2015-05-29, 22:54
Medlem
Draken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
FP 135-145:- innan kl 13
PB 2:10-2:30 innan kl 13

ren gissning

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
nä då
lägg redan nu på 120:- så kanske du får några
men bli inte ledsen om den går ner

Äsch köpte bara för 2k, ville bara testa detta. Förhoppningsvis når den samma nivåer nån gång under sommaren.
2015-05-30, 01:10
Medlem
utan.att.stannas avatar
Brukar aldrig trejda, men blev lite sugen på att prova lyckan nu. gick in på 98 och sålde på 118. Gött. Kommer säkert gå in igen om den går ner. Det var riktigt spännande att kolla på google föredraget och vänta på resultatet...
2015-05-30, 01:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Brukar aldrig trejda, men blev lite sugen på att prova lyckan nu. gick in på 98 och sålde på 118. Gött. Kommer säkert gå in igen om den går ner. Det var riktigt spännande att kolla på google föredraget och vänta på resultatet...
Fast resultatet uteblev i alla fall dagen efter.
2015-05-30, 11:06
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fast resultatet uteblev i alla fall dagen efter.
Inte på morgonen, steg ju först till 133.
2015-05-30, 12:28
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Hela inlägget var ägnat till extremt haussande med sanslösa glädjekalkyler med förhoppningssiffror tagna ur luften.

Exakt vad menar du med ditt stycke om Swedishbulls? Var helt obegripligt och ologiskt upplagt. För tekniska analyser av candlesticks rekommenderar jag istället Hitta Kursvinnare. Ska man syssla med teknisk analys då ska man även veta vad man sysslar med och inte ha någon som "berättar" när det är dags att köpa respektive sälja. Förresten så har vi nu en väldigt tydlig Bearish Dark Cloud Cover. Så det ska bli spännande att se om den bekräftas på måndag eller inte.

Dessutom är resultaten på Swedishbulls väldigt missvisande då de alltid har köp eller sälj på motsvarande värde som måste passeras för att bekräfta signalen, även om det är teoretiskt omöjligt att köpa till det värdet, samt att misslyckade omslagsformationer inte räknas som förluster eller uteblivna vinster.

Utan fortsatt haussande nyheter finns det möjlighet till fortsatta nedgångar och då finns det stor risk att spiralen fortsätter. Jag har slängt ett tekniskt öga på Fingerprint genom senaste 2 åren och en aktie som är mer påverkad av psykologi har jag aldrig någonsin stött på. Det är nästan ett sjukligt flockbeteende i denna aktien.
Alla som följt tråden vet att jag fick rätt och det är tack vare att jag räknat rätt och gjort grisjobbet, jag har tjänat in flera miljontals kronor totalt inom min krets då jag fått hela familjen att investera samt vänner. Det var riktigt tungt i samband med insiderhärvan men flera hade likvid att öka med då och jag lyckades övertala alla om att det inte skulle påverka långsiktigt som vi investerade i. Vissa har sålt av allt och de flesta av oss har plockat ut vinster för att säkra. Så ta och lägg fram din super analys och riktkurs som du inte har din dumma fogelholk, jag vet att du är en trader då du enbart syns under daytrader tråden så inte konstigt du kommer in här och börjar ljuga men du är för inkompetent för att förstå att aktiens kurs INTE påverkas av ett fjolleriforum.

(FB) Aktie: Fingerprint

Angående stycket med Teknisk analys var det precis ägnat till dig då du är intresserad av Daytrading, fattar inte varför du klagar på mina tips då du själv säger att det nu blir Bearish vilket är precis det som står..

END

Läs detta:

http://www.gp.se/ekonomi/1.2730133-fingerprint-vaxer-kraftigt-mitt-i-stormen

Nexus luren som kommer i höst är GARANTERAT vår också och inom snar framtid(dagar-högst 1,5mån) kommer det komma en/två/tre ny/nya jätteorder på säkert +300mln för Q4.

Så försök lägg trading åt sidan och lägg er rätt tungt för nu har vi flyttat ATH till 133kr, även om den dippar kommer vi med 99,99% säkerhet röra oss över i slutet av året och sen vill jag inte drömma längre.
2015-05-30, 14:15
Medlem
Grandesporross avatar
Om ni kollar orderdjupet vid stängning, 336 k köp vs 9k sälj. Intresset att köpa vid 105 kr är 3700% större än sälj (inte så konstigt). Betyder inte det att det blir stark uppgång på måndag? Har själv inga fingrar men som nybörjare är det kul att veta hur det här fungerar Om tillfälle till ett billigt köp (och dyrt sälj av mitt nuvarande innehav) går jag in annars avstår jag.
2015-05-30, 17:26
Medlem
Någon som vet vad fingerprint för tekniskt stöd nu? Har vi nått botten nu vid 100-105kr?

Ifall det tekniska är bra så kommer jag gå in igen lång på måndag morgon.
2015-05-30, 17:36
Medlem
Grandesporross avatar
Ren spekulation, eftersom nästan ingen ville sälja i fredags vid stängning sitter nog de flesta och väntar på uppgång. Blir det rush eller rör det sig sidleds? Att den faller mer känns inte troligt med tanke på hypen? bara att invänta måndagsmorgonen
Senast redigerad av Grandesporros 2015-05-30 kl. 17:42.
2015-05-30, 18:10
Medlem
Orderdjup bör man inte stirra sig blind på, även om det kan finnas matnyttig information där med, en säljare som har en stor position och vill dumpa hela sitt innehav slänger oftast inte ut hela innehavet i ett kör, då kurspåverkan blir negativ, efterfrågan och utbud, kolla på CBKs handel i FPC, trycker man ut för mycket för snabbt, så störtdyker kursen, vill man få ett så bra pris som möjligt, och göra så mycket pengar som möjligt så är det bättre att dra ut på det, och då lägger man hellre ut små säljordrar som har mindre negativ kurspåverkan, säljordarna försvinner allteftersom köparna tar position.

Samma sak för köpare, lägger du en enorm köporder så stiger priset, då får du betala mer. För en större spelare så är det alltså bättre att köpa i mindre poster och dra ut på det för att inte trycka upp kursen för snabbt, det kan vara ganska så enkelt att se vem det är som handlar då det kan vara rätt så systematiskt om det är trading deskar/mäklaravdelningar som gör det.

Kommer det stora kursdrivande nyheter så blir det ju dock snabbt hysteriskt istället.
2015-05-30, 18:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Någon som vet vad fingerprint för tekniskt stöd nu? Har vi nått botten nu vid 100-105kr?

Ifall det tekniska är bra så kommer jag gå in igen lång på måndag morgon.
Ett tips är faktiskt att tänka igenom det hela en gång till.

Det har försvunnit en hel del användare härifrån som tänkte just som dig fast när kursen låg mellan 30-70kr, deras girighet för att jaga någon krona hit eller dit gjorde så de helt tappade investeringen och uppgång på 50-130%.

Ska man bara ligga KORT kör man efter den strategin men om man planerar att ligga LÅNG ska man köpa in sig direkt då risken för att ett kurslyftande PM droppar in. När nästa order på runt 300mln kommer lär kursen öppna +15kr upp direkt, kanske inte så kul att ligga utanför då?

När jag tradat så har jag kört med 30-50% av totala innehavet för att inte riskera att man bränner sig helt.
2015-05-30, 19:10
Medlem
zorb89s avatar
Läser nu VVs twitter som kan vara intressant.

Killen är väldigt duktig på TA för den som inte vet vem han är.

https://twitter.com/voicesvv
2015-05-31, 22:35
Medlem
Långsiktigt, är det lönsamt att köpa Fingerprint nu? Har läst denna helg och står mellan tre bolag.

1)Cloetta
2) Global Health Partner
3) Fingerprint
4)PB

Cloetta är stor och stabil med Fingerprint känns intressant nu när de är i Android världen. Om ett år känns som Fingerprint, om allt går väl, vara värd ca 170 sek eller mer.

Tänkte köpa för 3,800SEK

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in