Citat:
Ursprungligen postat av
amir317
Tja jag är 18 år och jag lider av att vara tjock jag väger 120 kg och är 170 cm lång har aldrig knullat aldrig festat jag har gått och pratat med läkaren sen jag gick i 8de klass och provat alla former av dieter och inget har funkat så jag är så jävla less på mitt liv jag kan inte bära kläder som alla andra jag bär mjukis byxor och går aldrig ut från huset jag känner mig inte som en man jag mår verkligen piss jag har varit överviktig och jag kollade mitt bmi det var 45 så jag hade en risk att få diabetes typ 2 och jag funderar på att göra en gastric bypass för det är den enda lösningen jag provade mat ersättningar och gick ner 10 kg för att bevisa att jag kan gå ned i vikt för läkaren och han sa att jag inte kan göra gastric bypass innan jag blir 18 men nu har jag blivit det och jag skulle vilja göra operationen tror ni det kostar mig något jag är född i sverige och flertal av morsans polare är överviktiga dom har gjort operationen gratis och de har blivit spiksmala jag har inte ens en kuk som alla andra killar jag funderar ibland att ta livet av mig mår verkligen skit brukar hänga med polare i helgerna och jag ser hur tjejer spanar in i dom och ingen ens kollar på mig jag mår verkligen skit tror ni jag kommer få göra operationen i min situation?
Ja, risken finns, eftersom många läkare nuförtiden verkar tro att gbp är en universallösning på fetmaproblemet.
Du säger att din mammas väninnor är/har varit överviktiga. Detta, tillsammans med ditt nick, gör att jag antar att du är från Mellanöstern, där matvanorna numera är rätt dåliga. I grunden bra med mycket grönsaker osv, men numera "påbyggt" med t ex massor av läsk. Saudiarabien har t ex världens högsta andel av typ 2 diabetes, som du är rädd för att få.
De flesta har försökt skrämma dig från att göra en gbp, och jag håller med. Det är vansinne att förstöra/ta bort ett friskt organ från kroppen.
Har du provat lågkolhydratkost (LCHF)? Det fungerar bra för många. Jag kan också rekommendera en bok som heter Hjärnkoll på vikten, av hjärnforskaren Martin Ingvar.