) jag är från syrien (2) jag är högutbildad. Du försöker framställa det som om dessa jävlarna är extremt listiga som lyckas lura det svenska systemet som för en flykting, är hur jävla lätt som helst. Jag skulle aldrig klara av att fly, du har rätt, vet du varför? Jag är inte en vek fitta, går Sverige åt helvete dör jag med moderslandet skulle aldrig kunna leva med mig själv som flykting.

Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
DU svarade aldrig pa min fraga heller. Men det ar lugnt, du tror ju inte Sverige kan hamna i krig. Nagonsin,Hahahahahhaha.
9 av 10...jaha intressant, har du nagon kalla? Eller ar det svenne magkanslan du baserar det pa?
hahhahahahaha du ar rolig...men jag ar inte forvanad for att svenskar AR insoade och tror dom ar battre an andra.
Men hogmod gar fore fall, min van.
Ingen annan ar mer utbildad eller battre an en fetblek svennebonde med snus i kaften, uppe i en av varldens mest isolerade omraden: Norden.
Ett skitfolk som egentligen aldrig har bidragit till varldens utveckling sasom Syrien, Egypten, Irak, Italien eller Etiopien till exempel. Jo, ni bidrog med en skev,vriden "feminism".
Skitfolk, seriost. Gjort sig rika pa sten,livslogner,fiffel, tomma loften,miljoforstorande jatteforetag,vapen och den standiga lognen om hur deras vita hud, blaa ogon och blont har ar battre an nagon annans (fastan det ar det svagaste).
Den tiden ar forbi nu. Det kommer gora ont,speciellt eftersom ni inte har forstatt/uppskattat/tackat for hur mycket ni har fatt serverat. Oj oj oj.
Lycka till med ditt land, som far at helvete just nu. Sanna mina ord: At helvete.

http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6312e1c/1381926434394/%C3%85rsredovisning+2012.pdf

Här är din källa, din inkompetenta blattejävel använd en sökmotor om du vill få påstående bekräftade. Klart som fan att vårt land är på väg åt helvete, det är för att jävla pajasblattar som ni flyr ifrån krig och ekonomisk situation, enbart riktiga fega kräk skulle fly. Jag håller dessutom med, Irak och Syrien har bidragit med mycket åt världen - döda blattar.
Senast redigerad av testocyp 2015-06-04 kl. 07:31.
Citera
2015-06-04, 07:31
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B

Jag antar varken det ena eller det andra nu, det tillför ingenting. Jag utgår från SCB:s statistik över hitkommande, 2009-13. Siffran 10% gäller specifikt syrier med minst 3 års eftergymnasial utbildning, så vad menar du med 5 länder? Syftar du på de andra länderna som redovisas i Tinos SCB-tabell? De siffrorna har inte med Syriens 10% att göra, länderna är redovisade separat.
Citera
2015-06-04, 07:32
Medlem
Ydalirs avatar
Varför fortsätta diskutera en enskild siffra, vilken som är den rätta omfattningen av begreppet eftergymnasial utbildning osv. Vi vet väl redan hur sanningen förvrids i cyklopernas land. Pk-isterna måste skatta åt oss!

Vi som inte hatar invandrare bara därför att de är invandrare men som ser stora risker i en obegränsad invandring måste vara listigare. Makten vill inte att vi ska föra en seriös diskussion.

Kanske ska vi öppna en kanal exempelvis "Hur en obegränsad invandring kan begränsas och bli hanterbar?". Sedan skulle man önska att alla goda krafter som vill föra en seriös diskussion där kan enas om en debatt utan rasism, elakheter, näthat osv. En seriös diskussion kommer att bli avsevärt effektivare än denna och liknande fragmentariska debatter och kommer nog i pk-ögon upplevas mycket farligare. Vad säger ni?

Jag hoppas moderatorn låter oss föra en begränsad OT-diskussion här i syfte att ordna debatten.
Citera
2015-06-04, 07:59
Medlem
jj_6s avatar
Visst kan det finnas ett uns sanning i att det är de mest välutbildade syrierna som tar sig till Sverige. De har antagligen mest pengar att stoppa i människosmugglarnas fickor. Det betyder inte automatiskt att de är en tillgång för Sverige. Över 500000 arbetslösa finns redan i Sverige och det är också många års arbetslöshet och dyrbara utbildningar som väntar de insmugglade innan ett fåtal kan väntas utföra något värdeskapande arbete.

Det som är helt säkert är att dräneras Syrien på de som har en utbildning av värde blir återuppbyggandet av landet betydligt svårare och mer beroende av stöd från utlandet. Det är därför dubbelfel att dela ut PUT till alla syrier. De ska naturligtvis tillbaka till hemlandet så snabbt som möjligt. De får solidariskt vänta i UNHCR:s flyktingläger i närområdet, som de som saknar pengar till människosmuggling gör, tills säkerhetsläget blir bättre och sedan börja om på hemmaplan.
Citera
2015-06-04, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papinho
Rätt ska vara rätt din dumma parasiterande neger

Det är väl Syrier som har förstört hela jävla Södertälje, så vad är problemet? Mellanösten packet hör inte hemma i Sverige.
Citera
2015-06-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Maktens kreatur "journalisterna", staten, regeringen och andra PK-idioter tackar dig för ditt inlägg.

Självklart har du rätt, Syrien, MENA och Subsahara har den högsta utbildningen i världen, att upp emot 40% av befolkningen har en examen ifrån universitet eller högskola är standard där.
Flest forskningsrapporter skrivs även där, titta lite bakåt i denna tråd för länken samt att nästa bemannade resa till Mars kommer troligtvis att ha sin start ifrån Syrien.
Du har inte fattat hur man kontrollerar dessa examina i dagens PK-Sverige? En enkät de fyller i.
Du har inte fattat hur man köper sig en fin utbildning (diplom) ifrån universitet i dessa korrumperade länder?
Det är ju inte att undra på att Sverige blir såinihelvete rövknullat med fån som dig som tror på precis allt.

Och begåvningsreserven på flashback tackar nog dig för att du sprider mer propaganda.
Det du inte verkar kunna är grundläggande matematik men jag ska förklara för dig.

37% av en minoritet är inte detsamma som 10% av en majoritet.
Syrien har/hade en befolkning på 22+ miljoner invånare. Sverige har tagit emot ca ~40000 syrier.
37% av dessa ~40000 blir ca ~15000 personer.

Så var ligger denna enorma överdrift från din sida? Att ett land tagit emot 15000 personer som har 3+ års utbildning är inte densamma som att 2.2 miljoner syrier är högutbildade i hemlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in