2015-05-28, 12:35
Avslutad
Trevligt avsnitt om Rakii, lite kort dock tycker jag, kunde gå in på djupet och diskutera film tycker. Vad han tycker om dagens filmer, hans favoriter m.m. Stor kunskapskälla där. Men som sagt trevligt avsnitt. Gillade det

Bra gjort Rakii också bara 56 inlägg tills 53 tusen lär du ha uppnått tills ikväll
Citera
2015-05-28, 12:39
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Trevligt avsnitt om Rakii, lite kort dock tycker jag, kunde gå in på djupet och diskutera film tycker. Vad han tycker om dagens filmer, hans favoriter m.m. Stor kunskapskälla där. Men som sagt trevligt avsnitt. Gillade det

Bra gjort Rakii också bara 56 inlägg tills 53 tusen lär du ha uppnått tills ikväll

Inte omöjligt alls att jag försöker få med honom igen! "Problemet" är att även denna korta intervjun tog strax under 2 timmar om jag inte minns fel - det är svårt att be någon sitta och skriva längre än så, och även klurigt att be någon annan läsa upp mycket mer text än vad detta genererade (ca 2700 ord)..
Citera
2015-05-28, 12:56
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Jag är nästan glad att det inte blev så mycket film snack. Jag tycker det är mer intressant att få veta mer om honom som person än om hans intressen om du förstår vad jag menar. Håller dock med om att avsnittet var lite kort, men vi får kanske se mer av honom framåt, hoppas jag
Citera
2015-05-28, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag är nästan glad att det inte blev så mycket film snack. Jag tycker det är mer intressant att få veta mer om honom som person än om hans intressen om du förstår vad jag menar. Håller dock med om att avsnittet var lite kort, men vi får kanske se mer av honom framåt, hoppas jag

Jodå såklart att det är intressant att se en annan bild av honom. Är kanske inte lika stor film fantast som han, men är också en filmnörd och han är ju gud ( ja eller djävul om han vill kalla sig det :P) på filmforumet. Så för mig skulle det vara mkt intressant att höra mer om hans film kunskaper
Senast redigerad av Captinhero 2015-05-28 kl. 13:01.
Citera
2015-05-29, 01:27
Medlem
Helvete vad bra podcast! Har lyssnat på alla avsnitt fram till det med dina päron vilket jag tyckte var helt underbart till skillnad från andra här. Tycker att det passade in helt och fullt bland de andra avsnitten och det var ju absolut centrerat kring Flashback eftersom att vi fick lära känna dig Salgoud, som numera verkligen är att betrakta som en tung profil på forumet, och din familj. Älskar din farsas sätt att berätta historier på! Hade gärna lärt känna dig ännu mer i kommande avsnitt, du får för lite cred för hur skön du är!
Citera
2015-05-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Helvete vad bra podcast! Har lyssnat på alla avsnitt fram till det med dina päron vilket jag tyckte var helt underbart till skillnad från andra här. Tycker att det passade in helt och fullt bland de andra avsnitten och det var ju absolut centrerat kring Flashback eftersom att vi fick lära känna dig Salgoud, som numera verkligen är att betrakta som en tung profil på forumet, och din familj. Älskar din farsas sätt att berätta historier på! Hade gärna lärt känna dig ännu mer i kommande avsnitt, du får för lite cred för hur skön du är!

Var skeptiskt till konceptet att intervjua sina föräldrar, men tycker också det blev väldigt intressant. Särskilt biten som handlade om flyktingförläggningen. Sen att man fick veta lite mer om skaparen av podden på något sätt.
Citera
2015-05-29, 10:36
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag har redan skrivit att jag tycker om poddarna, men jag måste även ge beröm till Salgoud när det kommer till hans dialekt. Den e perfekt att lyssna på, och jag gillar den

Haha, det var det sista jag hade trott någon skulle säga! Tack ska du ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Nu vill jag förtydliga att jag är fullt införstådd med att det här inte är någon tråd där topic är att man skall lista sina favorittrådar, men vad gäller mina favorittrådar så vill jag ju se dem i podden, så många dyker upp här.

Liksom denna: (FB) Olof, 17, äger fyra företag och ska bli miljardär - Om grabben blivit miljardär ännu vet jag inte, men tråden är fortfarande underhållande. Samt klippen som alla ligger kvar på youtube!

Cimaron, din guldklimp! Denna tråden ska läsas, och om jag kan få tag på Olof och om han ställer upp.. då ska du få en glass.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Du borde försöka få till en intervju med en kvinnlig flashbackare. Skulle vara intressant att höra vad hon har att säga, varför hon dras till dödsknarkarflashback och lite annat spännande

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Där håller jag med. Det blir lätt lite homofilt med bara män. Vi har trots allt en hel del kvinnor på forumet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fugglarn kan jag nog fixa en intervju med, men känns lite konstigt att intervjua henne. Om Salgoud undrar får han kontakta mig så skriver jag varför.

Micro113 skulle jag vilja höra, mest för hon är en kämpe av rang och gör det jävligt bra trots att jag inte håller med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja det hade varit intressant att höra henne. Även om jag aldrig håller med henne så ska hon ha en eloge för att hon står på sig.

Jag har försökt få till ett par stycken, och minst 2 ska komma inom det närmsta. Jag har en skriven intervju (kort) med en kvinna, men som jag nämt i tråden tidigare så har det varit riktigt svårt att hitta en annan kvinna som kan läsa in texten - och jag vill inte använda en mansröst för just denna intervjun. Jag har t.o.m letat röstskådespelerskor, men de har antingen varit för dyra (runt 4000 för 10 minutes inläsning känns lite för tungt), eller för unga (de får gärna vara unga, men inte under 18). Om någon kvinnlig lyssnare känner sig manad att läsa in en text så får ni väldigt gärna höra av er, annars fortsätter jag leta skådespelerskor när jag kommer hem nästa vecka.

Gällande andra kvinnor så har jag micro113 på kroken! Vi måste bara hitta ett datum som funkar för båda, men jag ska ta kontakt med henne igen när jag kommer hem, så hoppas vi att det kan bli av snart. Hon verkar väldigt intressant, så skulle vara riktigt skoj att få prata lite med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemwindo
Behöver väl inte ta en kvinna bara för att utan får ju vara någon intressant användare då som Micro113 isåfall eller användaren Rockdoll #rockdoll från narkotikadelen, den här tripprapporten är så stark;

(FB) Den första och största konsekvensen - OD på Heroin

Hoppsan, ja hon lät också intressant. Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
En intressant person som skulle kunna intervjuas är väl "Jonis" som gjorde dödsbudsringningen, och som var med på trolljägarna. Skulle va kul att veta hur han påverkades av att Aschberg kom hem till honom och vad han tyckte om den saken

Dödsbudsringningen? Detta har jag missat.. ska se om jag hittar. Riktigt trevlig vinkel!

Citat:
Ursprungligen postat av Definitions

Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Var skeptiskt till konceptet att intervjua sina föräldrar, men tycker också det blev väldigt intressant. Särskilt biten som handlade om flyktingförläggningen. Sen att man fick veta lite mer om skaparen av podden på något sätt.

Jisses, detta var fantastiskt trevligt att höra! Jag förstår kritiken som vissa lämnade kring avsnittet, samtidigt så var tanken just att folk skulle få känna 'mig' lite bättre eftersom jag hela tiden ber andra att dela med sig. Skoj att det flög för er! Har funderat lite på hur avsnitt 50 ska firas, och BigFatCone föreslog i en privat konversation att någon annan skulle kunna intervjua mig. Jag tycker själv det hade varit skoj, men även om jag har stort ego så vet jag inte om det är stort nog för att förutsätta att någon skulle vara intresserad av det. Det känns som risken är stor att det skulle ses som ett egoavsnitt, även om avsikten då vore att låta lyssnare och tidigare/framtida deltagare få lära känna mig på samma sätt som jag får lära känna dem.

Känner efter lite på hur ni tänker kring det..
Citera
2015-05-29, 12:02
Bannlyst
Jag gillar starkt när han (som gjort introt) läser upp intervjuer. Låter väldigt proffsigt och bra.
Citera
2015-05-29, 16:54
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Jisses, detta var fantastiskt trevligt att höra! Jag förstår kritiken som vissa lämnade kring avsnittet, samtidigt så var tanken just att folk skulle få känna 'mig' lite bättre eftersom jag hela tiden ber andra att dela med sig. Skoj att det flög för er! Har funderat lite på hur avsnitt 50 ska firas, och BigFatCone föreslog i en privat konversation att någon annan skulle kunna intervjua mig. Jag tycker själv det hade varit skoj, men även om jag har stort ego så vet jag inte om det är stort nog för att förutsätta att någon skulle vara intresserad av det. Det känns som risken är stor att det skulle ses som ett egoavsnitt, även om avsikten då vore att låta lyssnare och tidigare/framtida deltagare få lära känna mig på samma sätt som jag får lära känna dem.

Fetade lite.

Det är säkert cool att få lära känna dig lite bättre men att vara lite okänd kan ha sin poäng det också.

Det har ibland avslöjats i förväg vilken Flashbackare som ska medverka/avhandlas i kommande avsnitt.
Det gillar inte jag att få reda på i förväg.
Då blir man så klart nyfiken och söker och läser och har en liten egen uppfattning redan innan man lyssnar. Det förtar lite av det hela.
Om det ska avslöjas så kan det kanske ske i en spoiler eller helst inte alls.

Ser av någon underlig anledning, fram emot ett avsnitt med Micro113 eftersom jag i nästan 100% av hennes inlägg inte har samma syn på verkligheten (ofta precis tvärtom) Det blir måååånga gånger det med tanke på antalet inlägg från Micro113.

Suverän pod hur som helst.
Citera
2015-05-29, 19:36
Medlem
Axells avatar
Återigen ett trevligt avsnitt, är väl ingen hemlighet att man kanske hade hoppats på ett lite längre. Du får väl se det som ett kvitto på att det du gör är bra Salgoud.

Nu hänger jag inte så mycket i filmforumet utan mer i andra forum så kanske egentligen inte borde uttala mig om detta, men jag tycker inte du har en så hård framtoning som det kanske påstås i intervjun Rakii. Antingen så är jag "flashbackskadad", alltså lite mer härdad när det kommer till hårda framtoningar än om jag hade hängt på familjeliv eller något annat mysigt forum. Eller så kanske du har en liten annorlunda framtoning i övriga delforum här på Flashback, typ Laidback (hörs väl på namnet på forumet kanske). Tolka det inte som att jag tycker att det är något positivt att vara hård i framtoningen utan ville bara nämna det, tycker förövrigt du verkar vara en trevlig och sympatisk medlem och det måste kännas ballt att ha skrivit mest inlägg på hela Flashback.
Citera
2015-05-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Fetade lite.

Det är säkert cool att få lära känna dig lite bättre men att vara lite okänd kan ha sin poäng det också.

Det har ibland avslöjats i förväg vilken Flashbackare som ska medverka/avhandlas i kommande avsnitt.
Det gillar inte jag att få reda på i förväg.
Då blir man så klart nyfiken och söker och läser och har en liten egen uppfattning redan innan man lyssnar. Det förtar lite av det hela.
Om det ska avslöjas så kan det kanske ske i en spoiler eller helst inte alls.

Ser av någon underlig anledning, fram emot ett avsnitt med Micro113 eftersom jag i nästan 100% av hennes inlägg inte har samma syn på verkligheten (ofta precis tvärtom) Det blir måååånga gånger det med tanke på antalet inlägg från Micro113.

Suverän pod hur som helst.
Ja Micro113 vore kul. Inte för att jag står med eller mot henne på något sätt, mer för att hon av det jag har läst av henne mest framstår som helt jävla pantad och bränd i skallen, hur hon än bär sig åt.
Citera
2015-05-30, 20:35
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Jag skulle gärna höra ett duktigt utlämnande avsnitt med dig som huvudperson, Salgoud. Se till att få en bra intervjuare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in