2015-05-30, 19:48
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Bedrägligt beteende? Det kan ju tolkas hur djävla brett som helst! Vad är det för pucko som hittat på en sån lag?
Citera
2015-05-30, 19:48
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Och det är alltså att bli nedbrottad på marken av tre personer som beter sig hotfullt och skriker åt honom på tillgjort överdriven dialekt?

För såklart brottas han godtyckligt ned?
Citera
2015-05-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Och det är alltså att bli nedbrottad på marken av tre personer som beter sig hotfullt och skriker åt honom på tillgjort överdriven dialekt?

Hur vet du att busschauffören inte tryckte en kniv i ansiktet på vakterna? Filmen och beskrivningen är uppenbarligen snedvriden och busschauffören förtjänade säkert lite stryk!
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Runt 1:07 i denna video så kan man se och höra vittnesmål från offret att negern har bitit henne vilket bör klassas som mordförsök, alternativt smittspridning, i och med att negern möjligtvis kan vara smittad med AIDS, HIV, malaria eller liknande u-lands sjukdomar.

Negern borde sättas i karantän i väntan på prover av diverse sjukdomar.

Bra hittat! Det fanns alltså en orsak till att kontrollanterna blev upprörda. Människobett är fan inget att leka med!
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle Transdev göra så? Är han månadens anställd eller råder det enorm brist på busschaufförer?

Jag tyckte också det lät lite svajigt från deras sida.
Men de kanske känner att de faktiskt har varit otydliga med saken till sina anställda.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Är det rimligt att tjuvåka när jag betalar skatt till kollektivtrafiken samt ca 15 000 kr/år i periodkortsavgifter? Alla betalade kollektivtrafikpassagerare borde ha rätt att brotta ner honom.

Vad är det för specialkort du har som kostar 1250kr i månaden? Limousin?
Citera
2015-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Runt 1:07 i denna video så kan man se och höra vittnesmål från offret att negern har bitit henne vilket bör klassas som mordförsök, alternativt smittspridning, i och med att negern möjligtvis kan vara smittad med AIDS, HIV, malaria eller liknande u-lands sjukdomar.

Sjukt. Aftonbladet tog helt enkelt bort kontrollantens röst där det framgår att orsaken till ingripandet var att busschauffören bitit henne.
Citera
2015-05-30, 19:51
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Försök att slappna av och inse att AB:s filmklipp är helt irrelevant för händelsen och visar inget av vikt. Vägrar resande att uppvisa giltigt färdbevis finns misstanke om bedrägligt beteende, detta har fastslagits flera gånger i högre rätt. Att vägra följa tjänstemans uppmaning att kliva av är förgripelse mot tjänsteman alt våldsamt motstånd.
De är som jag sagt brott som har fängelse i straffskalan och gör att de kan och får nyttja nödvärnsrätt med våld som inte är uppenbarligen oförsvarligt. Får du in det i skallen eller ska du fortsätta tjafsa med folk som kan mer än du?
Rent juridiskt kanske man ska följa biljettkontrollanters uppmaning men i det allmänna rättsmedvetandet så är varken de eller deras uppmaningar värda mycket. De har ett jobb som folk föraktar. Människor gillar inte att få order från personer som står under dem i rang.

Mannen hade en tillräckligt bra förklaring till varför han inte hade biljett, så informera om vad som gäller och släpp det och gå vidare. Bara för att det finns lagstöd för något så behöver man inte göra det.

Vore jag kontrollant och folk käftade emot mig så skulle min reaktion nog bli att säga upp mig och skaffa ett riktigt jobb istället.
Citera
2015-05-30, 19:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
För såklart brottas han godtyckligt ned?

Kanske, det vet varken du eller jag i det här läget. Skillnaden är att du väljer att tro på kontrollanterna och väktaren.
Själv ser jag ingen direkt anledning att misstro vittnen, även om jag inte tar deras ord för sanning. Av vad som syns på filmen är det uppenbart att kontrollanter och väktare inte uppträder professionellt, något som minskar deras trovärdighet en aning.

Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Hur vet du att busschauffören inte tryckte en kniv i ansiktet på vakterna? Filmen och beskrivningen är uppenbarligen snedvriden och busschauffören förtjänade säkert lite stryk!

Det vet jag inte.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Saken kommer i ett annat läge här. Vakten (eller är hon biljettkontrollant?) säger "varför bet du mig din jävla idiot?". Har han bitit henne så är det inte konstigt om vakterna har en hård attityd.

Jag håller dock inte med dig, Hummler, om mordförsök och smittspridning. Det är ju rent trams.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Sjukt. Aftonbladet tog helt enkelt bort kontrollantens röst där det framgår att orsaken till ingripandet var att busschauffören bitit henne.

Va??? Skojar du???

Jag läser aldrig Aftonbladet och besöker av princip aldrig deras hemsida, men om det du säger här stämmer är det ju SJUKT för fan?

Någon som kan intyga om detta stämmer?

Och spara för fan ner videon från FB också om den skulle "försvinna".

Nu börjar tråden ta en annan vändning.
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Och du vet vad han gjorde innan eller? Gissningsvis har han väl gjort motstånd och behandlas därefter.

Bara en sån sak som att kontrollanten står och skriker "vill du behålla ditt jobb" ungefär som Fuhrerns egna åklagare, visar att han inte har en aning om vad som ingår i hans arbetsuppgifter. Ett mer oproffsigt ingripande får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in