2015-06-04, 00:06
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Idag la SvT upp en artikel som beskrev att Sverige nu har den största tillströmningen av akademiker, någonsin. De flesta kommer ifrån Syrien och en tredjedel är högutbildade.

Utbildningsnivån hos syriern är då över 10 procent högre, jämfört med de andra arbetslösa.

Frågan är ju då om invandringen i från Syrien då faktiskt även är ekonomiskt lönsam. Vissa hävdar att den enbart är humanitär samtidigt som en del även säger att den enbart är olönsam på alla sätt och vis.

Jag tror att i vi i ljuset av denna nya rapport får omvärdera vår inställning till invandringen från Syrien, vad tror ni?

Länkar till artiklar:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-syrisk-flykting-hogutbildad

http://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

Mod.

Komik på mycket hög nivå.
Egentligen så är väl 70% ifrån Syrien, Afghanistan, Somalia, Eritrea osv MINST raketingenjörer eller så.
Det har Svetsarn och hans gäng sagt samt hela Alliansen sa det under åtta år så det måste vara sant.
Det här kompetensregnet kommer vi fanimig inte undan vill jag lova.
Nu skall ju äntligen Ylva Johansson sprida ut kompetensregnet så exempelvis Danderyd och Lidingö också får skörda de söta frukterna av det här kompetensregnet ifrån Mellanöstern och Afrika.

Stor komik och en enorm tragedi för Sverige samtidigt.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Citera
2015-06-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Vad faan pratar du om, din idiot??

Hur valideras deras påstådda utbildningsnivå? 90% eller mer kastar sina id-handlingar, så....

Är deras utbildning i nivå med vår?

Ska bevisat utbildade låta obevisat utbildade gå före, var min fråga!!!!!

Läs ordentligt ditt jävla spån!!!!

Tror inte syriska flyktingar kastar sina handlingar eftersom det får PUT om de kan bevisa att de är från syrien, så de håller nog hårt i sina handlingar Däremot funderar jag på om det är möjligt för syrier att köpa/muta till sig läkarleg i syrien och sedan ta med sig ett falskt läkarleg till Sverige och få jobba här som läkare på det sen. Det måste vara svårt för svenska myndigheter att kontrollera vilka läkarleg som är äkta eller inte. Men jag förstår inte hur de ska klara av att kommunicera med patienter om de inte kan språket. Blir de läkarbesök på engelska eller kan man som patient få rätt att ha en tolk närvarande för att försäkra sig om att det inte blir några språkmissar. Det känns som läkarbesök kan vara ganska viktiga då det gäller ens hälsa. Hellre att någon råkar göra nåt fel med ens bil än att någon råkar skriva något fel i en remiss till en annan läkare så man får fel behandling.
Citera
2015-06-04, 00:07
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Om var tredje är s.k. högutbildad betyder det att två tredjedelar inte är det. Behöver Sverige verkligen fler s.k. högutbildade arbetslösa akademiker? Behöver inte Syrien sina egna läkare och tandläkare?
Jo Syrien kan nog behöva sina egna läkare men de glupska kulturmarxisterna i Sverige vill snärja dessa tillgångar och sätta dem i slavarbete för den svenska staten.
Citera
2015-06-04, 00:08
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Slick4U
Ett bra mått på utbildningsnivån och den vetenskapliga nivån i ett land är hur många vetenskapliga publikationer som produceras. Sverige ligger bra till vad gäller hur mycket svenska forskare citeras och hur många vetenskapliga publikationer som svenska forskare producerar i förhållande till forskare i andra länder.

Grafen visar antalet publicerade vetenskapliga artiklar per år och miljoner invånare.
http://www.vr.se/images/18.31e32a3a14d65b0bc4e3f2aa/1431959723572/publicerade+artiklar.jpg

Sverige ligger på 5:e plats, Syrien finns inte ens med på listan, trots alla dessa akademiker...

Källa:
http://www.vr.se/nyheterpress/vrkommenterar/vrkommenterar/svenskforskningarinternationelltkonkurrenskraftig. 5.31e32a3a14d65b0bc4e11cf0.html

Ojojojoj!
Det här måste vara den mest rasistiska tabellen jag någonsin har sett.
Låt nu förihelvete Stat och regering "tvätta" den så den blir PK och stämmer med "sanningen" som vi serveras av maktens kreatur "journalisterna".

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Citera
2015-06-04, 00:15
Medlem
Tino Sanandaji har sågat svt:s "sanning" och nu säger Jan Tullberg det dom flesta redan vet men aldrig kommer publiceras i stor media.

http://www.friatider.se/jan-tullberg-kritisk-till-svts-uppgifter

Fan, nån dag, nån dag säger jag bara.
Citera
2015-06-04, 00:25
Medlem
1001PSs avatar
Enligt SVT "regnar det nu kompetens från Syrien"
Citera
2015-06-04, 00:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
De sa även att det i genomsnitt tar sju år innan nyanlända kommer i arbete och att en viktig orsak är att det sällan finns svenskakurser som är anpassade till akademiker.

Skandal att vi inte erbjuder bra svenskundervisning.

Jo, den lögnen har de kört stenhårt med i svensk ljugmedia, speciellt regimens propagandakanal. I verkligheten har hälften av dem fått jobb efter sju år, det är inte genomsnittet för hur lång tid det tar för nyanlända att få jobb. Redan förnuftet säger att med stora invandrargrupper där många aldrig någonsin får ett riktigt jobb, så är inte genomsnittet 7 år. Det är en förbannat stor skillnad på genomsnittet och medianen. Även om svenskarna är sämst på matematik bland alla i-länders folk, så krävs det trots allt bara för ljugmedia att återge det de läser innantill. Helt klart är ett "misstag" ren lögn när man ser till att det blir systematiskt.

Det är verkligen dags att lägga ned svenska statens lögn- och propagandakanaler, som kostar miljarder med kronor årligen, speciellt som regimen samtidigt spar in ynka miljoner på livsnödvändiga saker.
Senast redigerad av Europe 2015-06-04 kl. 00:51.
Citera
2015-06-04, 04:04
Avstängd
Jag skulle bli mycket förvånad om andelen av Syrierna som kommer hit har en utbildning som vi här i Sverige kallar för högskoleutbildning ens når upp till en procent.
Allvarligt talat så måste man vara snudd på sinnessvag för att tro på såna här fantasisiffror som AF förmedlar.
Citera
2015-06-04, 04:09
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Du behöver inte minnas någonting, Ryssland kommer inte attackera Sverige. Och eftersom att du enbart selektivt svarar på inlägg du känner att du kan motargumentera, hur ställer du dig till att 8 av 10 flyktingar kommer till Sverige utan identitet och att många förmodligen har ljugit om att de ursprungligen kommer ifrån Syrien enbart för att få permanent uppehållstillstånd och detta medför givetvis en risk för att de kan ljugas om akademisk utbildning.

Hur ställer du dig till detta?

Jag ställer mig tillrättavisad av Germangestalt, det verkar som om att 9 av 10 flyktingar kommer till Sverige utan identitet.
Qatar, Förenade Arab Emiratierna och Saudiarabien.

Hur jag staller mig till det? Positivt. Och jag beundrar att dom har klarat av att vara sa smarta att dom har lyckats fiffla byrakratiska farliga myndigheter (speciellt sadana som svenska regeringen som saljer vapen till deras dikaturer och leker fredliga) . Jag beundrar deras mod att forsoka fly till ett battre liv. Och jag sjalv skulle gora i det snabbt som fan om jag behovde. Skulle du ens klara av det? Nej du ar en moralisk hogre varelse som skulle sitta fint och vanta pa din tur i haglet av bomber. Ja visst, skulle du det,lilla svenne. Sitt fint.
Senast redigerad av Jezebel82 2015-06-04 kl. 04:23.
Citera
2015-06-04, 05:03
Medlem
Är dock förvånad att det är så många välutbildade, var är dom fattiga?? Det är fel att dom som har pengar ska ha möjligheten att söka skydd och andra blir kvar och dödade... Kostar ju en hel del att ta sig från Sverige! En annan aspekt, var ska dom bo?? Vi har ju knappt lägenheter till våra egna, ska dom få gå före i kön, har faktiskt sett hur ganska nyanlända fått första hands kontrakt här i Stockholm i förort.
Citera
2015-06-04, 05:08
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
DU svarade aldrig pa min fraga heller. Men det ar lugnt, du tror ju inte Sverige kan hamna i krig. Nagonsin,Hahahahahhaha.
9 av 10...jaha intressant, har du nagon kalla? Eller ar det svenne magkanslan du baserar det pa?
hahhahahahaha du ar rolig...men jag ar inte forvanad for att svenskar AR insoade och tror dom ar battre an andra.
Men hogmod gar fore fall, min van.
Ingen annan ar mer utbildad eller battre an en fetblek svennebonde med snus i kaften, uppe i en av varldens mest isolerade omraden: Norden.
Ett skitfolk som egentligen aldrig har bidragit till varldens utveckling sasom Syrien, Egypten, Irak, Italien eller Etiopien till exempel. Jo, ni bidrog med en skev,vriden "feminism".
Skitfolk, seriost. Gjort sig rika pa sten,livslogner,fiffel, tomma loften,miljoforstorande jatteforetag,vapen och den standiga lognen om hur deras vita hud, blaa ogon och blont har ar battre an nagon annans (fastan det ar det svagaste).
Den tiden ar forbi nu. Det kommer gora ont,speciellt eftersom ni inte har forstatt/uppskattat/tackat for hur mycket ni har fatt serverat. Oj oj oj.
Lycka till med ditt land, som far at helvete just nu. Sanna mina ord: At helvete.
Intressant. Berätta lite mer om vad exempelvis Syrien, Irak och Etiopien har bidragit med till världens utveckling idag. Och kom inte och nämn några jävla pyramider, för vi lever trots allt i nutid - det är väl ändå det som spelar någon roll.

Vad är det för fel på "jätteföretag" förresten? Räknar du det som något dåligt? Det tyder väl om något på att vi faktiskt har uträttat något som har bidragit till andra länder. Hur många etiopiska företag finner du runt om i världen?

Du säger att det kommer gå åt helvete, men för att det skall gå krävs det ju att vi faktiskt varit lyckade innan, eller hur? Det gick alltså åt helvete i och med den stora invandringen, är vad du egentligen säger? För vi klarade oss alldeles utmärkt innan man började kriga i dessa sorgliga ursäkter till nationer och tvingades fly hit.
Citera
2015-06-04, 06:04
Medlem
syscrashs avatar
Vi har många nya kebabtekniker att varmt få välkomna. Marknaden för denna ingenjörskonst växer stadigt och spås ersätta den svenska husmanskosten. Vem tackar inte nej till sillen på midsommarafton för en kebabrulle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in