Citat:
Ursprungligen postat av
PontiusPilatus
* När man går omkring i vargtröja och lyssnar på kass 80-talsrock som Whitesnake.
* När man kör Volvo Amazon.
Jösses, det känns som otroligt länge sedan som Volvo Amazon & Whitesnake var aktuella. Det är 2015 nu. Jag gillar själv gamla bilar & gammal rockmusik men det är inte för att jag känner mig förnärmad av ditt påstående som jag reagerar utan för att jag inte håller med om att det är WT. Möjligen att det kunnat vara det en gång i tiden för 20 år sedan men tiderna förändras & dessa företeelser har väl i så fall tagit varvet runt & blivit kultförklarat vid det här laget.
Det som jag tycker kännetecknar WT är att man endast ägnar sig åt grejer som är lättillgängligt, som man kommit i kontakt med utan att själv behöva göra någon ansträngning alls för att ta reda på saker. Att ens hitta en Amazon idag eller att höra Whitesnake, utan att själv ha sökt efter det, är inte så lätt. Det kräver att man själv är aktiv i sitt sökande.
Citat:
* När man bor i radhus.
* När man inte kan skruva ihop möbler från IKEA.
Sen tycker jag väl inte att ekonomiska aspekter eller händighet har något som helst att göra med att vara WT. Det vet jag inte var du fått ifrån. Visst att ekonomi & intelligens spelar in men inte så till den grad att friliggande villa & skicklighet i att montera möbler skulle vara nödvändigt för att undvika WT-stämpel.