2015-05-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Det gjordes en adressändring för MT:s del i HR.
Sommartid har jag också adressändring utan att ändra matalskrivningen
Citera
2015-05-30, 19:51
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Sommartid har jag också adressändring utan att ändra matalskrivningen

Men jösses..jag hänvisar bara till vad Advokat Magnusson framförde till HR ordförande. Var själv på plats.

Du får läsa HD:s dokument där det står att ordf godkänner MT:s adressändring....
Senast redigerad av findus73 2015-05-30 kl. 19:56.
Citera
2015-05-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just det! Det var precis ett sådant här svar som jag förväntade mig!

Du vågade helt enkelt inte att skriva ut den personens namn i klartext!

Jag har "vågat" gå emot samtliga som vägrar ifrågasätta rättsväsendet grova fallerande i det här rättsfallet. Jag har faktiskt en kodex och det är inte i onödan skriva ut namn- inte ens förkortningar. Svårt för dig och din nivå att förstå tydligen.
Jag har varit mkt tydligt i det jag skrivit men har en klar intention att försöka att inte kränka någon. Har du problem med det - well it´s your headache.
Citera
2015-05-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Ja men herregud! Hon ljuger ju för att hon riskerar 18 års fängelse? Därför att hon INTE är oskyldig. Vad menar du egentligen??? Är du cykelkompis med Nopomil? Och Nopomil, hur förklarar du det SL skrev i häktet till ML? Och hur förklarar du följande citat från ML långt innan något upptäckts:
"Hon (SL) kan aldrig lämna mig, jag har för mycket på henne"?

Senare lämnade hon ju honom trots vad han så säkert uttalat sig, det var då han berättade för TT.

Vad MT skriver och gör får han förklara. Han är ju en manipulatör, djurplågare ( med allt vad det innebar av våld mot människor) och lögnare. Frågan är varför du litar så på honom?
Det är inga bevis mot SL, det bevisar bara att MT är en otäck person.
Citera
2015-05-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SL har haft allt att vinna på att från dag ett att säga sanningen. Och att eftersöka sin far ...

Snarast har hon agerat som någon som har vetskap om att han inte skulle återkomma.

Planen var ju att Görans kropp aldrig skulle återfinnas, sedan begrep man inte att det i sig utgjorde ett problem för att få tillgång till Görans kapital och tillgångar. Det blev dödsbo med gode män som låste alla medel.

Det var en fatal missräkning.

Men det dök upp efter Göran de facto var mördad.

Brottet gäller motiv och delaktighet i ett sannerligen brutalt mord. För den snöda vinningen av pengar.

Det du skriver om är i så fall skyddande av brottsling. Den som tjänar på mordet är inte SL. Hon har inte tjänat något på det. Det har däremot T:arna.
Citera
2015-05-30, 20:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem hade tillgång till pengarna efter GL:s försvinnande?

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har "vågat" gå emot samtliga som vägrar ifrågasätta rättsväsendet grova fallerande i det här rättsfallet. Jag har faktiskt en kodex och det är inte i onödan skriva ut namn- inte ens förkortningar. Svårt för dig och din nivå att förstå tydligen.
Jag har varit mkt tydligt i det jag skrivit men har en klar intention att försöka att inte kränka någon. Har du problem med det - well it´s your headache.

Det är inte att "kränka" någon för att man skriver ut initialerna, eller det fulla namnet, på den person som hade tillgång till pengarna efter att GL hade försvunnit.

Det är inte heller att "kränka" någon med att göra samma sak när det gäller vem som överförde stora belopp till ÅT:s gård.

Antar att vi i a f är överens om att det knappast var MT som gjorde detta eller ÅT själv.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-30 kl. 21:44.
Citera
2015-05-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det du skriver om är i så fall skyddande av brottsling. Den som tjänar på mordet är inte SL. Hon har inte tjänat något på det. Det har däremot T:arna.

Men det var endast pga att SL inte visste att GL behövde dödförklaras innan hennes arv utföll och att under tiden var det en god man som förvaltade dödsboet. Tror inte det var den ursprungliga planen.

Att SL direkt efter Görans försvinnande gav T-bladarna pengar, var ju peanuts jämfört med vad SL skulle få efter Göran - trodde hon.
Citera
2015-05-30, 22:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Troligtvis inte den ursprungliga planen.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det var endast pga att SL inte visste att GL behövde dödförklaras innan hennes arv utföll och att under tiden var det en god man som förvaltade dödsboet. Tror inte det var den ursprungliga planen.

Att SL direkt efter Görans försvinnande gav T-bladarna pengar, var ju peanuts jämfört med vad SL skulle få efter Göran - trodde hon.

Jag tror inte heller att detta var den ursprungliga planen.

Efter Görans försvinnande så erhöll ÅT mycket pengar, men detta var ju ändå ingenting mot vad hon i slutändan skulle ha erhållit om allt hade gått som det var tänkt.

Hur många miljoner var GL egentligen god för?
Citera
2015-05-30, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag tror inte heller att detta var den ursprungliga planen.

Efter Görans försvinnande så erhöll ÅT mycket pengar, men detta var ju ändå ingenting mot vad hon i slutändan skulle ha erhållit om allt hade gått som det var tänkt.

Hur många miljoner var GL egentligen god för?
50 mille, sas det under rättegången. Men bouppteckningen var inte klar när jag frågade 2015-04-28, och är det troligen inte ännu. Det kan ta tid.
Citera
2015-05-30, 22:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
50 miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
50 mille, sas det under rättegången. Men bouppteckningen var inte klar när jag frågade 2015-04-28, och är det troligen inte ännu. Det kan ta tid.

Tack för den uppgiften! Alltså runt 50 miljoner.

Jag trodde att det var omkring detta belopp men var osäker.

Bouppteckningen kommer säkert att ta tid. Är säkert en ganska komplicerad sådan med tanke på alla tillgångar.
Citera
2015-05-30, 23:10
Medlem
Citat:
Tack för den uppgiften! Alltså runt 50 miljoner.

Jag trodde att det var omkring detta belopp men var osäker.

Bouppteckningen kommer säkert att ta tid. Är säkert en ganska komplicerad sådan med tanke på alla tillgångar.

Göran hade för avsikt att ändra testamentet och bl.a. fördela det lika mellan sina biologiska barn SL och M. Undrar om han hann göra det? Nu spelar det kanske mindre roll?

Kanske även andra justeringar.

SL var ganska snabb på att uppsöka GLs bankfack dock.
Citera
2015-05-30, 23:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
GL:s bankfack.

[quote=Remark|53519663]Göran hade för avsikt att ändra testamentet och bl.a. fördela det lika mellan sina biologiska barn SL och M. Undrar om han hann göra det? Nu spelar det kanske mindre roll?

Kanske även andra justeringar.

SL var ganska snabb på att uppsöka GLs bankfack dock.[/QUOTE]

Detta var verkligen intressant att få veta. Denna uppgift måste jag ha missat. Någon som vet om han hade hunnit göra detta innan han försvann eller var detta något Göran hade tänkt göra inom en snar framtid?

Nu lär väl detta inte spela någon större roll längre - om inte något alldeles speciellt skulle dyka upp framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in