2015-05-29, 20:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Klart att dom har köpt ut honom men inte för 1,9 och nog tror jag att de har såpass med deg att de inte behöver en sponsorer till sånt

Nej 1,9 tror inte jag på heller. Det jag hörde var att sponsorn själva hade hört sig av till HV och erbjöd sig att betala för att köpa ut AJ. HV har ju givetvis tillräckligt med pengar att lösa det själva men erbjuder sig en sponsor att göra det så hade i varje fall jag inte tackat nej.
Citera
2015-05-29, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nej 1,9 tror inte jag på heller. Det jag hörde var att sponsorn själva hade hört sig av till HV och erbjöd sig att betala för att köpa ut AJ. HV har ju givetvis tillräckligt med pengar att lösa det själva men erbjuder sig en sponsor att göra det så hade i varje fall jag inte tackat nej.
Jo, det är klart att det kan vara så, har själv ingen aning och tänker inte spekulera i det alls, vi får avvakta balle-bottes källor helt enkelt
Citera
2015-05-29, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Din son kanske blev värvad "gratis", men det behöver väl ej vara signifikant för andra fall? Hur kan du svara för hur Frölunda som förening gör utifrån en enskild affär?
Jag känner alla föräldrar i J18 och halva J20 elit och ingen har fått en spänn för att komma hit. Det vill helt enkelt spela och träna i Sveriges bästa Campus och ha chans till en bra karriär.
Citera
2015-05-29, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sen är ju inte din son någon supertalang heller.
Hur vet du det?
Citera
2015-05-29, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag känner alla föräldrar i J18 och halva J20 elit och ingen har fått en spänn för att komma hit. Det vill helt enkelt spela och träna i Sveriges bästa Campus och ha chans till en bra karriär.

Jag har spelat med Oliver Bohm och jag vet att han fick cash för att lämna Färjestad för Frölunda.
Citera
2015-05-29, 21:30
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace

Fast varför skulle någon förälder vara dum nog att säga att de fått pengar för att flytta dit?
Citera
2015-05-29, 23:47
Medlem
Vem är sponsorn som tog AJ:s återstående lön, vet vi det?
Citera
2015-05-30, 00:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Vem är sponsorn som tog AJ:s återstående lön, vet vi det?
Ett rykte verkar det som. Nog för att sponsorerna har stor makt i dom rika föreningarna men att bestämma vägval på det viset verkar ju lite väl även för en svag ledning som HV vekar ha.
"Jaha, tycker Kinnarps möbler att vi ska sparka tränaren för X anledning och dessutom pröjsar lite så let it be." Tror faktiskt lite mer om HV71 än så. Annars kan man ju tycka att det är ledningen som ska avgå, mangrant.
Citera
2015-05-30, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ett rykte verkar det som. Nog för att sponsorerna har stor makt i dom rika föreningarna men att bestämma vägval på det viset verkar ju lite väl även för en svag ledning som HV vekar ha.
"Jaha, tycker Kinnarps möbler att vi ska sparka tränaren för X anledning och dessutom pröjsar lite så let it be." Tror faktiskt lite mer om HV71 än så. Annars kan man ju tycka att det är ledningen som ska avgå, mangrant.
Det finns ingen utanför HV71 som styr HV71. Vi tar inga direktiv från några puttefnasker bakom usla dataspel.
Citera
2015-05-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Rönken hade nog varit bra men han är väl också för hård för mjuka smålänningar.
Så efter att AJ varit för tuff för polarna Brothers i HV:s omklädningsrum så skulle de plocka in Rönken som är än värre på att kräva hårt arbete och lojalitet mot spelsystemet?

Jo, det skulle bli en cirkus det.

Uppenbarligen har HV:s ansvariga missat vem AJ är och hur han leder en grupp (de kunde ha frågat FBK), eller så missbedömde man hur kompisgänget i laget skulle reagera på honom. Så är det inte lika bra att låta kompisgänget utse en tränare de accepterar den här gången istället?

För vad är det nu? Fjärde-femte tränaren på rad som får sparken?
Citera
2015-05-30, 08:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Alla alternativ på marknaden gör mig spyfärdig. Jag vill ha en smålänning, doldis med anknytning till HV71.

Och om jag inte får det så kan väl truppen börja träna sig själva i och med att ingen tränare tycks duga åt dem iaf...

Åsa-Nisse lever han?

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag har hört rykten om att en av de större sponsorerna går in och betalar.

Patrik Ross? Nu är ju han visserligen ingen doldis för oss som gillar hockey men han har definitivt en stark anknytning till HV och att han är smålänning.

Måste vara en av de sämsta sponsorinsatserna någonsin! Hur tänkte dom då, ska AJ gå runt med någon företagslogga på ryggen eller göra en reklamfilm?

Sponsorer lägger in pengar för att dom vill synas. Gärna mycket och länge. Sponsra för att sparka någon verkar konstigt. Hur ska dom få exponering för dom pengarna?
Citera
2015-05-30, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Åsa-Nisse lever han?
Han är från Kronoberg och blir därför i sammanhanget ungefär lika relevant att plocka in som en neger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in