2015-05-31, 08:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag skulle gärna höra ett duktigt utlämnande avsnitt med dig som huvudperson, Salgoud. Se till att få en bra intervjuare bara.
Bra idé! Humbug eller BigFatCone som intervjuare är mitt tips...

Citera
2015-05-31, 08:58
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ja Micro113 vore kul. Inte för att jag står med eller mot henne på något sätt, mer för att hon av det jag har läst av henne mest framstår som helt jävla pantad och bränd i skallen, hur hon än bär sig åt.

Haha du uttryckte precis min åsikt men liiite tydligare.
Citera
2015-05-31, 14:27
Medlem
empoisonnes avatar
Har precis lyssnat på avsnittet om Raffa. Mycket, mycket kul!
Citera
2015-05-31, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Lyssnade också på det precis och upptäckte till min förskräckelse en felaktighet i inläsningen. När Raffa flyttade in hos Åkerblom så flyttade han in hos Supras (som spelade in filmen av det hela och postade i tråden) granne, därav skrev jag följande formulering i sammanfattningen: "Raffa skall flytta in hos hans granne: En film spelades in för att bevara händelsen!" - Hans granne är alltså Supras granne. Supra är han i hans. Måhända otydligt formulerat men jag vet inte vad som hände när Salgoud läste in "Raffa skall flytta in hos sin granne".

Ingen skugga kastad över Salgoud men det skar i öronen när jag hörde det och desto mer skugga kan man kasta över mig själv då jag hört inläsningen säkert miljoner gånger nu och först idag lägger märke till det där.
Citera
2015-05-31, 15:47
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Lyssnade också på det precis och upptäckte till min förskräckelse en felaktighet i inläsningen. När Raffa flyttade in hos Åkerblom så flyttade han in hos Supras (som spelade in filmen av det hela och postade i tråden) granne, därav skrev jag följande formulering i sammanfattningen: "Raffa skall flytta in hos hans granne: En film spelades in för att bevara händelsen!" - Hans granne är alltså Supras granne. Supra är han i hans. Måhända otydligt formulerat men jag vet inte vad som hände när Salgoud läste in "Raffa skall flytta in hos sin granne".

Ingen skugga kastad över Salgoud men det skar i öronen när jag hörde det och desto mer skugga kan man kasta över mig själv då jag hört inläsningen säkert miljoner gånger nu och först idag lägger märke till det där.

Jag förstår att det sticker i dina öron, men för oss som endast ser det här som ren och skär underhållning så är sådana detaljer inte av något större intresse. Det är ganska svårt att hänga med i alla svängar om yxor, dörrar, badass biatches, kollaborationer, FUP:ar, statusuppdateringar och länkade bilder att en sådan felinläsning inte stör särskilt mycket. Men rätt ska givetvis vara rätt.

Jag har själv läst i trådarna, för nöjes skull, så jag känner till den ungefärliga bakgrunden men tycker ändå att det är lätt att tappa bort sig i all information.

Dock är det givetvis stor humor. Raffa är stor humor. Och jag lyssnade på avsnittet med behållning.
Citera
2015-05-31, 15:58
Medlem
Citat:
Jag förstår att det sticker i dina öron, men för oss som endast ser det här som ren och skär underhållning så är sådana detaljer inte av något större intresse. Det är ganska svårt att hänga med i alla svängar om yxor, dörrar, badass biatches, kollaborationer, FUP:ar, statusuppdateringar och länkade bilder att en sådan felinläsning inte stör särskilt mycket. Men rätt ska givetvis vara rätt.

Jag har själv läst i trådarna, för nöjes skull, så jag känner till den ungefärliga bakgrunden men tycker ändå att det är lätt att tappa bort sig i all information.

Dock är det givetvis stor humor. Raffa är stor humor. Och jag lyssnade på avsnittet med behållning.
Visst är det så. Kan fortfarande inte svara rakt på frågan vem PH är. Det är inte helt lätt att hålla koll bland alla tvära kast och virrvarr...
Citera
2015-05-31, 16:48
Medlem
InnesIs avatar
Relaterat till de som gärna vill höra ett avsnitt där Salgoud själv intervjuvas skulle jag gärna höra ett program om hur det är att vara utlandssvensk. Jag har själv varit i den situationen och finner det oerhört fascinerande att höra andras historier kring detta. Och eftersom Salgoud själv är utlandssvensk skulle det kunna bli en intressant konversation med någon annan som också är det.
Citera
2015-05-31, 17:55
Medlem
Kleops avatar
Fy fan, hur kan jag ha missat det här? Nu måste jag lyssna igenom alla avsnitt....
Citera
2015-06-01, 00:28
Medlem
streisands avatar
Har lyssnat på några avsnitt och uppskattade verkligen avsnittet med BigPete. Starkt av dig att ställa upp!
Ett avsnitt med moderatorn Morfar-52 hade varit intressant. Kanske okänd för många men skriver mycket på drogrehabiliteringsforumet. Om han nu skulle vara sugen på att dela med sig om sina upplevelser..
Citera
2015-06-01, 11:32
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Fetade lite.

Det är säkert cool att få lära känna dig lite bättre men att vara lite okänd kan ha sin poäng det också.

Det har ibland avslöjats i förväg vilken Flashbackare som ska medverka/avhandlas i kommande avsnitt.
Det gillar inte jag att få reda på i förväg.
Då blir man så klart nyfiken och söker och läser och har en liten egen uppfattning redan innan man lyssnar. Det förtar lite av det hela.
Om det ska avslöjas så kan det kanske ske i en spoiler eller helst inte alls.

Suverän pod hur som helst.

Jo självklart har det det, men jag är redan mer eller mindre helt outad här, och det gör mig inget. Känns rättvist att folk får höra lite från mig också om de är intresserade, som sagt.. Gällande att avslöja kommande avsnitt så, ja.. jag förstår att det är skoj att överraskas, samtidigt har vissa bett att få veta i förväg, så i den mån det går försöker jag ge en liten lista på kommande avsnitt - men ska lägga dessa inom tydligt markerade spoilertaggar..

Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Återigen ett trevligt avsnitt, är väl ingen hemlighet att man kanske hade hoppats på ett lite längre. Du får väl se det som ett kvitto på att det du gör är bra Salgoud.

Tar det som en komplimang! Längre kommer snart igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag skulle gärna höra ett duktigt utlämnande avsnitt med dig som huvudperson, Salgoud. Se till att få en bra intervjuare bara.

Hehe låter bra det!

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Bra idé! Humbug eller BigFatCone som intervjuare är mitt tips...

Två härliga herrar som jag gärna hade blivit intervjuad av om de är intresserade - skulle kunna tänka mig att dela upp den också så att båda (och/eller någon annan) får vara med och ställa frågor. Kanske kan bli intressant med fler infallsvinklar?

Dock får andra lyssnare gärna komma med frågor också för att underlätta lite för vem eller vilka det än blir. Annonserar detta några avsnitt innan det bär av!

Citat:

Tack!

Citat:

Haha aj aj! Jag har länge misstänkt att det skulle kunna finnas några fel i uppläsningen, men det gör inte så mycket om det är så litet (tycker jag). Det avsnittet är som sagts ovan främst avsett som ren underhållning. Men bra att du pekade ut det!

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Relaterat till de som gärna vill höra ett avsnitt där Salgoud själv intervjuvas skulle jag gärna höra ett program om hur det är att vara utlandssvensk. Jag har själv varit i den situationen och finner det oerhört fascinerande att höra andras historier kring detta. Och eftersom Salgoud själv är utlandssvensk skulle det kunna bli en intressant konversation med någon annan som också är det.

Ahh ja det kan jag gärna prata lite om. Noterar detta så att framtida intervjuare kan ha det i åtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av streisand
Har lyssnat på några avsnitt och uppskattade verkligen avsnittet med BigPete. Starkt av dig att ställa upp!
Ett avsnitt med moderatorn Morfar-52 hade varit intressant. Kanske okänd för många men skriver mycket på drogrehabiliteringsforumet. Om han nu skulle vara sugen på att dela med sig om sina upplevelser..

BP är en förbaskat härligt grabb, så det glädjer mig att han fick så bra respons här också. Det förtjänar han!

Tack för tipset - ska kika på detta.
Citera
2015-06-01, 20:56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Tack!
Jag måste medge att jag var skeptisk till en början, men du gör det här mycket bra. Du är bright och uttrycker dig väl. Väl värd att lyssna på. Och så gillar jag dialekten.

I skrivande stund lyssnar jag på fjärde avsnittet. Lyssnade på det om Fusk-Terje tidigare idag. Välgjort och genomtänkt. Annars kan man, fördomsfull som man är, tänka sig att en pod om Flashback inte blir annat än tramsig och pinsam i framhärdandet av sitt eget utanförskap och inbillade undergroundness. Men du gör det mycket bra.

Här finns många intressanta profiler. Dock är det så att alla som jag träffat IRL genom åren trots allt är väldigt vanliga och i samhället väl fungerande människor. Om än kanske mer diskussionslystna än gemene man och kvinna. Annars är de som folk är mest.
Citera
2015-06-01, 21:27
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Sk
Spelberoende står med på listan och jag var i kontakt med en herre som skulle hjälpa till med det, men har inte hört ifrån honom på ett litet tag nu och vill inte skicka för många PM och irritera folk. Har du koll på någon erkänd pyroman?

Tack!

u uppskattar jobbet.. Vad har vi på Leif J och Svartskjortan?
Tror jag hudflängde citatet rätt rejält. Men, men... Känner inte till någon pyroman, men gryningspyromanen påstådde bror "Gryningsbror", tror jag att han hette, postade här förut. Annars känner jag inte till någon. Ska söka lite här och om jag finner lämplig kandidat så återkommer jag, jag förstår att du inte kan göra mitt grovgöra. Återigen, tack för skön underhållning!

Ser fram emot ett eventuellt avsnitt med spelberoendepersoner - förstår att du inte vill hetsa folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in