Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Klart att de kan vara fascinerade av henne på ETT sätt, men det är ju inte de som ska leva med henne. Jag kan tänka mig ramaskriet om det hade varit en kvinnlig presidentkandidat som avslöjats med ett sådant förflutet!
Det finns en dramaturgi, i alla dessa skriverier där pressen bygger upp en berättelse rent strukturellt. Dramaturgi är läran om hur man bygger upp en berättelse på ett bra och ändamålsenligt sätt. Man förbereder en slutknorr. Märkligt att USA har intresse för prinsparet, men lika märkligt som att våra tidningar har intresse för Kardashians. Det handlar om att man kan skriva vad man vill om folk från andra länder.
Det blir att man bygger upp personer och händelser så att alla vet vem de är och att intresset för dem är högt. Ju högre de tror sig ha nått i popularitet, desto roligare blir fallet för läsarna, när pressen cashar in!
Om det är någon som tror att det är bra press på sikt, för prins CP och Sofia att bli omtalade för sin konsumtion, och att som Sofia bli omtalad som duktig stilikon, så är de urbota korkade. Det som sker är att vi alla ser hur de tävlar och deras klädkonton eskalerar på mer och mer idiotiska plagg. Men skulle den tävlingen upphöra så är Kate Middleton av en annan kaliber. Hon träffade sin man då de båda studerade!
Då gillar jag sofia mer som naken, eftersom det visar mer vem hon egentligen är.