2015-05-29, 17:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Vilka ADCs tycker ni är bra i nuvarande metan?

Har spelat en del Graves och det känns som att folk nuförtiden stackar så mycket armor att han redan i midgame börjar ha svårt att få ut någon märkbar dmg i teamfights.
Beror väl lite på faktiskt, i soloq är det nog Kalista, Corki, Lucian & Sivir till viss del som är tier 1 och Jinx & Graves är dom två närmaste dom tre bästa imo.

Problemet med vissa ad's (Som graves) är ju precis det du säger att deras midgame försvinner helt för man möter två eller tre tanks som är totalt omöjliga att döda.
Citera
2015-05-29, 18:44
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väl lite på faktiskt, i soloq är det nog Kalista, Corki, Lucian & Sivir till viss del som är tier 1 och Jinx & Graves är dom två närmaste dom tre bästa imo.

Problemet med vissa ad's (Som graves) är ju precis det du säger att deras midgame försvinner helt för man möter två eller tre tanks som är totalt omöjliga att döda.

Det beror väl mycket på elo. Jag spelar silver/gold (tog precis gold 5 efter ~2 års uppehåll) och tycker kalista är helt värdelös, Corki brukar inte vara mkt bättre heller. Tycker graves brukar prestera rätt bra på den nivån, likaså ashe och resterande du nämner! Det du säger stämmer säkert på hög platte +, men jag är för dålig för det!

Har glömt hur kul spelet var. Hur mycket varje lane bidrar och hur mycket alla verkligen måste vara på samma nivå. Jag är tekniskt sett hur dålig som helst, men eftersom man kollat mycket lol får jag ändå säga att jag är rätt bra på beslut. Tyvärr är ju nästan laget aldrig på samma nivå, utan tycker det är roligare att farma champs
Citera
2015-05-29, 20:47
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Det beror väl mycket på elo. Jag spelar silver/gold (tog precis gold 5 efter ~2 års uppehåll) och tycker kalista är helt värdelös, Corki brukar inte vara mkt bättre heller. Tycker graves brukar prestera rätt bra på den nivån, likaså ashe och resterande du nämner! Det du säger stämmer säkert på hög platte +, men jag är för dålig för det!

Har glömt hur kul spelet var. Hur mycket varje lane bidrar och hur mycket alla verkligen måste vara på samma nivå. Jag är tekniskt sett hur dålig som helst, men eftersom man kollat mycket lol får jag ändå säga att jag är rätt bra på beslut. Tyvärr är ju nästan laget aldrig på samma nivå, utan tycker det är roligare att farma champs
Handlare väl snarare om hur bra man är på gubbarna, Kalista är ju en väldigt, väldigt svår gubbe så problemet ligger nog där och inte att Kalista som champ är gubbe, dvs du kan inte använda henne "fullt ut" än.

Ah, just det, glömde Ashe. Skulle nog säga hon är tier 1/stark tier 2, beror nog lite på hur duktig man faktiskt är med henne.
Citera
2015-05-29, 21:09
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Handlare väl snarare om hur bra man är på gubbarna, Kalista är ju en väldigt, väldigt svår gubbe så problemet ligger nog där och inte att Kalista som champ är gubbe, dvs du kan inte använda henne "fullt ut" än.

Ah, just det, glömde Ashe. Skulle nog säga hon är tier 1/stark tier 2, beror nog lite på hur duktig man faktiskt är med henne.
Nej, Kalista är nog ingen gubbe!
Citera
2015-05-30, 13:48
Medlem
PrinceMeandors avatar
Undrar vad Riot rökte när de designade Ekkos ulti. DMG/Mobility/Heal i ett och samma skill Spelet behövde verkligen ytterligare en champion som kan roama bot och göra en helt riskfri towerdive
Citera
2015-05-30, 14:25
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Nej, Kalista är nog ingen gubbe!
Haha, menade att Kalista som champ inte är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Undrar vad Riot rökte när de designade Ekkos ulti. DMG/Mobility/Heal i ett och samma skill Spelet behövde verkligen ytterligare en champion som kan roama bot och göra en helt riskfri towerdive
Jag tycker att även om Ekko verkar vara en sjukt rolig champ så har han väldigt klara svagheter men verkar vara som champ väldigt "forgiving", ska bli väldigt kul att se hur kordinerade tower-dives kan bli med honom.
Citera
2015-05-30, 17:45
Medlem
Ingen annan som upplever "stutterlagg"? Även när jag har normalping så går det ju inte autoattacka (pingen höjs ibland med), testat ALLT för att fixa detta, är ju så sugen på att lira min thresh :/

Telia säger att det är fel på spelservern men det är ju bara mitt hushåll och inte i de andra i mitt lag som har problem, frustrerande detta
Citera
2015-05-30, 17:55
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Ingen annan som upplever "stutterlagg"? Även när jag har normalping så går det ju inte autoattacka (pingen höjs ibland med), testat ALLT för att fixa detta, är ju så sugen på att lira min thresh :/

Telia säger att det är fel på spelservern men det är ju bara mitt hushåll och inte i de andra i mitt lag som har problem, frustrerande detta
Har du testat att pinga euw's server för att få se vad du får för ping på så sätt? Kan ju vara något som "drar" internet utav dig och det är där problemet ligger? Alternativ så kanske du får packet loss eller något sånt.
Citera
2015-05-30, 18:26
Medlem
Citat:
Har du testat att pinga euw's server för att få se vad du får för ping på så sätt? Kan ju vara något som "drar" internet utav dig och det är där problemet ligger? Alternativ så kanske du får packet loss eller något sånt.

Jag har testat, någon gång hoppade den till 250-300 men nästan hela tiden stannade den kvar på mellan 35-40 i ping, lagget är kvar även när pingen till deras server visar bra nivå. Ska kolla upp detta med packetloss jag återkommer.
Senast redigerad av flipper123 2015-05-30 kl. 18:38.
Citera
2015-05-30, 19:02
Medlem
Ingen aning vad detta säger men här är det:

http://snag.gy/RFOEX.jpg
Senast redigerad av flipper123 2015-05-30 kl. 19:18.
Citera
2015-05-30, 19:23
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Jag har testat, någon gång hoppade den till 250-300 men nästan hela tiden stannade den kvar på mellan 35-40 i ping, lagget är kvar även när pingen till deras server visar bra nivå. Ska kolla upp detta med packetloss jag återkommer.
Hmm, har du några program i bakgrunden som drar internet utav dig kanske, virus kanske? Är det samma sak i andra online-spel, dvs att du har normal sen får du ping-spikes?
Det verkar ju vara iaf på din dator problemet ligger och inte på Telia utifrån vad jag kan se på din tracert iaf.
Citera
2015-05-30, 19:27
Medlem
Jag skrev in den pingen du skrev först:

http://snag.gy/pAVqQ.jpg

Det var likadant på min brors dator förresten, när jag kollade på ett packetloss game på youtube såg det likadant ut som jag upplever det när jag spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in