2015-05-30, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Om busschauffören bär uniform och är på väg hem från ett 11-timmarspass så begick nog den terroriststämplade vaktorgansiationen här våld mot tjänsteman. Kanske dags med medborgagarde mot de här våldsbejakande extremisterna.

Uniformerad tjänsteman åker fritt på en del bolag är det inte så i detta fallet så är det i vart fall mycket grovt övervåld som tillgrips.

Är det inte dags att åtgärda all galenskap vakter sysslar med?
Citera
2015-05-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej det är inte så konstigt. OM han nu gick till attack så lär ju det ha kommit som en överaskning för alla på bussen. Trots att alla har kamera tillgängligt idag och folks benägenhet att fota/filma så är det få som gör det konstant utan det är först när nånting har skett som folk tar upp kameran.
Därför är det betydligt vanligare med film på efterspel av händelser än själva händelsen.

Nu ser jag ingen större anledning att misstro de vittnen som till aftonbladet säger att mannen utan färdbevis varit lugn och inte betett sig våldsamt, men de behöver ju inte tala sanning.
Men frånvaron av videomaterial säger ingenting om nånting.

Alla vittnen som uttalar sig verkar vara sådana som gått förbi när händelsen förflyttat sig ifrån bussen till utanför när händelsen är i slutskeendet så deras uppgifter säger noll om vad som hände på bussen när busschauffören blev påkommen med fingrarna i syltburken.
Citera
2015-05-30, 17:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Alla vittnen som uttalar sig verkar vara sådana som gått förbi när händelsen förflyttat sig ifrån bussen till utanför när händelsen är i slutskeendet så deras uppgifter säger noll om vad som hände på bussen när busschauffören blev påkommen med fingrarna i syltburken.

Från aftonbladetartikeln som länkas i trådstarten
Citat:
Enligt ett vittne på bussen sa chauffören till kontrollanterna att han själv var förare och precis avslutat sitt elvatimmarspass.
– Han var inte våldsam tillbaka och gjorde inte motstånd, absolut inte. Då gapar de här kontrollanterna rakt i ansiktet på honom: "Du måste ha färdbevis, det fattar du väl!"
Citera
2015-05-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Varför ska man utesluta rasism? Det är alltid en faktor. Din dumma idiot.

Detta skulle aldrig hända om det var en vit busschaufför.

För att allt handlar inte om hudfärg hur mycket du än vill att det ska göra det, så att du har något att skylla på.
Istället för att personen kanske betett sig illa.

Rasism finns för människor som ni skapa den ifrån ingenstans. Ordet rasism har bara funnits i ca 100 år. Vem fan bryr sig egentligen om en jävla hudfärg. Utan allt handlar om personkemi.

Det skulle aldrig hända en vit busschaufför, Det var dummaste jag hört Det händer hela tiden men ingen vit är så jävla korkad att använda rasistkortet när dom blir utsatta för övergrepp av nån med annan hudfärg

Så länge man tjatar om rasism hit och dit så kommer det aldrig försvinna.
Citera
2015-05-30, 17:57
Bannlyst
Citat:
Nej det är inte så konstigt. OM han nu gick till attack så lär ju det ha kommit som en överaskning för alla på bussen. Trots att alla har kamera tillgängligt idag och folks benägenhet att fota/filma så är det få som gör det konstant utan det är först när nånting har skett som folk tar upp kameran.
Därför är det betydligt vanligare med film på efterspel av händelser än själva händelsen.

Nu ser jag ingen större anledning att misstro de vittnen som till aftonbladet säger att mannen utan färdbevis varit lugn och inte betett sig våldsamt, men de behöver ju inte tala sanning.
Men frånvaron av videomaterial säger ingenting om nånting.

Vittnena och en lugn saklig utarbetad busschaufför har betydligt större trovärdighet än dessa organiserade gangsters som används mot civilbefolkningen.
Helt ofattbart att det får fortgå?
Grovt övervåld har används av vaktbolag vid så många tillfällen nu att det måste bli någon konsekvens . I det här fallet verkar det systematiskt och överlagt övervåld.

Kontrollanter måste för fan fatta att man kan inte banka skiten ur normala människor för att någon är utan biljett ?
Speciellt inte en busschaufför .
Naturligtvis är det ett misstag av en stressad utarbetad busschaufför som inte ska behöva bli gravt misshandlad av gangstervakter.
Citera
2015-05-30, 17:58
Medlem
Citat:

Troligen inte eftersom vita busschaufförer har bättre koll på regelverket och ser till att ha med sig sitt färdbevis. Och om de skulle ha råkat glömma det så börjar de inte bråka och ställa till en scen, i synnerhet inte om de har uniform på sig.

Det kallas konsekvenstänkande, något som många afrikaner saknar. En vit busschaufför tar hellre en oförrätt och betalar böter, ÄVEN om han har rätten på sin sida, eftersom det är värre att förlora jobbet än betala någon tusenlapp i böter.

En afrikan går istället in i "conflict mode" och börjar jiddra, utan att tänka på att det kan få konsekvenser senare. För afrikanen handlar det om att vinna striden just nu, inte om att behålla jobbet imorgon.
Citera
2015-05-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingarofisen
Uniformerad tjänsteman åker fritt på en del bolag är det inte så i detta fallet så är det i vart fall mycket grovt övervåld som tillgrips.

Är det inte dags att åtgärda all galenskap vakter sysslar med?

Om det är så här det går till så vågar man snart inte åka kollektivt. Jag åkte pendeltåg, hade fel biljett, men ingenting annat hände än att jag fick köpa en rätt biljett på överpris.
Citera
2015-05-30, 18:00
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Okej..Jag hade ett Facebookinlägg i en grupp som heter Var är biljettkontrollanterna Göteborg som skrev att hon satt på bussen och såg allt. Han var inte aggressiv alls. Inlägget togs bort för att admin tyckte det var offtopic.. Du får tro vad du vill men det var vad jag såg och läste..

EDIT: Ska tilläggas att hon skrev att busschauffören som körde bussen blev helt skakig och han skulle försvara sin kollega genom att rapportera det.
Senast redigerad av Jole25 2015-05-30 kl. 18:06.
Citera
2015-05-30, 18:01
Medlem
Citat:
Från aftonbladetartikeln som länkas i trådstarten

Ja, där framkommer att busschauffören inte visade några tendenser till att slanta upp med tilläggsavgiften för när man inte har giltigt färdbevis.
Citera
2015-05-30, 18:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ah, det är tvärtom förstår du. Om det varit en vit busschaufför hade händelsen över huvud taget inte uppmärksammats i media. Alls.

Det är endast för att busschauffören är neger som det skrivs i Aftonbladet.

Är ni måhända neger själv, eller varför denna offerkofta?
Citera
2015-05-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Okej..Jag hade ett Facebookinlägg i eb grupp som heter Var är biljettkontrollanterna Göteborg som skrev att hon satt på bussen och såg allt. Han var inte aggressiv alls. Inlägget togs bort för att admin tyckte det var offtopic.. Du får tro vad du vill men det var vad jag såg och läste..

Att inte ha giltigt färdbevis är enligt min uppfattning att göra våld på kollektivtrafikens syfte.
Citera
2015-05-30, 18:04
Medlem
Jag tror busschauffören var helt övertygad om att han fick åka gratis och inte tog till sig /accepterade vad kontrollanterna sa till honom. Då tröttnade kontrollanterna efter ett tag och kastade mer eller mindre ut honom ur bussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in