Citat:
Ursprungligen postat av
Bokmask
Bra skrivet. Tyvärr är vissa människor förlorade. När hatet tar över är det så lätt att rikta sitt eget hat mot annan för att egentligen ta tag i sina egna problem. Brukar stämma in rätt bra att man själv har problem och ventilerar ut mot andra.
Steinarr och andra rasister här inne är lönlöst att diskutera med. De har redan inristat sina åsikter om hudfärg och ras. Tråkigt men sant. Kan väl hoppas de rester lite ute i världen istället för att sitta inlåsta i sina rum.
Tack! Däremot tror jag att du har fel till viss del. Möjligen är det så att du och jag och många andra inte kan övertyga de som redan är genuint troende vad gäller den vita rasens överhöghet (blah!), MEN vad vi kan göra är att förhindra att flera ansluter sig till denna skara.
Jag har funnits på Flashback sedan över tio år tillbaka (bytte användarnamn av säkerhetsskäl), och har under dessa år sett hur rasismen tagit över fullständigt här. Deprimerande. Jag är för det fria ordet, men det finns fanimej gränser.
Vem som gjort fel i det här fallet lär framkomma så småningom, men än så länge verkar det definitivt inte vara busschauffören. Jag skiter totalt i hudfärg, men om hudfärg är utgångspunkt för vissa människors agerande i samhället, DÅ blir hudfärg jävligt viktigt. Punktum slutum.