2015-05-27, 09:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Tack för det, och grattis. Vi har alla våra favoriter ... och delade meningar. Vore det inte på det viset skulle en diskussionstråd vara ganska meningslös.

DeGale övertygade mig inte i lördags. Precis som du erkännsamt påpekar har han en del att jobba på. Han är 29 år gammal och kan förvisso fortfarande utvecklas, med ett bälte brukar de flesta höja sig. Fast normalt sett har han redan nått sin prime och jag är inte säker på att det blir så mycket bättre än så här.

Men jag har haft fel förr ...

Edit: Hur fördelade du ronderna?
Här är mitt scorecard:

Rond 1: DeGale 10-9
En ganska jämn rond men tycker DeGale ser bekvämast ut där i ringen.
Rond 2: DeGale 10-7
Två knockdowns, Dirrell nära att avslutas.
Rond 3: DeGale 10-9
Dirrells defensiv är suspekt och DeGale landar hårda slag i slutet av ronden och tar den.
Rond 4: Dirrell 10-9 (osäker, jämnt)
Jämn rond. Jag tyckte DeGale landade de två hårdaste slagen men Dirrell kom äntligen att landa sin jabb i slutet. Ger Dirrell den tveksamt.
Rond 5: Dirrell 10-9
Den första klara Dirrell-ronden (åtminstone första 2:45) där han gick fram och landade en del fina slag. DeGale var sparsam men landade några riktigt fina slag i slutet av ronden, kunde faktiskt ha tagit ronden men ger den till Dirrell.
Rond 6: DeGale 10-9
Återigen en jämn rond. Men kände att kroppsspråket talade för DeGale. Dirrell är weak ibland och kollar runt på domaren, ser förvirrad ut. DeGale ser självsäker ut. DeGale avslutar starkt. Är så imponerad av hur DeGale undviker Dirrells jabb, mästerligt.
Rond 7: Dirrell 10-9
En koncentrerad Dirrell mot en ekonomisk DeGale. Dirrell tar den.
Rond 8: Dirrell 10-9
Egentligen bryr jag mig väldigt lite om vem som är the aggressor i en fight, men Dirrell ser ut att vilja ha det mer i den här ronden och de landade ungefär lika mycket. Dirrell vill inte ha DeGale på insidan märker man.
Rond 9: Dirrell 10-9
Nu börjar DeGale verkligen visa tecken på trötthet. Dirrell tar den här ganska klart. Tycker dock DeGale undviker Dirrells jabb väldigt bra.
Rond 10: Dirrell 10-9
Grym uppercut av Dirrell. Dirrell har momentum nu och DeGale är trött.
Rond 11: DeGale 10-9
Championship rounds. Tycker DeGale fick sin second wind här. En ganska jämn rond men tycker DeGale landar sharper punches.
Rond 12: DeGale 10-9
Lite passiv rond från båda. DeGale visar att han vill det mer. Avslutar med en bra rond.

Vinnare: DeGale 114-112
Citera
2015-05-27, 10:20
Medlem
Godzilla3s avatar
En intressant boxningshelg ur ett brittisk perspektiv. Amir Khan tror jag tar hand om Algieri övertygande, kanske ett sent avslut. Kell Brook hoppas jag avslutar Frankie Gavin, men Gavin är tuff. Anthony Joshua (1.01 i odds) vinner mot Kevin Johnson, frågan är om han får avslutet? Kevin Johnson är tuff. Joshua har aldrig gått över 4 ronder.
Citera
2015-05-27, 10:54
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Här är mitt scorecard:

Rond 1: DeGale 10-9
En ganska jämn rond men tycker DeGale ser bekvämast ut där i ringen.
Rond 2: DeGale 10-7
Två knockdowns, Dirrell nära att avslutas.
Rond 3: DeGale 10-9
Dirrells defensiv är suspekt och DeGale landar hårda slag i slutet av ronden och tar den.
Rond 4: Dirrell 10-9 (osäker, jämnt)
Jämn rond. Jag tyckte DeGale landade de två hårdaste slagen men Dirrell kom äntligen att landa sin jabb i slutet. Ger Dirrell den tveksamt.
Rond 5: Dirrell 10-9
Den första klara Dirrell-ronden (åtminstone första 2:45) där han gick fram och landade en del fina slag. DeGale var sparsam men landade några riktigt fina slag i slutet av ronden, kunde faktiskt ha tagit ronden men ger den till Dirrell.
Rond 6: DeGale 10-9
Återigen en jämn rond. Men kände att kroppsspråket talade för DeGale. Dirrell är weak ibland och kollar runt på domaren, ser förvirrad ut. DeGale ser självsäker ut. DeGale avslutar starkt. Är så imponerad av hur DeGale undviker Dirrells jabb, mästerligt.
Rond 7: Dirrell 10-9
En koncentrerad Dirrell mot en ekonomisk DeGale. Dirrell tar den.
Rond 8: Dirrell 10-9
Egentligen bryr jag mig väldigt lite om vem som är the aggressor i en fight, men Dirrell ser ut att vilja ha det mer i den här ronden och de landade ungefär lika mycket. Dirrell vill inte ha DeGale på insidan märker man.
Rond 9: Dirrell 10-9
Nu börjar DeGale verkligen visa tecken på trötthet. Dirrell tar den här ganska klart. Tycker dock DeGale undviker Dirrells jabb väldigt bra.
Rond 10: Dirrell 10-9
Grym uppercut av Dirrell. Dirrell har momentum nu och DeGale är trött.
Rond 11: DeGale 10-9
Championship rounds. Tycker DeGale fick sin second wind här. En ganska jämn rond men tycker DeGale landar sharper punches.
Rond 12: DeGale 10-9
Lite passiv rond från båda. DeGale visar att han vill det mer. Avslutar med en bra rond.

Vinnare: DeGale 114-112

Schysst av dig, tack!

6-6 ... jag hade det som sagt 7-4-1, och den oavgjorda hade DeGale gott kunnat få. Statistiken från CompuBox var också i det närmaste oavgjord. Dirrell slog mer, DeGale hårdare och mer pricksäkert, vilket fällde avgörandet.

Jag får väl vara efterklok och erkänna att jag blev lite förförd av Dirrells kombinationer och därför tyckte/trodde att han landade mer ...
Citera
2015-05-27, 10:57
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
En intressant boxningshelg ur ett brittisk perspektiv. Amir Khan tror jag tar hand om Algieri övertygande, kanske ett sent avslut. Kell Brook hoppas jag avslutar Frankie Gavin, men Gavin är tuff. Anthony Joshua (1.01 i odds) vinner mot Kevin Johnson, frågan är om han får avslutet? Kevin Johnson är tuff. Joshua har aldrig gått över 4 ronder.

Glöm inte Linares--Mitchell och Gradovitj--Selby. Det är en helsikes gala britterna satt ihop, nästan som på Don Kings glansdagar. Tre titelfighter OCH Joshua. Bra jobbat.
Citera
2015-05-27, 11:40
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
God kväll själv! alltid roligt att få diskutera boxning på svenska!

Anledningen till varför jag supportar Klitschko är därför att man främst från amerikansk media undervärderat hans boxning i över ett årtionde. Är det inte Wladimir som varit dålig så är det hans motstånd. Aldrig gått på den förklaringen. Däremot tror jag att om Wilder kommer igång snart så skulle scenariot genast heta att han är en ostoppbar världsatlet mm. Men oavsett ifall Klitschko skulle vinna mot Wilder eller ej så är jag rätt säker på att han skulle få med sig hypetåget från USA ändå. Vilket givetvis också är väldigt bra då USA fortfarande är den största marknaden för sporten. Gillar bara inte faktumet att man spottat på tungvikten i snart 15 år, bara för att östeuropeer varit världsledande.

Annars ser återväxten rätt bra ut bara med dessa namn:

Wilder: 85:a
Fury: 88:a
Joshua: 89:a
Parker: 92:a
Fury: 94:a

Joshua vinner säkerligen rätt enkelt mot Kevin Johnson. På knock låter jag vara osagt då Kingpin i princip bara boxas för att överleva. Jag hade samtidigt tvärfel gällande Perez-Povetkin.

Men nu närmast ser jag främst fram emot Kahn-Algieri!

My pleasure.

Ska jag skriva nåt förhållandevis snällt eller åtminstone objektivt om Vlad -- det tar emot -- så kan inte ens jag blunda för att han kommit tillbaka efter två brutala KO-förluster mot medelmåttor (Sanders, Brewster). Omkring 2005 var han mer eller mindre helt avpolletterad. Sen krånglade han sig förbi Samuel Peter, fick självförtroendet åter och så har det rullat på.

Han har faktiskt mött de bästa och man kan inte göra mer än spöa dem som finns tillgängliga. Att det är en svag/ointressant era är inte hans fel. Larry Holmes-syndromet ... och att han länge var tvungen att dela på det torftiga utbudet med storebrorsan gjorde inte saken bättre.

Men det har varit tråkigt att vara åskådare när han säkerhetsboxat sig förbi den ene efter den andre. Om han oftare bjudit till som mot Pulev hade jag möjligen varit mer välvilligt inställd.

Dominant? Ja, onekligen. Imponerande? Nja. Underhållande? Nej!

Jag hoppas därför att han så här på ålderns höst äntligen får bekänna färg. Att t.ex. Fury eller Wilder tvingar Vlad att kriga, så att vi får veta vad som är hans sanna jag. Segrar han övertygande mot såna killar får jag försöka omvärdera honom. Till dess vet du och alla övriga var ni har mig.
Citera
2015-05-29, 11:18
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet 2015-04-04, 16:05
Ser ut som om Amir Khan kommer att ta sig an Chris Algieri 30/5. Inget jag springer benen av mig för, men det kan bli underhållande.

Antagligen är det meningen att Khan ska överglänsa Pacs insats mot Algieri och därigenom placera sig först i kön för att utmana vinnaren Floyd vs. Pac. Det resonemanget kan man förstå, eftersom PPV-publiken i USA känner till Algieri, medan t.ex. Kell Brook (som vill möta Khan) är relativt okänd och dessutom hade inneburit en större risk (liksom en retur mot Maidana, Khan är nog väldigt glad över att han vann den första drabbningen).

Risk för underskattning? För frågan är ju hur mycket Algieri har kvar efter utskåpningen mot Pac. Khan borde vinna, men jag tror inte att blir någon promenadseger. Är han inte fokuserad kan Algieri mycket väl skrälla.

Hoppas det inte uppfattas som drygt att jag citerar mig själv ...

I kväll smäller det alltså och jag ser ingen anledning att revidera mitt utgångstips.
Citera
2015-05-29, 11:24
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Hoppas det inte uppfattas som drygt att jag citerar mig själv ...

I kväll smäller det alltså och jag ser ingen anledning att revidera mitt utgångstips.

Algieri är disciplinerad och en duktig fighter. Däremot kommer han att åka på en ganska klar poängförlust skulle jag tippa på. Khan är alldeles för snabb och aktiv för att Algieri ska kunna stå emot. Varför han kunde vinna mot Provodnikov är för att Provodnikov kan vara väldigt endimensionell. Khan däremot om han ser ut som han sett ut på senaste tiden, speciellt mot Collazo och Alexander med snabba kombinationer och in och ut-boxning kommer nog få det ganska lätt. Khan behöver heller inte frukta Algieris power på samma sätt som han behövs med tidigare boxare han mött. Algieri har ju ingen riktig punch och han kommer nog få det otroligt svårt att få Khan att bli rädd för att komma in och slänga kombinationer.

Tror en enkel poängseger och att Algieri åker i mattan någon gång under fighten iallafall.
Citera
2015-05-29, 15:02
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Algieri är disciplinerad och en duktig fighter. Däremot kommer han att åka på en ganska klar poängförlust skulle jag tippa på. Khan är alldeles för snabb och aktiv för att Algieri ska kunna stå emot. Varför han kunde vinna mot Provodnikov är för att Provodnikov kan vara väldigt endimensionell. Khan däremot om han ser ut som han sett ut på senaste tiden, speciellt mot Collazo och Alexander med snabba kombinationer och in och ut-boxning kommer nog få det ganska lätt. Khan behöver heller inte frukta Algieris power på samma sätt som han behövs med tidigare boxare han mött. Algieri har ju ingen riktig punch och han kommer nog få det otroligt svårt att få Khan att bli rädd för att komma in och slänga kombinationer.

Tror en enkel poängseger och att Algieri åker i mattan någon gång under fighten iallafall.
Haha, vi tycker exakt likadant i den här fighten. Khan vinner imponerande. Algieri kommer ha en mardröm med den här stilen, det är som Pacman men ännu värre. Jag tror på ett avslut personligen, sent i fighten. Khan har en bra förmåga att slå hårt när han vill, i början kör han lite slaps sen blir det ganska bra power slutligen.

Algieri har ju dock sagt att han är en ny man och att det här kommer vara en helt ny Algieri. Jag har för mig att han bytte tränare? Det är iaf bra. "Let Algieri out of the cage"-snubben som var hans tränare förra gången var ju ett skämt.
Citera
2015-05-29, 22:56
Medlem
Nån som vet vilken tid fighten går av? Eftersom den sker i New York så borde den gå tidigare än vanligt eller?
Citera
2015-05-30, 01:09
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Nån som vet vilken tid fighten går av? Eftersom den sker i New York så borde den gå tidigare än vanligt eller?

Brittiska sändningen börjar kl 3 svensk tid, men räkna med försnack och åtminstone en förmatch.
Citera
2015-05-30, 02:56
Medlem
Var kan jag se matchen?! Amir Khan dvs
Citera
2015-05-30, 19:44
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Khans match blev ungefär som jag föreställt mig. Habil vinst, men Algieri gjorde bra ifrån sig. Fast jag betvivlar att någon (förutom Khan, då) drömmer om att det blir Mayweather efter den här tillställningen.

Kvällens övningar tror jag slutar så här:

Kell Brook knockar Frankie Gavin.

Anthony Joshua knockar Kevin Johnson och imponerar igen.

Jorge Linares känns inte självklar, men bör klara av Kevin Mitchell.

Jevgenij Gradovitj vs. Lee Selby, slutligen, får bli en ren gissning eftersom jag inte sett nån av dem. Selby på poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in