Citat:
Här är mitt scorecard:Tack för det, och grattis. Vi har alla våra favoriter ... och delade meningar. Vore det inte på det viset skulle en diskussionstråd vara ganska meningslös. 
DeGale övertygade mig inte i lördags. Precis som du erkännsamt påpekar har han en del att jobba på. Han är 29 år gammal och kan förvisso fortfarande utvecklas, med ett bälte brukar de flesta höja sig. Fast normalt sett har han redan nått sin prime och jag är inte säker på att det blir så mycket bättre än så här.
Men jag har haft fel förr ...
Edit: Hur fördelade du ronderna?

DeGale övertygade mig inte i lördags. Precis som du erkännsamt påpekar har han en del att jobba på. Han är 29 år gammal och kan förvisso fortfarande utvecklas, med ett bälte brukar de flesta höja sig. Fast normalt sett har han redan nått sin prime och jag är inte säker på att det blir så mycket bättre än så här.
Men jag har haft fel förr ...
Edit: Hur fördelade du ronderna?
Rond 1: DeGale 10-9
En ganska jämn rond men tycker DeGale ser bekvämast ut där i ringen.
Rond 2: DeGale 10-7
Två knockdowns, Dirrell nära att avslutas.
Rond 3: DeGale 10-9
Dirrells defensiv är suspekt och DeGale landar hårda slag i slutet av ronden och tar den.
Rond 4: Dirrell 10-9 (osäker, jämnt)
Jämn rond. Jag tyckte DeGale landade de två hårdaste slagen men Dirrell kom äntligen att landa sin jabb i slutet. Ger Dirrell den tveksamt.
Rond 5: Dirrell 10-9
Den första klara Dirrell-ronden (åtminstone första 2:45) där han gick fram och landade en del fina slag. DeGale var sparsam men landade några riktigt fina slag i slutet av ronden, kunde faktiskt ha tagit ronden men ger den till Dirrell.
Rond 6: DeGale 10-9
Återigen en jämn rond. Men kände att kroppsspråket talade för DeGale. Dirrell är weak ibland och kollar runt på domaren, ser förvirrad ut. DeGale ser självsäker ut. DeGale avslutar starkt. Är så imponerad av hur DeGale undviker Dirrells jabb, mästerligt.
Rond 7: Dirrell 10-9
En koncentrerad Dirrell mot en ekonomisk DeGale. Dirrell tar den.
Rond 8: Dirrell 10-9
Egentligen bryr jag mig väldigt lite om vem som är the aggressor i en fight, men Dirrell ser ut att vilja ha det mer i den här ronden och de landade ungefär lika mycket. Dirrell vill inte ha DeGale på insidan märker man.
Rond 9: Dirrell 10-9
Nu börjar DeGale verkligen visa tecken på trötthet. Dirrell tar den här ganska klart. Tycker dock DeGale undviker Dirrells jabb väldigt bra.
Rond 10: Dirrell 10-9
Grym uppercut av Dirrell. Dirrell har momentum nu och DeGale är trött.
Rond 11: DeGale 10-9
Championship rounds. Tycker DeGale fick sin second wind här. En ganska jämn rond men tycker DeGale landar sharper punches.
Rond 12: DeGale 10-9
Lite passiv rond från båda. DeGale visar att han vill det mer. Avslutar med en bra rond.
Vinnare: DeGale 114-112