2015-06-01, 19:32
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
I så fall fick han panik pga detta oväntade och orättvisa påhopp av biljettkontrollanter.

Dummer.

Det var ju pga att han hade bitit någon som han blev nedbrottad fattar du väl

Det är olagligt att bitas. Men det kanske inte du visste?
Citera
2015-06-01, 19:35
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Dummer.

Knappast troligt att han sitter inne i bussen och helt plötsligt biter någon för att sedan bli omhändertagen.
Självklara scenariot är att han sitter i bussen och försöker förklara för kontrollanterna att han har rätt att åka utan att lösa biljett. Kontrollanterna försöker då med våld avvisa honom från bussen och då uppstår tumultet. Vad som sen händer behöver vi inte spekulera i.
Citera
2015-06-01, 19:40
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Knappast troligt att han sitter inne i bussen och helt plötsligt biter någon för att sedan bli omhändertagen.
Självklara scenariot är att han sitter i bussen och försöker förklara för kontrollanterna att han har rätt att åka utan att lösa biljett. Kontrollanterna försöker då med våld avvisa honom från bussen och då uppstår tumultet. Vad som sen händer behöver vi inte spekulera i.

Det fattar jag väl att det är under tumultet som negern aktiverar sin kannibalistiska sida men bara för att man blir avvisad från en bussjävel så kan man inte bita någon.

Spelar ingen roll hur arg man än blir eller hur felbehandlad man än blir.
Citera
2015-06-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag är fortfarande nyfiken på om pudeln gäller kontrollanterna och vakten eller bara vakten.
Hela situationen, både att han iklädd uniform skulle krävas på biljett samt i synnerhet behandlingen som följer. De menar väl på att detta är övernitiskt och saknar proportion.
Citera
2015-06-01, 19:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Självklart var det rätt att brotta ner negern.

Förstår inte hur folk resonerar riktigt. Man får inte bitas. Kanske i något negerland men inte här i Sverige.

Det är för att såna kan ha rabies och annat sjukt i munnen. Det är löjligt att försvara att han bits.
Citera
2015-06-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Dummer.

Så du menar det gick till så här...."Kontrollanten: Biljettkontroll! kan jag få se biljetten? Chauffören: Jag behöver ingen biljett! Kontrollanten: Jo, det behöver du, får jag se den tack! Chauffören: Hugg!!!!" ?

Nej du, han stod naturligtvis på sig och försökte förklara att han inte skulle betala...antagligen på ett möjligen upprört sätt (förståeligt i det här fallet)..och eftersom han verkade sur så ringde hon till väktarna som bara kom och drog ur honom ur bussen och satte sig på honom, för att han hade fräckheten att tjafsa emot verbalt...och i tumulten som följde så råkade hon få näven i vägen. Han var naturligtvis panikslagen av den här kränkningen och undrade vad tusan som hände egentligen....detta tror jag var det som hände.
Senast redigerad av Trapizo 2015-06-01 kl. 19:46.
Citera
2015-06-01, 19:47
Medlem
Pudeln i GP kommer givetvis av att kontrollanterna var ute i ogjort väder. Bussföraren åkte ju pass och hade rätt att åka med den aktuella bussturen.

(Däremot har han givetvis inte rätt att bita någon men det har ju inte framkommit något som styrker det med tillräcklig styrka.)
Citera
2015-06-01, 19:48
Medlem
micro113s avatar
Busschauffören har ju fått ett bra stöd av sina kollegor och sin arbetsgivare .. Både Västtrafik och G4S ber nu busschauffören om ursäkt .. och det verkar som om några gapiga kontrollanter inte längre är välkomna att fortsätta sina uppgifter inom lokaltrafiken..

Citat:
Västtrafik ber chauffören om ursäkt
Fackförbundet och busschaufförernas arbetsgivare har haft krismöte om den nedbrottade busschauffören i Göteborg.
Ett hundratal uppretade kollegor till busschauffören var på plats, och Västtrafik får kritik från flera håll.
– Vi är väldigt ledsna och vill gärna be den här föraren och hela förarkollektivet om ursäkt, säger Maria Björner Brauer från Västtrafik.
[...]
Hon säger att Västtrafik pratat med representanter för G4S, som de inblandade biljettkontrollanterna är anställda på.
Vi har gjort klart att personer som uppträder på det här viset inte ska arbeta i Västtrafiks namn.
[...]
Även säkerhetsföretaget G4S ber mannen om ursäkt, skriver TT. "Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta, och jag kommer kontakta honom för att personligen framföra ursäkten", säger regionchefen Mikael Högberg i ett pressmeddelande.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20889367.ab
Citera
2015-06-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vadå case closed

Läs om och gör det rätt.

Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta,

Det handlar om filmen ifrån busshållplatsen och den skrikande väktarens beteende är inte okej.

Det säger sig själv att det inte är okej att skrika så.

Jag snackar om beteende i bussen som vi inte kan se ifrån filmen.
Det finns vittnen som säger att han har bitit folk och vart våldsam och det stödjer kontrollanterna version.

Som sagt case closed.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Busschauffören har ju fått ett bra stöd av sina kollegor och sin arbetsgivare .. Både Västtrafik och G4S ber nu busschauffören om ursäkt .. och det verkar som om några gapiga kontrollanter inte längre är välkomna att fortsätta sina uppgifter inom lokaltrafiken..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20889367.ab
Citera
2015-06-01, 19:54
Medlem
Naturligtvis kan det sluta med att väktarna och kontrollanterna lagförs för våld mot tjänsteman. Vi har inte sett slutet på den här tråkiga historien ännu.

Vad "priz" och andra antar i tråden. . . . .
Citera
2015-06-01, 20:01
Medlem
Studsbolls avatar
Att Västtrafik skickar ut kontrollanterna och skrikväktaren i kylan samt krälar i stoftet och ber föraren om ursäkt säger allt om både händelsen och det juridiska läget. Det där med att negern skulle bitit kärringkontrollanten är förmodligen rent påhitt från hennes sida när hon upptäckte att det filmades när den stackars negern satt bojad och blev hotad av dåren till väktare.

Som ren bonus lär innehavare av lämplig bussföraruniform resa gratis i all framtid, för nu lär kontrollanterna inte våga säga bu till någon i uniform igen.
Citera
2015-06-01, 20:04
Medlem
Steinarrs avatar
Varför har folk så svårt att tro att en neger har bitit någon?

1. Vi hör att någon säger att negern har bitits.

2. Det är en neger vi pratar om här. En neger.

Det spelar ingen roll om det faktiskt är en neger som gör rätt för sig och jobbar. Det är fortfarande en neger och inget jobb i världen kommer att kunna göra en neger civiliserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in