2015-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad hade ni gjort om tre vakter hade hoppat på er? Sedan står det även att den tredje kvinnliga kontrollanten hade satt hennes knä på hans nacke? Skulle ni inte försöka bita eller ta till med något motstånd om ni får ont?

Nej, det är större chans att man råkar riktigt illa ut då. Man ska inte tjafsa med väktare osv. Anledningen är att de per definition är totalt oprofessionella. Det innebär att de lätt kan "råka" döda en. Det blir nästan aldrig något åtal för sånt.

Detta vet man om man inte är neger. Säg vad ni vill om kontrollanterna - jag håller med fullständigt. Däremot tycker jag att negerjäveln ska sättas på första bananbåt tillbaka till Kongo efter det här.
Citera
2015-05-30, 22:58
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Västtrafiks kontrollanter excellerar än en gång i smidighet. Att det inte finns nån som helst lämplighetstest för såna typer.

Men Chauffören var inte så smidig han heller faktiskt, han skulle inte tjafsat emot. Inser han inte att vi lever i ett övervaknings/kontrollsamhälle där demokrati och mänskliga rättigheter inte längre gäller? Privata vaktbolag och kontrollanter/väktare som beter sig som om dom äger allt och alla ingår i det sk. New world order.
Citera
2015-05-30, 23:00
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du tycker inte det är lite skillnad i deras arbetsuppgift då?

Att hålla ordning och reda är väl deras främsta uppgift. (kanske enda?) Väktarna beter sig som dagisbarn som måste skrika till GM/OFFRET fast han bara är 0,5 meter ifrån dom. Det gör inte polisen. Man talar lugnt och sansat och går iväg med busschauffören och reder ut det hela.
Att sätta busschaffisen på en öppen plats och skrika sig hes på honom, att ta sig rätt till att vara bödel hör inte hemma här.
Skulle du själv vilja sitta där och ha 10 mobiler riktade mot dig och tuffingen till väktare som skriker?

Förklara vad du menar med att det är skillnad i deras arbetsuppgift så ska vi reda ut det här.
Citera
2015-05-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Nej, det är större chans att man råkar riktigt illa ut då. Man ska inte tjafsa med väktare osv. Anledningen är att de per definition är totalt oprofessionella. Det innebär att de lätt kan "råka" döda en. Det blir nästan aldrig något åtal för sånt.

Detta vet man om man inte är neger. Säg vad ni vill om kontrollanterna - jag håller med fullständigt. Däremot tycker jag att negerjäveln ska sättas på första bananbåt tillbaka till Kongo efter det här.
Precis. Men jag förstår inte varför folk försvarar kontrollanterna och väktaren så himla mycket när de uppenbarligen beter sig oprofessionellt
Citera
2015-05-30, 23:01
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Visst, kontrollanter är ett jävla pack. Det jag däremot inte förstår är varför ni kallar apjäveln för "busschaufför" när det uppenbart är en jävla neger och ingenting annat.

Hoppas att någon kan förklara. Han bet en kontrollant. Har inte han en skyldighet att åminstone inte bita kontrollanter? Om han nu inte kände till reglerna.

Hur fan kan någon i det här sammanhanget vara mindre professionell än blånegern? Inte för att kontrollanterna har någon profession, men ändå.

Det jag säger är: Negern visste inte att han behövde färdbevis. Negern bet en av kontrollanterna. Hur kommer det sig att negern får jobba kvar och viralt stöd på sociala medier?

Som det verkar hade företaget i fråga dålig koll själva på reglerna och därav varit dåliga på att informera sina anställda exakt vad som gäller. Kontrollanterna blev förmodligen bitna för att de som en flock apor var tvugna att sitta på hans huvud och dra i hans ben. Negern är busschaufför eftersom han framför bussar i sitt yrke.
Citera
2015-05-30, 23:01
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Även om han skulle sakna giltigt färdbevis så är det tveksamt rent juridiskt om det är bedrägligt beteende.

Begagnar sig någon av husrum, förtäring, transport, tillträde till
föreställning eller annat dylikt, som tillhandahålles under
förutsättning av kontant betalning, och gör han ej rätt för sig,
dömes, vare sig han vilseleder någon eller ej, för bedrägligt beteende. Detta gäller dock icke, om gärningen avser värde, som ej är ringa, och
om den i övrigt är sådan som sägs i 1 §. Lag (1976:1139).

Bussresor är en form av transport.
Citera
2015-05-30, 23:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Begagnar sig någon av husrum, förtäring, transport, tillträde till
föreställning eller annat dylikt, som tillhandahålles under
förutsättning av kontant betalning, och gör han ej rätt för sig,
dömes, vare sig han vilseleder någon eller ej, för bedrägligt beteende. Detta gäller dock icke, om gärningen avser värde, som ej är ringa, och
om den i övrigt är sådan som sägs i 1 §. Lag (1976:1139).

Bussresor är en form av transport.

Det där har prövats många gånger. Det krävs ett uppsåt. Ingen har någonsin dömts för bedrägligt beteende för tjuvåkning i lokaltrafik vid FÖRSTA förseelsen. I det aktuella fallet är det helt uteslutet eftersom arbetsgivaren och västtrafik hävdar att reglerna för tänsteresor är oklara. Om negern döms för något, vilket är osannolikt, är det för ringa misshandel för det påstådda bettet.
Citera
2015-05-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Som det verkar hade företaget i fråga dålig koll själva på reglerna och därav varit dåliga på att informera sina anställda exakt vad som gäller. Kontrollanterna blev förmodligen bitna för att de som en flock apor var tvugna att sitta på hans huvud och dra i hans ben. Negern är busschaufför eftersom han framför bussar i sitt yrke.

Skulle vara kanon om du kunde bifoga en källa på det! Bara för att förtydliga - källa på att företaget har erkänt ett ansvar för att inte informera, eller informera felaktigt, om vad som gäller.
Citera
2015-05-30, 23:13
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag hoppas fallet tas upp i domstol!
Citera
2015-05-30, 23:13
Medlem
Snitsigares avatar
Oj oj. Många av mina kollegor åker utan biljett på väg till eller från depån. Ibland löser man ju dessutom av den buss som man åker till jobbet med...
Hade busschauffören som körde vart lite smidig hade han kunnat sagt att de skulle bytas av senare. Hade fungerat hos oss.

Och jo poliser åker ff på sina brickor både i och inte i tjänst. Lite mer tveksamt om kontrollanterna vågat böta/straffa en polis.
Citera
2015-05-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Precis. Men jag förstår inte varför folk försvarar kontrollanterna och väktaren så himla mycket när de uppenbarligen beter sig oprofessionellt

Som sagt, jag håller med.
Citera
2015-05-30, 23:15
Medlem
Löjligt att det får så stor spridning.. Snubben hade ingen biljett = Böter. Han har säkert myglat sina vänner på bussar runt om i GBG så han kan gått betala för dem genom böter. Sen att västtrafik ska mesa sig bara för att aftonbladet ringer är mjäkigt. Fega inte ur nu. Folk har fått smaka batong för mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in