2015-05-29, 20:25
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeheart
Jag undrar var Expressen får detta ifrån. Jag bor i USA och läser skvallerbloggar rätt regelbundet, och en och annan skvallerblaska då och då., och har inte sett något som helst nämnas om vare sig Sofia, eller CP. Jag känner inte en enda amerikan som är intresserad av det svenska kungahuset (de vet knappt om att det ens existerar).

Har några amerikanska bekanta och dom säger detsamma dom du. Man får också räkna med att det kommer fler såna här trams/fejkartiklar från Expressen. Lindvall är i toppform....
Citera
2015-05-29, 20:52
Medlem
Här kan ni jämföra två kungligheters tänder och se om ni märker någon skillnad ...
http://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/sofia_kate_stor1.jpg
Citera
2015-05-30, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Varför är inte kungabarnen utbildade och har examen från både svenska och utländska universitet från N.Y och London ? De hade all tid och möjlighet till det och egentligen det som de borde ha gjort för att förstå samtiden och dess komplexa samband. Se Wallenbergarna som slussar in sina medlemmar överallt i världen. Fattar inte varför det svenska kungahuset är så lamt.

Ja, detta är helt obegripligt! Och pinsamt. Fatta vilka resurser de har, barnen borde verkligen kunna ha drillats i ekonomi, politik, retorik, idrott, mm, varit flytande i flera språk, studerat vid fina institutioner och praoat på internationella organisationer.

Istället kan de knappt svenska och har fått fuskas igenom låtsasutbildningar. Hur är det ens möjligt att samtliga är under normalbegåvning?
Citera
2015-05-30, 06:32
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Ja, detta är helt obegripligt! Och pinsamt. Fatta vilka resurser de har, barnen borde verkligen kunna ha drillats i ekonomi, politik, retorik, idrott, mm, varit flytande i flera språk, studerat vid fina institutioner och praoat på internationella organisationer.

Istället kan de knappt svenska och har fått fuskas igenom låtsasutbildningar. Hur är det ens möjligt att samtliga är under normalbegåvning?
Gener.
Citera
2015-05-30, 12:59
Medlem
Det känns inte bra att Gluggen med hennes "meriter" ska få bli HKH Prinsessa.
Kungaparet borde satt stopp för förbindelsen tidigt. Det får väl vara måtta på - i tiden -.

Hon gör ju ett kap, statusmässigt. Kanske är hon duktig på att dupera och manipulera.
Ponera att CP hade fått avstå sina privilegier vid giftermål under sitt stånd, hade hon fortfarande varit intresserad av honom, kan man undra.
Citera
2015-05-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan

Det borde vara statistiskt omöjligt att träffa på en tjej som Sofia i dessa miljöer som prins CP är uppvuxen i. Det är faktiskt som du skriver att inga möjligheter bet på denne prins.

Till kronprinsessans Victorias försvar är att hon verkligen försöker lära sig något varje dag och kommer till slutsatsen att allt är intressant. En slutsats hon får mycket beundran för av folket.

Vi ska inte heller glömma att prinsessan Madeleine är inte som resten av familjen, hon har en riktigt universitetsutbildning där hon suttit i tentasalar och tagit examen. Det verkar som att inte vara medioker, tas som en negativ egenskap för hennes del. Det måste upplevas som orättvist och förnedrande för henne, när syskonen hyllas för sin tomhet.
Senast redigerad av Vresrosen 2015-05-30 kl. 14:01.
Citera
2015-05-30, 17:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Jänkarna verkar gilla Sofias stil (vilken överraskning) och enligt de preferenser jag gissat på:

"Sofias brokiga bakgrund tycks fascinera på andra sidan Atlanten. Att hon deltagit i realityserien "Paradise hotel", varit yogainstruktör och poserat i bikini i tidningen Slitz har bidragit till en positiv mytbildning - och framför allt ses det som mer intressant än Kates propra bakgrund."

http://unvis.it/www.expressen.se/mode/sofia-hellqvist-och-carl-philip-hyllas-i-usa/

Klart att de kan vara fascinerade av henne på ETT sätt, men det är ju inte de som ska leva med henne. Jag kan tänka mig ramaskriet om det hade varit en kvinnlig presidentkandidat som avslöjats med ett sådant förflutet!
Citera
2015-05-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart att de kan vara fascinerade av henne på ETT sätt, men det är ju inte de som ska leva med henne. Jag kan tänka mig ramaskriet om det hade varit en kvinnlig presidentkandidat som avslöjats med ett sådant förflutet!

Det finns en dramaturgi, i alla dessa skriverier där pressen bygger upp en berättelse rent strukturellt. Dramaturgi är läran om hur man bygger upp en berättelse på ett bra och ändamålsenligt sätt. Man förbereder en slutknorr. Märkligt att USA har intresse för prinsparet, men lika märkligt som att våra tidningar har intresse för Kardashians. Det handlar om att man kan skriva vad man vill om folk från andra länder.

Det blir att man bygger upp personer och händelser så att alla vet vem de är och att intresset för dem är högt. Ju högre de tror sig ha nått i popularitet, desto roligare blir fallet för läsarna, när pressen cashar in!

Om det är någon som tror att det är bra press på sikt, för prins CP och Sofia att bli omtalade för sin konsumtion, och att som Sofia bli omtalad som duktig stilikon, så är de urbota korkade. Det som sker är att vi alla ser hur de tävlar och deras klädkonton eskalerar på mer och mer idiotiska plagg. Men skulle den tävlingen upphöra så är Kate Middleton av en annan kaliber. Hon träffade sin man då de båda studerade!

Då gillar jag sofia mer som naken, eftersom det visar mer vem hon egentligen är.
Citera
2015-05-30, 19:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Du har fel. Inte hade det gnällt särskilt mycket ifall tex Alice Bah-Kunke hade varit med i Paradise Hotel.
Citera
2015-05-30, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du har fel. Inte hade det gnällt särskilt mycket ifall tex Alice Bah-Kunke hade varit med i Paradise Hotel.

Nu pratade vi ju om USA. Här har vi haft en partiledare som visat hela underlivet i TV! Gudrun S. När hon var ung var hon med i en upplysningsfilm om hur en förlossning går till, och man fick se henne föda barn i närbild! OK inget porrigt sammanhang men ändå rätt otänkbart att Mrs Clinton skulle ha gjort det...
Citera
2015-05-30, 19:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Nu pratade vi ju om USA. Här har vi haft en partiledare som visat hela underlivet i TV! Gudrun S. När hon var ung var hon med i en upplysningsfilm om hur en förlossning går till, och man fick se henne föda barn i närbild! OK inget porrigt sammanhang men ändå rätt otänkbart att Mrs Clinton skulle ha gjort det...

Vad ska det ha att göra med att de är så pryda därborta? Fascinerande att gammal unken sexualmoral plockas fram för att det är knugligheter det handlar om.
Citera
2015-05-31, 11:36
Medlem
BurkHanss avatar
TV4 ska tydligen visa nån gullegull-intervju där Tilde fnittrar med CP och Sofia, såg en trailer nyss. Verkar som om vår ex-missnakenmodell är så fokuserad på att prata "fin" stockholmska att hon glömmer grammatiken, eller hörde jag fel?:

"Det har varit EN spännande år...."

Någon som kan verifiera eller dementera?

Annars blir det nog ett spännande program med typ mycket "CP är min bästa vän", "Han är sååå klok" och "Sofias starka engagemang för fattiga negrar i Afrika var det som fick mig att fatta tycke för henne".....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in