2015-05-31, 12:05
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor
Nja, alltså kontrollanter och väktare har uppenbarligen haft problem med personen i fråga. Att då polisen glider in och är "tjenis" med GM är fel. Ponera att han hade brottats med och bitit en annan polis? Då skulle du fan få se på dragna vapen och grejer, men bara för att det är väktare så skall det förminskas. Väktare gör ALLTID fel enligt poliser. Och allmänhet. Det kan inte vara ett kul jobb alltså...

Väktare är oftast impulsiva fd. självhävdande värstingar med social inkompetens! Psykologi är inte deras starka sida om man så säger!
Citera
2015-05-31, 12:08
Medlem
Citat:
Händelse med busschaufför upprör

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2731477-handelse-med-busschauffor-uppror
Citera
2015-05-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Stå och skrika "vill du behålla ditt jobb" på överdriven dialekt är alltså helt korrekt agerande?

"Vill du behåååållla ditt jobb älläää??!!"

Precis som om att det skulle vara hans beslut i slutändan.

Håller med ordningsmakten generellt men detta verkar lite over the top.
Citera
2015-05-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2731477-handelse-med-busschauffor-uppror

Folk borde ta det lite lugnt i hat-stormen innan hela händelsen är utredd. Mönstret är det samma som vid händelsen med "9-åringen" på Malmö Centralstation där man bara får se en bit av ett händelseförlopp.
Citera
2015-05-31, 12:20
Medlem
Jag är nyfiken på filmen. Aftonbladet besöker jag inte utan att unvisa och då kommer ju inte filmen eller bilder med, bara text. Finns den att tillgå på någon annan sida?
Citera
2015-05-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag är nyfiken på filmen. Aftonbladet besöker jag inte utan att unvisa och då kommer ju inte filmen eller bilder med, bara text. Finns den att tillgå på någon annan sida?

https://www.youtube.com/watch?v=Jd4Jyvhooig

https://www.youtube.com/watch?v=C7M4EenLg-U
Citera
2015-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag tycker det är du som verkar vara dryg som fastnar på mina formuleringar.

Jaså? Så det är inte drygt att påstå att någon annan har fel när man inte själv lyckas ha rätt?

Citat:
Att gripa någon envar är detsamma som envarsingripande. Har du svårt med svenskan?

Ha ha, vem det är som har problem med svenskan här är smärtsamt uppenbart.
Att gripa någon som envar hade möjligtvis kunnat ses som detsamma som att envarsgripa någon, men att säga "gripa någon envar" är rappakalja.
Det bevisar även att du inte har en jävla aning om vad du pratar om, när du inte ens förstår begreppet.

Citat:
Jag citerar igen då du inte verkar ha läst det jag skrev.

"För att ett envarsgripande skall vara lagligt krävs alltså _för det första _att gärningsmannen tas på bar gärning eller flyende fot. Det krävs alltså ett visst tids- och rumsmässigt samband mellan brott och gripande.

_För det andra _krävs att det med viss säkerhet (bevisstyrka) kan sägas att personen som grips verkligen har begått ett brott. Viss osäkerhet kan tillåtas men man bör inte ”chansa” om det råder osäkerhet om brott har begåtts av personen ifråga (se NJA 1978 s. 67 där en bil träffades av en sten när den åkte under en bro. Stenen hade kastats av någon i ett pojkgäng. Förare såg inte vem som kastades men fann senare en av pojkarna. Mannen grep pojken. HD dömde mannen till ofredande eftersom han inte med tillräcklig säkerhet visste att pojken hade kastat)."

Jodå, jag läste ditt citat. Och återigen så bevisar du att du snackar i nattmössan.
Ingenstans i ditt citat står det att man får envarsgripa någon på misstanke, och ingenstans står det någonting om en "hög misstankegrad".
Du bör genast sluta upp med att googla lagrum och tro att det ger dig någon som helst förståelse för hur juridik fungerar.

Så, för att klargöra: Den som har svårt med svenskan är du. Och envar får inte envarsgripa någon på misstanke. Ditt klappträ.
Citera
2015-05-31, 12:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor
Nja, alltså kontrollanter och väktare har uppenbarligen haft problem med personen i fråga. Att då polisen glider in och är "tjenis" med GM är fel. Ponera att han hade brottats med och bitit en annan polis? Då skulle du fan få se på dragna vapen och grejer, men bara för att det är väktare så skall det förminskas. Väktare gör ALLTID fel enligt poliser. Och allmänhet. Det kan inte vara ett kul jobb alltså...

Om dom inte trivs med sitt jobb får de söka sig ett annat. Oavsett vad som hänt innan är ju "situationen" över när filmen börjar. Då finns det ingen anledning att bete sig som dom gör. Olämpliga individer imho.
Citera
2015-05-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Han kanske säger det för chaufförens eget bästa, så det inte händer igen.
Om det är så att chauffören gjort sig skyldig till bedrägligt beteende, misshandel, våldsamt motstånd på sin egen arbetsplats så tycker jag frågeställningen kan ha relevans i sammanhanget. Dock behöver han inte skrika i affekt.

Men det är inte klarlagt vad som hänt än. Det kan vara så som vittnen hävdar också att chauffören varit fredlig och tillmötesgående hela vägen, även om jag tvivlar.
Citera
2015-05-31, 12:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Hoppas hans överordnade tar in honom för enskilt samtal mellan fyra ögon.

Förstår du varför du är här, det är ingen tillfällighet

- öh, nej

Vill du behålla ditt jobb, älllläää?
Vill du behålla ditt jobb, älllllllääää?

Fullkomligt onödigt, hade räckt med en tillrättavisning och sen var det över. Givetvis var det onödigt att bita, om det nu hände,och isåfall ska det upp i rätten.

Polisen kommer dock helskinnade ut, snyggt jobbat att lugna ner betahannarna.
Senast redigerad av eternussermo 2015-05-31 kl. 12:44.
Citera
2015-05-31, 12:41
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kanske säger det för chaufförens eget bästa, så det inte händer igen.
Om det är så att chauffören gjort sig skyldig till bedrägligt beteende, misshandel, våldsamt motstånd på sin egen arbetsplats så tycker jag frågeställningen kan ha relevans i sammanhanget. Dock behöver han inte skrika i affekt.

Men det är inte klarlagt vad som hänt än. Det kan vara så som vittnen hävdar också att chauffören varit fredlig och tillmötesgående hela vägen, även om jag tvivlar.

Sen finns det ju också vittnesmål på att negern bet ena kontrollanten.
Citera
2015-05-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanvapin
Är du efterbliven på riktigt eller trollar du?

Om man som frisk människa med sunda värderingar granskar videosnutten som finns på Aftonbladets hemsida så märker man att all denna uppståndelse beror på busschaufförens hudfärg. Den fega väktaren som håller på skrika på den hjälplöse afrikanen diverse saker, att kontrollanterna behandlar honom som om han vore Mattias Flink och precis mördat flertalet människor. Man behandlar inte en person på ett så oerhört kränkande sätt för att denne inte har någon bussbiljett som kostar futtiga 20 kronor. Mer eller mindre alla busschaufförer åker gratis från och till jobbet, det är som en oskriven regel. Precis som när en mcdonalds-arbetare äter någon hamburgare på jobbet. Eller när andra andra yrkeskategorier använder sina tjänstebilar för privatbruk.

Vilka jävla fega översittare de är hela bunten som behandlar honom på det viset, synd att man själv inte var där hade gett den fega väktaren som skriker "Vill du behålla ditt jobb" ett ordentligt kok med stryk. Fram med namn på dessa äckliga människor!
ÄR DU EFTERBLIVEN på riktigt? Han får väl betala som alla andra och helst då han inte visste om han kunde åka gratis pga att han jobbar som chaufför. Har fan inte med hudfärg och göra din kommunistdåre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in