Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Fast det kräver en utrensning av sovjetiska mått, hundratals av ledande partiarbetare tror på dagens politik, stödda av PK media.
SD lär äga frågan fram till 2018, små försök kommer komma från M och S men det lär inte räcka.
Så är det. Det finns förnuftiga människor inom alla partier och det är de som ska få ta över. Befintliga personer som "flaggar om" kommer aldrig rädda dem från raset i väljarstödet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stakeholder
Den dagen då S, M och SD alla ligger på 20-nånting är inte långt borta.
Det kommer nog bli en opinionsundersökning som tystas ner ganska ordentligt.
Ännu maffigare är när SD är största parti på +30 % och S och M kämpar med sina knappa 20 %. En sådan OU lär ju sända chockvågor genom hela sociala medievärlden. Om Expressen hade en svart sida när SD fick 12,9%

hur ska man då toppa det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Man sa att SD hade tak på 5, 10, 15% också. Nu får de 20+ vid ett val idag.
Jag tror ni har fel. Visst glömmer folk med tiden. Men att glömma att Alliansen sålde vår framtid under bara 8 år är det många som inte glömmer i första taget.
SD är så mkt mer än ett enfråge/rasist/missnöjes parti. De har faktiskt till stora delar en vettig politik. Varför gå tillbaka till någon som precis har spottat dig i ansiktet i åratal bara för de tar näsduken och torkar bort det värsta? (samtidigt som de harklar nästa loska).
Har någon sett MSM rapportera om Sentios släpp idag? Jag har inte sett eller hört ett knyst.
Färgstarkt och utomordentligt väl beskrivet. Så länge inte SD gör avkall på sin migrationspolitik så lär alla rekord i OU inte vara några tak utan golv. SDs "tak" är 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av
von.Durchfall
För att SD-väljare ska gå tillbaka i större skala krävs inte bara att 7k-partierna anpassar sin invandringspolitik till verkligheten utan att man "gör upp med sitt förflutna" dvs med erkänner de misstag som man har gjort och lovar bot och bättring.
Det räcker inte att erkänna misstag och lova bot och bättring. Ord betyder ingenting utan handling räknas. Åtala och straffa samtliga ansvariga. Inget annat "duger". Brottet? Landsförräderi diskriminering och folkmord riktat mot Sverige och etniska svenskar. När detta börjar diskuteras och "folket" i allmänhet börjar förstå svekets omfattning så lär det vara proppen ur på riktigt. Min gissning.