Citat:
Ursprungligen postat av
Mystic-Man
Vet bara hur jag hade reagerat om någon kommit och gjort sådär mot mig på min arbetsplats. Hade du accepterat det menar du? Han kanske inte hade tid med deras tjaffs vilket man skall ha all förståelse för. Nu är det ju också klarlagt att resan var på arbetstid och i tjänst. De jävlarna har alltså dragit ur och satt handbojor på en busschaufför I TJÄNST FÖR ATT HAN INTE HAR BILJETT. Inse hur jävla skadat det är.
Ja, för de bojade han enbart för det, det är ju kul att maktmissbruka. Det kan ju inte ha funnits en enda anledning till varför han är bojad..
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
99%? Hoppsan, du verkar ha bäst koll i världen tydligen.
Men vad är det som säger att just dessa kontrollanter inte faller inom 1%-ramen då? Det är ju det jag undrar, hur du så stensäkert kan veta att kontrollanterna agerat till fullo rätt.
Sen är jag inte en som gnäller på varken polis, väktare eller ordningsvakter i allmänhet. Snarare tvärtom.
Däremot vet jag hur en väktare förväntas bete sig och det är INTE som den skrikande lilla osäkra pöjken gjorde när han attackerade den gripne. Han hade inte ens vett att se till att den gripne kunde sitta rakt för då hade man satt honom mot stolpen bakom. Detta inför vittnen och kameror, snacka om pajas.
Det blir smärtsamt uppenbart när man jämför beteendet med den polispatrull som senare anländer och beter sig klanderfritt, vad vi vet.
Om du vill ha respekt i ditt yrke så borde du fördöma liknande avarter.
Påstår inte att jag har bäst koll. Jag talar av erfarenhet.
Osäkra lilla pojken? Han verkar mer ha tröttnat på ett efterblivet beteende.
Pajas är han som bet kvinnan...
Klart de anländer lugnt, de är ju typ 8e personalen på plats. De har inte precis brottats eller fått sin kollega biten.
Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag har ingen som helst förutfattade mening om väktare eller OV, aldrig personligen haft några nämnvärt negativa erfarenheter av varken dom eller polisen. Men du kan knappast mena att din yrkeskår aldrig gör fel?
Om du tycker att han som står och skriker åt en övermannad person beter sig korrekt så håller jag definitivt inte med dig.
Och ja, jag lyssnar på läkare, lärare och mekaniker men dom brukar sällan skrika åt mig.
För övrigt målade du i ett tidigare inlägg upp hur det kunde/borde hanterats och i ett tidigare inlägg har jag uttryckt något liknande. Med skillnaden att jag tycker kontrollanterna faktiskt borde kunnat låta honom fortsätta sin resa efter att de noterat hans uppgifter. De arbetar i förlängningen för samma arbetsgivare och han skulle likafullt fått ett betalningsföreläggande med posten.
Har aldrig påstått att någon inte gör fel. Vi är alla människor.
Jag tycker det är olämpligt att skrika, men knappast olagligt. Han säger exakt det jag tänker.
Om en bankrånare blir stoppad av polis, identifierad, ska de sedan släppta denne att fortsätta begå sitt brott?
Det är ju exakt det som sker då?
De ville ta med han av och prata, för att låta bussen fortsätta, antagligen var de lika förvånade som han.
Om folk bara lyssnar så kan man prata med varandra, de flesta vägrar lyssna på ens uppmaningar/tillsägelser.