Citat:
Ursprungligen postat av
Mythknaeckarn
Tvärtom vittnar en bussresenär om motsatsen, något bett har aldrig utdelats. Men möjligen kan tänderna oavsiktligt ha skrapat mot handen i tumultet, som någon helt riktigt påpekade längre bak i tråden. Det är ett väldigt vanligt knep när väktare vet att de gjort ett tveksamt ingripande, att säga att personen bet/försökte bita vid ingripande. Det är farligt av rent uppenbara orsaker, inte minst smittorisker, så kraftigare våld är tillåtet då.
Precis vad jag trodde. Men tyvärr tycker vissa att en etnisk svensk kvinnas ord, är mer värdefulla än en mörkhyad mans. De känner en mer social närhet till henne, och därav per automatik sympatiserar med henne. Har skummat igenom, och det är många som använder hennes ord "Varför bet du mig,idiot" som bevismaterial till att han faktiskt gjort det, vilket gjorde att jag börja fundera om det verkligen finns bevis eller inte.
Oavsett, så kommer såna här scenarier alltid se likadana ut. Speciellt när det handlar om inblandade med olika etniciteter. Skulle vilja se en väktare/kontrollant behandla en etnisk svensk på detta sätt och höra om det är samma toner. Förmodligen vänder man kappan efter och vinden, och fördömer vakten direkt.