2015-05-29, 07:03
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, jag tycker att detta med Sofia känns så himla fel, på så många olika nivåer på en gång! Detta t.ex.: jag vet inte det är vanligt idag att unga flickor idag drömmer om att gifta sig med prinsar, men säkert finns det dom som gör det. I alla fall traditionellt så har det alltid varit det finaste och största som kunde hända en ung kvinna, att bli uppmärksammad av en prins/kung/kejsare och bli gift med honom och bli prinsessa/drottning/kejsarinna. Med allt var det innebär av pengar, status och makt.

...och nu går det här största priset till världens värsta kvinna. En kvinna som har levt tvärtemot alla normer, som man normalt lär flickor redan när de är barn. Det känns som att det har blivit vajsing på världsordningen... som att "gud är inte längre i sin himmel och det är inte längre alright med världen". Så kände jag för övrigt även när Mette-Marit tvingade sig på det norska folket, trots att de röstat nej till henne i Stortinget.
Citera
2015-05-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, jag tycker att detta med Sofia känns så himla fel, på så många olika nivåer på en gång! Detta t.ex.: jag vet inte det är vanligt idag att unga flickor idag drömmer om att gifta sig med prinsar, men säkert finns det dom som gör det. I alla fall traditionellt så har det alltid varit det finaste och största som kunde hända en ung kvinna, att bli uppmärksammad av en prins/kung/kejsare och bli gift med honom och bli prinsessa/drottning/kejsarinna. Med allt var det innebär av pengar, status och makt.

...och nu går det här största priset till världens värsta kvinna. En kvinna som har levt tvärtemot alla normer, som man normalt lär flickor redan när de är barn. Det känns som att det har blivit vajsing på världsordningen... som att "gud är inte längre i sin himmel och det är inte längre alright med världen". Så kände jag för övrigt även när Mette-Marit tvingade sig på det norska folket, trots att de röstat nej till henne i Stortinget.

Sansa dig.
"Världens värsta kvinna"? Hon har inte dödat någon eller dylikt.
Citera
2015-05-29, 09:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Sansa dig.
"Världens värsta kvinna"? Hon har inte dödat någon eller dylikt.

En kvinna som hade dödat någon under vissa omständigheter, kunde ändå ha varit mer lämplig än Sofia.
Citera
2015-05-29, 10:05
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En kvinna som hade dödat någon under vissa omständigheter, kunde ändå ha varit mer lämplig än Sofia.

Är du rojalist, eller har du något annat allvarligt problem? Sen när blev det i nivå med mord att vika ut sig?
Citera
2015-05-29, 10:19
Medlem
Varför är inte kungabarnen utbildade och har examen från både svenska och utländska universitet från N.Y och London ? De hade all tid och möjlighet till det och egentligen det som de borde ha gjort för att förstå samtiden och dess komplexa samband. Se Wallenbergarna som slussar in sina medlemmar överallt i världen. Fattar inte varför det svenska kungahuset är så lamt.
Citera
2015-05-29, 11:26
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Varför är inte kungabarnen utbildade och har examen från både svenska och utländska universitet från N.Y och London ? De hade all tid och möjlighet till det och egentligen det som de borde ha gjort för att förstå samtiden och dess komplexa samband. Se Wallenbergarna som slussar in sina medlemmar överallt i världen. Fattar inte varför det svenska kungahuset är så lamt.
För att de:

1. Är korkade!
2. Är lata
3. Är bortskämda
4. Inte har några som helst krav på sig
5. Svenskar är patetiskt förtjusta i dem oavsett vad de hittar på
6. Roligare och festa och supa
Citera
2015-05-29, 11:39
Medlem
syscrashs avatar
Calle P har en tatuerad WT-brud.
Citera
2015-05-29, 16:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Är du rojalist, eller har du något annat allvarligt problem? Sen när blev det i nivå med mord att vika ut sig?

Är inte rojalist, men OM jag ska representeras av kungliga så vill jag ha lite klass på dem. När man ser Sofia är det nästan så man känner lukten av sperma...

Jag sa inte att det generellt är värre att vara slampig än att mörda någon, utan jag pratade om vilken sorts person som är lämplig att representera oss. Detta senare kräver egenskaper som stil, klass, taktkänsla, sinne för vad man pratar om och inte pratar om, förmåga att föra sig och åtminstone normal intelligens, helst hög intelligens. Det är olika saker.
Citera
2015-05-29, 19:56
Medlem
Figzys avatar
Jänkarna verkar gilla Sofias stil (vilken överraskning) och enligt de preferenser jag gissat på:

"Sofias brokiga bakgrund tycks fascinera på andra sidan Atlanten. Att hon deltagit i realityserien "Paradise hotel", varit yogainstruktör och poserat i bikini i tidningen Slitz har bidragit till en positiv mytbildning - och framför allt ses det som mer intressant än Kates propra bakgrund."

http://unvis.it/www.expressen.se/mode/sofia-hellqvist-och-carl-philip-hyllas-i-usa/
Citera
2015-05-29, 20:05
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Jänkarna verkar gilla Sofias stil (vilken överraskning) och enligt de preferenser jag gissat på:

Cirkus Bernadotte får vara tacksam för jänkarna. Tyvärr består världen av fler länder
Citera
2015-05-29, 20:17
Medlem
Swedehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy

"Sofias brokiga bakgrund tycks fascinera på andra sidan Atlanten. Att hon deltagit i realityserien "Paradise hotel", varit yogainstruktör och poserat i bikini i tidningen Slitz har bidragit till en positiv mytbildning - och framför allt ses det som mer intressant än Kates propra bakgrund."

http://unvis.it/www.expressen.se/mode/sofia-hellqvist-och-carl-philip-hyllas-i-usa/
Jag undrar var Expressen får detta ifrån. Jag bor i USA och läser skvallerbloggar rätt regelbundet, och en och annan skvallerblaska då och då., och har inte sett något som helst nämnas om vare sig Sofia, eller CP. Jag känner inte en enda amerikan som är intresserad av det svenska kungahuset (de vet knappt om att det ens existerar).
Citera
2015-05-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Därför att dom har iq 112
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in