2022-03-19, 18:55
Medlem
Therese W utnyttjade sin kvinnliga list . Martin visade intresse och även hintade om att S och hans förhållande var skit och S t.o.m. skaffat en ny kille och då var hon smart . Om man ser till att Martin talat 100% sanning el 99 i alla fall så ska man tänka på hans mentala och sociala beteende ? Från tidig ålder svårt m koncentration en , mamma söker upp bup och han får dyselexi som diagnos ( många barn m det har svårt m koncentrationen ) han mobbas och har svårt m kompisar och redan där började hans lögner för att vara ” någon han inte var . En pappa som jag förmodar hellre skrämde till lydnad än som normala föräldrar genom att prata och ge kärlek . I vuxen ålder gillar han att ” jävlas m grannar , otrevlig , stygg m djur , hans utredning på kriminal vården visar en grandios självbild … många personer ljuger och hittar på historier för att verka intressanta och viktiga . Han började berätta för Therese om mordet och ju mer han berättade desto mer insåg han att han hade gjort egentligen det ” perfekta mordet eller i alla fall de gick fria ännu efter 2 år . Varför berättade han inte bara var kroppen låg ? Inga tekniska bevis har kanske aldrig upptäckts utan de har dömts för griftes brott bara ? Om vi säger att Å sköt Göran så var det inte Martin som hade lyckats med detta utan ännu en gång hade han varit den korkade som städat undan och Å som hade gjort detta ? En hypotes men m Martins bakgrund att se på sig själv som en som folk var rädd för i byn , charmör så är det inte en helt omöjlig teori ? Om han ljög för Therese att han var den som sköt Göran ? Ja han utryckte sig många ggr att folk tyckte han var korkad , en looser och odugling ? Therese var den perfekta personen att imponera på att han inte var oduglig … han ville ju såklart att hon skulle tycka han var en tuffing och även förälskad i honom . Att ha en grandios personlighet är att många av dessa individer även är mytomaner . Han kan ha ljugit om att det var han som sköt , han erkände att mordet och rubrikerna roade honom och även att de kört fast .. han njöt av att han var inte så jäkla korkad som alla tyckte .
Kanske kommer sanningen fram kanske när han släpps ? En bok om detta vore huvudet på spiken till hans grandiosa självbild 👍 i dag skulle det vara intressant om vem som besöker honom på anstalten … gissar på Åke och bröder bara . Modern hade sina tvivel och mellan raderna misstänkte Åke som den som skulle kunnat varit den som sköt …. han skulle ha utretts sa hon .
Citera
2022-03-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har noterat att folk med personlighetsstörningar som begår brott är mycket manipulerande och tar som de säger, tjuren vid hornen. Det går till attack för att visa att de inte gjort något brottsligt eller olagligt, och det mest konstiga är hur rättsväsendet går på det allt för ofta.

Pappa Åke med sin alltid taskiga ekonomi har haft kontakter med folk i banker och på myndigheter som vill ha pengar för förfallna fordringar, räkningar m.m. och folk på kronis som driver in skulder, så på något sätt visste han hur det fungerar när det inte fungerar.

Han dök även upp på konstiga ställen när MP och polis var i byn ! Mitt i natten kom han körande på sin traktor och stannade för en väktare var placerad att ha koll på graven ! Han sökte upp polisen på sin begäran men osäker i vilket ärende ? Han var med på möten m förmyndare gällande Görans pengar och var aggressiv mot dessa . Han nyttjade maskiner och även ställde in sina i Görans maskin hall . Pengarna som Sara förde över utan ett skuldebrev ens tror jag var pengar som Åke fick för att han utpressade Sara för något ? Men vad ? Skydda sig själv och ange Sara som mördaren , hon hade motiv till det starka motiv eller hot om att avslöja Sara som mördare och då få till att Sara tvingat Martin till detta så skulle hon hjälpa dem m gården när hon fick arvet ? Dessa pengar skulle de ha haft som en utgångs punkt för tvivlar att Sara bara skickade över 1,5 miljon för att vara snäll .
Citera
2022-03-19, 20:12
Medlem
Jag tror att Sara pratat om att hon visste att pappa skulle göra henne arvlös pga Martin , hon hade pratat om att enda chansen var att få leva med den hon ville och behålla pengarna och gården var om pappan dog . Hon önskade livet ur honom
Åke sköt en som var god för många miljoner , mark och gårdar .. mångmiljonär . Med S arv hade hans gård räddats .
Han hatade Göran för hans farfar hade blivit lurad på mycket mark av Görans far .
Ekomiska och pay back … hämd , pengar och fri tillgång över marker om Sara blev arvtagare .
Martin den ” korkade fick uppgift att städa bort kroppen och tvingade Sara att hjälpa till ! Att önska någon ska dö är långt ifrån att se denna person brutalt skjuten och Göran hade vad man förstod ändå skämt bort sina barn och som ensam förälder uppfostrat Sara . Hon visste tror jag att när systern fyllde 18 skulle Göran skriva om testamentet och Sara skulle bli till stor del arvslös ! Hon kan ha hittat papper på kontoret om detta eller så hade Göran redan hotat med det eftersom hon fortfarande var ihop med Martin . Han dog lägligt ” innan systern fyllde år 🙄
De var tre och Å var hjärnan bakom det , Saras önskan och Martin fick vara den som städade bort kroppen . Det perfekta brotten hade det varit om inte Martin varit tvungen att skrävla om att han hade lyckats lura polisen och alla andra som letade och saknade Göran ! Hans grandiosa bild av sig själv blev hans fall .
Citera
2022-03-19, 20:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag tror att Sara pratat om att hon visste att pappa skulle göra henne arvlös pga Martin , hon hade pratat om att enda chansen var att få leva med den hon ville och behålla pengarna och gården var om pappan dog . Hon önskade livet ur honom
Åke sköt en som var god för många miljoner , mark och gårdar .. mångmiljonär . Med S arv hade hans gård räddats .
Han hatade Göran för hans farfar hade blivit lurad på mycket mark av Görans far .
Ekomiska och pay back … hämd , pengar och fri tillgång över marker om Sara blev arvtagare .
Martin den ” korkade fick uppgift att städa bort kroppen och tvingade Sara att hjälpa till ! Att önska någon ska dö är långt ifrån att se denna person brutalt skjuten och Göran hade vad man förstod ändå skämt bort sina barn och som ensam förälder uppfostrat Sara . Hon visste tror jag att när systern fyllde 18 skulle Göran skriva om testamentet och Sara skulle bli till stor del arvslös ! Hon kan ha hittat papper på kontoret om detta eller så hade Göran redan hotat med det eftersom hon fortfarande var ihop med Martin . Han dog lägligt ” innan systern fyllde år 🙄
De var tre och Å var hjärnan bakom det , Saras önskan och Martin fick vara den som städade bort kroppen . Det perfekta brotten hade det varit om inte Martin varit tvungen att skrävla om att han hade lyckats lura polisen och alla andra som letade och saknade Göran ! Hans grandiosa bild av sig själv blev hans fall .

Ett litet råd i all välmening, dels upp det i stycken. Ingen orkar harva den wot, vilket är synd om det nu visar sig vara nåt intressant att läsa.

Kom till rad 3 ungefär, och kunde tyda nån form av konspirationsteori som kanske hade varit intressant att läsa.
Citera
2022-03-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ett litet råd i all välmening, dels upp det i stycken. Ingen orkar harva den wot, vilket är synd om det nu visar sig vara nåt intressant att läsa.

Kom till rad 3 ungefär, och kunde tyda nån form av konspirationsteori som kanske hade varit intressant att läsa.

Ser ingen konspirationsteori i det jag skrev !

Två ungdomar varav den ena kom från en hill Billy familj med både taskig djur syn och hur man beter sig mot sina grannar och folk i allmänhet

Den andra en ung kär tjej som verkar haft en snäll men hård pappa och principfasta åsikter med en gammaldags inställning att han förbjöd henne att välja sin egen pojkvän

Det som kopplar ihop detta är girighet , gammalt groll och en ung killes självbild att han inte var en looser , tönt och korkad .
Han fick både uppmärksamhet av sin ” nya flickvän Therese och lyckades begå det perfekta brottet … tills han inte kunde hålla truten längre utan ville imponera på sin nya ” fästmö .

Med pengar och kärlek är alla medel tillåtna sägs det !
Citera
2022-03-20, 06:42
Medlem
Citat:

Två ungdomar varav den ena kom från en hill Billy familj med både taskig djur syn och hur man beter sig mot sina grannar och folk i allmänhet

Den andra en ung kär tjej som verkar haft en snäll men hård pappa och principfasta åsikter med en gammaldags inställning att han förbjöd henne att välja sin egen pojkvän

Det som kopplar ihop detta är girighet , gammalt groll och en ung killes självbild att han inte var en looser , tönt och korkad .
Han fick både uppmärksamhet av sin ” nya flickvän Therese och lyckades begå det perfekta brottet … tills han inte kunde hålla truten längre utan ville imponera på sin nya ” fästmö .

Att skriva att Therese var hans nya fästmö är väl att ta i? Eller är han så dum att han trodde det?
Citera
2022-03-20, 07:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Möjligt, jag kom som sagt aldrig så långt eftersom det var jobbigt att försöka tyda. Däremot så läste jag svaret nu (styckeindelat) vilket var betydligt lättare, tack!
Citera
2022-03-20, 09:59
Medlem
Citat:
Börjar m Therese vet inte om om är klipps ? Skrev ett inlägg om hennes otroligt märkliga beteende att efter paret blivit dömd fortsatte hon att brevväxla flitigt m Martin .. varför då ? Hennes historia som Martin berättade var ju klockren och alla hennes känslor och magkänslor var ju att historien var helt rätt ? Varför brevväxlar hon då med en man hon var rädd för och påstår att i breven till Martin i fängelset ljög hon mycket som hon gjort under tiden de träffades ! Varför behöver hon ljuga när han sitter inlåst i 18 år och lägger ner tid och energi att ” prata m honom ? Otroligt märkligt i min värld . Sedan att Martin ska ha tagit på sig brottet ev för sin far skull kan vara att efter sitt straff ( som för många som suttit inne ) kommer de ut till ingenting !! Barnet är bortadopterat , vänner , fd grannar folk i byn kommer att hata honom förutom en … hans pappa den enda + bröderna som kommer att vilja veta av honom . Pappan verkar även varit eller är en gris som var hatad av de flesta , funnits i brottsregistet , en som styrt sina barn till lydnad och rädsla m en järnhand . Säger inte att S och M är oskyldiga men nog fasen är pappan en kandidat att utfört detta . Han tog på sig att skjuta , Sara och Martin städade bort kroppen . Pengar som Sara förde över till Åke utan att skriva ett skuldebrev är pengar för jobbet ( han sköt ) S och M planerade m Åke hur de skulle bli av m honom .
Alla tre skulle tjänat på detta ( trodde de ) Bara tankar men kan inte släppa att det var fyra personer i detta hus och tre lämnade det vid liv

Ja, de kommer ut till igenting. Det du skriver om barnet är underligt. Jag trodde någon släkting tog hand om barnet. Är barnet verkligen bortadopterat?

Att Therese löste fallet och fortsätter ha kontakt med Martin, indikerar att hon är mer nyfiken än normalt, och att hon söker spänning. Även om vi inte gillar egenskaper av det slag, så ska vi alla vara tacksamma över att hon är som hon är.

Jag tänker bara att Göran är en människa som jobbat hårt och varit en god medborgare som inte förtjänade av bli mördad av sin dotter och det patrask hon drog in i familjen. När vi nu vet, vad som hände Göran, hade det varit en katastrof om dessa tjuvar hade fått gå lösa och förslösa den egendom som tillhörde den människa de mördat.

Pengarna till Åke direkt efter mordet, gör att man inte kan känna empati för Sara. Att hon ger pengar till Åke som hatade och plågade hennes pappa är demonstrativt. Det var Sara som fick rätt straff, Martin skulle ha haft livstid ihop med sin vidriga pappa.
Citera
2022-03-20, 17:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Halvsystern ärvde allt efter sin far.

Citat:
Ja, de kommer ut till igenting. Det du skriver om barnet är underligt. Jag trodde någon släkting tog hand om barnet. Är barnet verkligen bortadopterat?

Jag tänker bara att Göran är en människa som jobbat hårt och varit en god medborgare som inte förtjänade av bli mördad av sin dotter och det patrask hon drog in i familjen. När vi nu vet, vad som hände Göran, hade det varit en katastrof om dessa tjuvar hade fått gå lösa och förslösa den egendom som tillhörde den människa de mördat.

Undrar också över detta om deras son har blivit bortadopterad?

Dessbättre blev det inte på det här sättet och en halvsyster till Sara fick ärva allt. Göran skall också ha haft en plastdotter (som har skrivit i tråden) men som jag förstår inte erhöll något efter honom.
Citera
2022-04-04, 19:12
Medlem
Citat:

Att Therese löste fallet och fortsätter ha kontakt med Martin, indikerar att hon är mer nyfiken än normalt, och att hon söker spänning. Även om vi inte gillar egenskaper av det slag, så ska vi alla vara tacksamma över att hon är som hon är.

Pengarna till Åke direkt efter mordet, gör att man inte kan känna empati för Sara. Att hon ger pengar till Åke som hatade och plågade hennes pappa är demonstrativt. Det var Sara som fick rätt straff, Martin skulle ha haft livstid ihop med sin vidriga pappa.

Gällande barnet så sa de i någon dokument att pojken hade flyttat till någon granne ! Permanent eller tillfälligt framkom inte .
Citera
2022-05-03, 13:26
Medlem
Någon som har en fungerande förundersökning? Alternativt vet vilken tingsrätt och målnummer så ja kan begära ut den själv.
Citera
2022-05-03, 13:57
Medlem
Citat:

Tycker du beskrivet fallet på ett bra, sätt.

Ibland är det bra med att bryta av med radslut och nytt stycke.

Han var och är en tok. Hon var imponerad till en början. Sara är säkert mer begåvad än den korkade Martin.

Hon tröttnade till slut på dummerjönsen. Hittade en annan där uppe i Sörmland. Då blev Martin skogstokig.

Therese lurade honom fullständigt. Det inspelade nattsamtalen var fantastiska att lyssna till.

Sen när han pekar på Therese mage och menar på att där inne kanske vårt barn ska växa visar han på oändlig dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in