2015-06-02, 16:04
Medlem
Natus.Vinceres avatar
rättvisa har segrat. Chauffören blev misshandlad och kränkt, västtrafik gör helt rätt i att få dem inblandad avskedade.
Citera
2015-06-02, 16:13
Medlem
Otroligt mycket hat & rasism mot svenskar kring denna underhållande situation.
Citera
2015-06-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Var har du rasismen här? https://www.youtube.com/watch?v=HyUq6_g78bg

Tror det var mest ironi i inläggen tidigare.

Jag drog upp samma situation som du länkar till tidigare i mitt inlägg för att påvisa att vare sig det är en mörk eller ljus så blir det ett himla liv.

Det har inte med hudfärg att göra, efter den uppkomna situationen med den vita kvinnan du länkar till bytte västtrafik ut hela vaktbolaget och försökte införa ett mjukare klimat.

Det har enbart att göra med att det är otroligt ledsamt och fel att bete sig så här mot någon annan under dessa omständigheter som varit, vare sig det är en chaufför eller privatperson.

Detta har både Västtrafik och G4s konstaterat och vidtar åtgärder just nu.
Citera
2015-06-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Wow! Vad mycket rasism i denna tråden. Väx upp!

Någon som har namn på kontrollanterna?
Och tror någon att det kommer att ske en förändring denna gång? Kommer det att få ett stopp på kontrollantvåldet nu, eller kommer det att fortsätta som vanligt?

"Kommer det att få ett stopp på kontrollantvåldet nu"... Driver du nu eller ditt jävla barn. Det är otroligt sällan det sker något mellan kontrollanter och passagerare eller ska du ta upp när de höll fast tjackhoran på en spårvagn i brunnsparken?

Jag har aldrig någonsin sett våld från kontrollanter, vare sig i verkligheten eller på video.
Citera
2015-06-02, 16:15
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Som jag har sagt tidigare (i annan tråd) börjar jag skämmas något alldeles oerhört över att vara svensk. Som medelålders ursvensk och blekfisig tant med barn som har denna påstått sämre hudfärg är jag ytterst klar över hur diskrimineringen i dagens fungerar.

Jag + barn i affär = frid och fröjd
Barn ensamma i affär = förföljs och visiteras

Självklart är det så att framför allt gängbrottsligheten domineras av utomsvenska grupper, men de som är involverade i den här typen av kriminalitet (OCH brott av hedersrelaterad typ) är försvinnande få. Jag ger mig sjutton på att ni som kommer med den här typen av inlägg konsekvent är emot kollektiv bestraffning, i synnerhet i skolvärlden som ni väl relativt nyligen har lämnat (eller är kvar i, för den delen), men det är exakt det synsättet ni ger uttryck för här.

Det finns INGEN annan väg framåt för samhället än att slå ned hårt på händelser av den här typen. Själv är jag fullständigt övertygad om att människor med annat ursprung (och klädstil och religion och sexuellt - uppenbar - "avvikande" tillhörighet) drabbas hårt i dagens samhälle.

Fram för fler anmälningar, mer filmande och ett bättre samhällsklimat i mitt land.

Bra skrivet. Tyvärr är vissa människor förlorade. När hatet tar över är det så lätt att rikta sitt eget hat mot annan för att egentligen ta tag i sina egna problem. Brukar stämma in rätt bra att man själv har problem och ventilerar ut mot andra.

Steinarr och andra rasister här inne är lönlöst att diskutera med. De har redan inristat sina åsikter om hudfärg och ras. Tråkigt men sant. Kan väl hoppas de rester lite ute i världen istället för att sitta inlåsta i sina rum.

Hoppas verkligen att Västtrafik slänger ut G4S efter detta. Personerna som gjorde detta kan ju förhoppningsvis lära sig en rejäl läxa att sånt här inte accepteras i Sverige. Det är inget vi vill ha och framförallt inte i Göteborg!
Citera
2015-06-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Otroligt mycket hat & rasism mot svenskar kring denna underhållande situation.

Intressant fråga. Är det ens möjligt för mig som ursvensk att ge uttryck för rasism mot mina gelikar?
Citera
2015-06-02, 16:18
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
"Kommer det att få ett stopp på kontrollantvåldet nu"... Driver du nu eller ditt jävla barn. Det är otroligt sällan det sker något mellan kontrollanter och passagerare eller ska du ta upp när de höll fast tjackhoran på en spårvagn i brunnsparken?

Jag har aldrig någonsin sett våld från kontrollanter, vare sig i verkligheten eller på video.

Våld kan utföras i många olika former! Allt fångas inte på film. Du kan knappast se allt som händer i Göteborg eller i Sverige för den delen.
Citera
2015-06-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Bra skrivet. Tyvärr är vissa människor förlorade. När hatet tar över är det så lätt att rikta sitt eget hat mot annan för att egentligen ta tag i sina egna problem. Brukar stämma in rätt bra att man själv har problem och ventilerar ut mot andra.

Steinarr och andra rasister här inne är lönlöst att diskutera med. De har redan inristat sina åsikter om hudfärg och ras. Tråkigt men sant. Kan väl hoppas de rester lite ute i världen istället för att sitta inlåsta i sina rum.

Hoppas verkligen att Västtrafik slänger ut G4S efter detta. Personerna som gjorde detta kan ju förhoppningsvis lära sig en rejäl läxa att sånt här inte accepteras i Sverige. Det är inget vi vill ha och framförallt inte i Göteborg!

Man blir otroligt glad av båda era inlägg.

Som född och uppvuxen i Göteborg så tänder ni ett ljus som inte alltid finns när man läser massa personligen hatiska kommentarer.
Citera
2015-06-02, 16:24
Medlem
Citat:

Du har inte sett! Så det som du inte sett har inte hänt menar du? Du är alltså en gud med din spåkula och vet vad som hänt och inte hänt utifrån vad du själv sett i ditt liv. Det finns experter på området som har mera koll än du, men dem vill du inte lyssna på eftersom det du fantiserar ihop i din spåkula anser du vara mera sant.

Lasse Selander är huvudskyddsombud på Kommunal. Han vet med största sannolikhet mer om saken än vad du gör. Lyssna på vad han säger i intervjun som finns på länken.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6178594
Citera
2015-06-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask

Tack! Däremot tror jag att du har fel till viss del. Möjligen är det så att du och jag och många andra inte kan övertyga de som redan är genuint troende vad gäller den vita rasens överhöghet (blah!), MEN vad vi kan göra är att förhindra att flera ansluter sig till denna skara.

Jag har funnits på Flashback sedan över tio år tillbaka (bytte användarnamn av säkerhetsskäl), och har under dessa år sett hur rasismen tagit över fullständigt här. Deprimerande. Jag är för det fria ordet, men det finns fanimej gränser.

Vem som gjort fel i det här fallet lär framkomma så småningom, men än så länge verkar det definitivt inte vara busschauffören. Jag skiter totalt i hudfärg, men om hudfärg är utgångspunkt för vissa människors agerande i samhället, DÅ blir hudfärg jävligt viktigt. Punktum slutum.
Citera
2015-06-02, 16:36
Medlem
Våld mot tjänsteman > polisanmälan, Klart

Slipper man det packet sedan.
Citera
2015-06-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Våld mot tjänsteman > polisanmälan, Klart

Slipper man det packet sedan.

Vem är tjänstemannen i detta fall, menar du? Busschauffören i uniform som hade rätt att åka med transportmedlet i fråga, eller de maktfullkomliga kontrollanterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in