2015-06-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Från GP:

Och de kommer inte att få jobba med Västtrafik framgent heller.

Detta var det bästa jag har hört på länge. Ingen som vet var stjärnorna heter, hade gärna velat ringa och gratulera
Citera
2015-06-01, 21:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag har läst alla artiklar samt sett filmerna och inte sett detta.

I GP t ex stod följande "När kontrollanterna upptäcker busschauffören uppstår både argumentation och handgemäng mellan dem och chauffören vilket slutade med att en väktare och två poliser kallas till platsen."

Väktaren kunde kommit medan de slogs lika gärna.
Nej, eftersom han inte vet varför kollegorna brukat våld så var han inte på plats .. och i andra artiklar står det uttalat att han kom senare.

Uppenbarligen har du inte läst alla artiklar .. och inte heller lärt dig att länka till det du citerar heller .. så vad står det egentligen, det går ju inte att kontrollera.
Citera
2015-06-01, 21:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
OK jag pudlar Tack för korrigeringen.

Hittade nånting intressant här:

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2731477-storbraket-med-busschaufforen-uppror

"Enligt Västtrafiks direktiv till G4S ska passagerare utan giltig biljett först mötas med dialog och kommunikation. Om personen vägrar att legitimera sig och inte självmant stannar på platsen tills polisen kommer har man rätt att hålla fast personen."

Jag tror det trumfas av detta:
Citat:
Händelsen går stick i stäv med den mjukare policy kring biljettkontroller som Västtrafik inrättade 2013, där dialog skulle vara centralt för kontrollanterna. Ett arbete som enligt Maria Björner-Brauer har gett resultat.

Brauer är chef för marknad och försäljning på Västtrafik.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-06-01 kl. 21:58.
Citera
2015-06-01, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Fast man bör rimligen kunna begära av väktare, ordningsvakter och poliser att de uppträder korrekt även fast adrenalinet sprutar. Att en polis i baksätet talar om ett par sanningens ord för tjackpundaren som för fjortonde gången blir gripen under ett inbrott i ett källarförråd är en sak och fullt försvarbar, även om det inte kan anses höra till polisens arbetsuppgifter, men att en testosteronstinn väktare med suktande drömmar om att få vara något viktigare börjar skrika på en bojad och sittande busschaufför på det där sättet är inte acceptabelt. Vidhåller att han skall hängas ut med namn och bild. Förhoppningsvis blir han av med jobbet också, för alla andras säkerhet. Kan han inte kontrollera sin adrenalin i det läget så Gud bevare oss den dagen han känner sig nödgad att dra fram en batong... eller ännu värre: håller i ett skjutvapen! Förhoppningsvis får han aldrig de befogenheterna.

I mångt och mycket håller jag med dig, men jag brukar alltid säga att döm inte förrän du själv varit med i samma situation. Nu kanske du dock har det vad vet jag
Citera
2015-06-01, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nej, G4S skulle såklart aldrig kunna gå ut med det offentligt fattar du väl? Däremot är det troligen ett krav från västtrafik.
Det är helt solklart att framförallt gaphalsen aldrig någonsin kommer få chansen att hamna i samma sits och detta troligen blir en diskussion som kommer föras mellan G4S och gaphalsens fackliga företrädare.. om han nu har någon.

Wake up and smell the coffee
Ja, det är ett krav från dem, vilket hon också klart uttalar i artiklar och intervjuer ..

Citat:
– Vi har gjort klart att personer som uppträder på det här viset inte ska arbeta i Västtrafiks namn.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20889367.ab

Med andra ord håll personalen borta eller ni kommer att förlora oss som kunder .. och bolaget vänder inte ryggen åt stora kunder bara för att skydda folk som inte vet hur de skall bete sig och som uppenbart inte klarar att hantera olika situationer de kan hamna i.
Citera
2015-06-01, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, eftersom han inte vet varför kollegorna brukat våld så var han inte på plats .. och i andra artiklar står det uttalat att han kom senare.

Uppenbarligen har du inte läst alla artiklar .. och inte heller lärt dig att länka till det du citerar heller .. så vad står det egentligen, det går ju inte att kontrollera.

Ok, vart har du fått reda på att han inte vet varför de brukat våld? Länka gärna själv.
Citera
2015-06-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Fast man bör rimligen kunna begära av väktare, ordningsvakter och poliser att de uppträder korrekt även fast adrenalinet sprutar. Att en polis i baksätet talar om ett par sanningens ord för tjackpundaren som för fjortonde gången blir gripen under ett inbrott i ett källarförråd är en sak och fullt försvarbar, även om det inte kan anses höra till polisens arbetsuppgifter, men att en testosteronstinn väktare med suktande drömmar om att få vara något viktigare börjar skrika på en bojad och sittande busschaufför på det där sättet är inte acceptabelt. Vidhåller att han skall hängas ut med namn och bild. Förhoppningsvis blir han av med jobbet också, för alla andras säkerhet. Kan han inte kontrollera sin adrenalin i det läget så Gud bevare oss den dagen han känner sig nödgad att dra fram en batong... eller ännu värre: håller i ett skjutvapen! Förhoppningsvis får han aldrig de befogenheterna.

Väktaren har såklart visat i all klarhet att han inte är karl nog för sitt tillfälliga värv.

Det är inte alls säkert att han får sparken men troligen kommer hans arbetssysslor se väldigt annorlunda ut i framtiden. Sen hur länge han orkar med dom är en annan sak, kanske kan få hyfsade vitsord om han väljer att säga upp sig själv.

Detta trots att han uppenbarligen är en börda för G4S.
Citera
2015-06-01, 21:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I mångt och mycket håller jag med dig, men jag brukar alltid säga att döm inte förrän du själv varit med i samma situation. Nu kanske du dock har det vad vet jag
Jag har varit med i ingripanden med våldsanvändning - kraftig sådan också .. så jag får alltså döma då.
Citera
2015-06-01, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har varit med i ingripanden med våldsanvändning - kraftig sådan också .. så jag får alltså döma då.

Jamenvisst har du det. Låt mig gissa du gjorde allt 100% korrekt och efteråt så var du lugn och normal, perfekt andning och skakade inte det minsta. Kunde konversera fullständigt normalt.
Citera
2015-06-01, 22:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Väktaren har såklart visat i all klarhet att han inte är karl nog för sitt tillfälliga värv.

Det är inte alls säkert att han får sparken men troligen kommer hans arbetssysslor se väldigt annorlunda ut i framtiden. Sen hur länge han orkar med dom är en annan sak, kanske kan få hyfsade vitsord om han väljer att säga upp sig själv.

Detta trots att han uppenbarligen är en börda för G4S.

Även kontrollanterna lär få andra arbetsuppgifter. T. ex. att kontrollera kvarvarande mängd toapapper på G4S kontorstoaletter. De lär inte återkomma inom lokaltrafiken iaf.
Citera
2015-06-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det trumfas av detta:

Brauer är chef för marknad och försäljning på Västtrafik.

Och om dialog inte fungerar?
Citera
2015-06-01, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jamenvisst har du det. Låt mig gissa du gjorde allt 100% korrekt och efteråt så var du lugn och normal, perfekt andning och skakade inte det minsta. Kunde konversera fullständigt normalt.
Jag for inte ut i hysteriska kissutbrott .. När personen är immobiliserad och inte utgör något hot så kan man låta dem sitta och skrika bäst fan de vill - man går inte i det, nej.
I det här fallet är det dessutom bara den skitnödiga chimpansen som gastar och skriker - chauffören sitter där han sitter och skriker inte ens otidigheter (vilket inte heller hade varit ett skäl för chimpansens utbrott)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in