Citat:
Ursprungligen postat av
Linusdahl
Vad vittnet säger är "enligt mig var han inte hotfull", och det kanske stämmer. Däremot så kan du inte väga in det, eftersom hon kanske enbart passerade förbi, och missade vad som hände. Jag kommer välja att tro på att han faktiskt bet kontrollanten, ser inte varför hon skulle ljuga.
Sen handlar de inte om a spela tuff, utan väktaren ställer ett par frågor. Frågor som jag kan undra över. Sättet han skriker de på, kan dock ses som olämpligt. De är dock inte olaglig eller opassande att fråga chauffören.
polisen är objektiv såklart. Om de brottats med chauffören hade de nog också haft ett annat tonläge.
Vad du tror på och inte får stå för dig.
Hur du väljer att tolka situationen är komiskt. Vill väktaren som ställer frågor ha svar på dem? "Vill du behålla ditt jobb?" Verkar det vara en relevant fråga när personen sitter i handfängsel?
Ja, fyra-fem personer på en våldsam chaufför som (kanske) bitit en väktare hade givetvis ställts mot väggen av poliser: "PS4 eller XBox?"
Din åsikt av att detta sköttes bra är din personliga åsikt. Jag håller inte med.