2015-05-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boveb
Har du inte tänkt tanken att evt Sara säger sanningen varför skulle hon ljuga och berätta något som inte är sanning om man riskerar 18år infängsell får inte ihop det.Jag skulle själv ljuga allt jag kunde för att slippa 18års fängelse Så tror inte Sara ljuger men säger inte hela sanningen

SL har haft allt att vinna på att från dag ett att säga sanningen. Och att eftersöka sin far ...

Snarast har hon agerat som någon som har vetskap om att han inte skulle återkomma.

Planen var ju att Görans kropp aldrig skulle återfinnas, sedan begrep man inte att det i sig utgjorde ett problem för att få tillgång till Görans kapital och tillgångar. Det blev dödsbo med gode män som låste alla medel.

Det var en fatal missräkning.

Men det dök upp efter Göran de facto var mördad.

Brottet gäller motiv och delaktighet i ett sannerligen brutalt mord. För den snöda vinningen av pengar.
Senast redigerad av Remark 2015-05-29 kl. 23:10.
Citera
2015-05-30, 01:05
Medlem
Vem ärver nu Görans förmögenhet? Inte en helt ointressant fråga.
Citera
2015-05-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Naturligtvis handlade allt enbart om GL:s pengar och därför "måste" han dö! Som jag förut har skrivit så hade en fattig GL varit totalt ointressant för de giriga "barnen från helvetet" och fortfarande varit i livet.

Först vill jag se vad HD har att säga men med största sannolikhet så är det över. Den jag tror kommer att få svårast att förbereda sig för ett liv i framtiden utan pengar lär nog bli SL. Hon är van vid alltid ha haft gott om pengar. Nu kommer hon i o f s att få mycket gott om tid för att förbereda sig på ett liv utan alla dessa miljoner.

Det går nog inte att sätta sig in i SLs situation. Det är säkerligen många känslor inne i henne med allt hon förlorat. Hon kommer behöva hjälp för att hantera främst sin egen roll i vad som skett.

Det blir många år i fängelse, hon kommer vara ca 35 år när hon blir frigiven. Hon har verkligen ställt till det för sig.
Citera
2015-05-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem ärver nu Görans förmögenhet? Inte en helt ointressant fråga.

Han har ytterligare en dotter, det blir hon som ärver.
Citera
2015-05-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han har ytterligare en dotter, det blir hon som ärver.

M antar jag. Så när GL skrev över SLs tillgångar till sig själv ökade hans (Gs) förmögenhet m.a.o.
Citera
2015-05-30, 11:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag undrar om det verkligen var MT som sköt... Genom att inte överklaga finns det väl en chans till resning för honom om pappan en dag träder fram och erkänner? Eller det kanske inte spelar nån roll?
Ett erkännande av en tredje part som kan verifieras mot förundersökningen är en resningsgrund, visst.
Citera
2015-05-30, 11:37
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett erkännande av en tredje part som kan verifieras mot förundersökningen är en resningsgrund, visst.

Mm, men då måste det erkännandet vara extremt 'bra'. Halvdana ting brukar inte gå hem hos Högsta domstolen.
Citera
2015-05-30, 11:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag undrar om det verkligen var MT som sköt... Genom att inte överklaga finns det väl en chans till resning för honom om pappan en dag träder fram och erkänner? Eller det kanske inte spelar nån roll?
Det finns chans till resning, oavsett överklagande eller inte.
Citera
2015-05-30, 11:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Mm, men då måste det erkännandet vara extremt 'bra'. Halvdana ting brukar inte gå hem hos Högsta domstolen.
HD är ju väl medvetna om att det finns folk som lever för att erkänna brott de inte har begått. Man kan väl sammanfatta med att chanserna att HD tar det ökar ju mer den erkännande har förekommit i utredningen tidigare, eftersom det är lättare att verifiera h*ns uppgifter då.
Citera
2015-05-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Ett erkännande i detta fall skulle inte hjälpa de dömda för mord, för de är ju dömda till samma straff för sin medgärningsmannaskap, gemensamt och i samförstånd ha mördat Göran. Kan det inte bli så att det blir en åtalad till för mord i stället för att fria de som är dömda?
Citera
2015-05-30, 13:17
Medlem
Byatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Vadå skrivit sig hos Ds hon är fortfarnade skriven i Norra Förlösa!
Just så är det, även fd pojkvännen M är skriven på den adressen (barndomshemmet skulle visst säljas av Kronokalle).
Hoppas ngn vänlig granne tar in posten, skottar snö och vattnar blommorna under dom kommande 18 åren.
Citera
2015-05-30, 14:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ett erkännande i detta fall skulle inte hjälpa de dömda för mord, för de är ju dömda till samma straff för sin medgärningsmannaskap, gemensamt och i samförstånd ha mördat Göran. Kan det inte bli så att det blir en åtalad till för mord i stället för att fria de som är dömda?
Det beror ju lite på hur erkännandet är utformat, men väljer rättsväsendet den vägen, behövs ju inget resningsförfarande alls. Då är det ju bara att på vanligt sätt åtala ytterligare en person för att gemensamt och i samförstånd ha tagit livet av GL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in