2015-05-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad är det för mening att värva sånt? Ingen egen produkt och inget som stannar länge. Och troligen något som ramlar ihop om det får en för hård smäll av en rutinerad räv.

Om en spelare som Austin vill spela i SHL är det bara att tacka och ta emot. McDavid är next star och Austin är precis efter. Han kommer inte göra bort sig iaf.

Han va nära att komma med i USAs VM lag.
Citera
2015-05-28, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strekronors
Om en spelare som Austin vill spela i SHL är det bara att tacka och ta emot. McDavid är next star och Austin är precis efter. Han kommer inte göra bort sig iaf.

Han va nära att komma med i USAs VM lag.
Ser ingen anledning att ligga på knä för utländska "supertalanger" som gör en säsong.

Fast så tror ju jag på långsiktigt byggande med lokal förankring jag.
Citera
2015-05-28, 21:38
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Frölunda ligger säkerligen bra till om han väljer Sverige.

Episkt om han skulle välja Karlskrona

Citat:
Vad är det för mening att värva sånt? Ingen egen produkt och inget som stannar länge. Och troligen något som ramlar ihop om det får en för hård smäll av en rutinerad räv.

För att få fruktansvärt mycket uppmärksamhet från hela NHL (scouter och dylikt), öppna broar för andra spelare att utvecklas i Sverige och för att han är en grymt bra spelare (satan vad bra han var i U18).

Så jävla tunn är han inte, 188 cm och 88 kg som 17 åring.
Citera
2015-05-28, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
För att få fruktansvärt mycket uppmärksamhet från hela NHL (scouter och dylikt), öppna broar för andra spelare att utvecklas i Sverige
Vi får redan för mycket uppmärksamhet av det patrasket och utvecklar redan alldeles för många spelare åt dem, tycker jag iaf...
Citera
2015-05-28, 21:51
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Vi får redan för mycket uppmärksamhet av det patrasket och utvecklar redan alldeles för många spelare åt dem, tycker jag iaf...

Jo förstår vad du menar, Frölunda har ju tex jobbat rätt mycket med NHL-klubbar för att visa att det är ett bra ställe på att utvecklas och att det är nyttigt att stanna kvar kanske ett extra år innan de åker över.

Sen är det ju Frölundas melodi just nu att satsa på yngre spelare och då är verkligheten sån att NHL-klubbarna vill ha över de snabbt.

Går ju att jämföra med typ att ta hit Wennberg en säsong, då tycker jag att det är ännu mer spännande med en sån som Matthews.

Men att just Matthews skulle komma hit känns inte speciellt troligt.
Citera
2015-05-28, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Jo förstår vad du menar, Frölunda har ju tex jobbat rätt mycket med NHL-klubbar för att visa att det är ett bra ställe på att utvecklas och att det är nyttigt att stanna kvar kanske ett extra år innan de åker över.

Sen är det ju Frölundas melodi just nu att satsa på yngre spelare och då är verkligheten sån att NHL-klubbarna vill ha över de snabbt.

Går ju att jämföra med typ att ta hit Wennberg en säsong, då tycker jag att det är ännu mer spännande med en sån som Matthews.

Men att just Matthews skulle komma hit känns inte speciellt troligt.
Självklart så att en sån som Matthews är en fin karamell att få men jag tycker att lag som Frölunda, HV71, SAIK, och DIF ska köra på med sitt egna och låta poplagen med MoDo i spetsen nedlåta sig till att sånt här smuts...
Citera
2015-05-28, 22:00
Medlem
Än så har väl Fuleå värvat mest och bäst av alla lag. Eller? Så man får räknas som favorit till nästa säsongs mästare.
Men kul att dom där i mörkret kan få känna lite av hur det är att vinna.

Fuleå går till Real Luleå nu eller Real Fuleå? Lika mycket hjärta där som i Man C
Citera
2015-05-28, 23:28
Bannlyst
Citat:
Självklart så att en sån som Matthews är en fin karamell att få men jag tycker att lag som Frölunda, HV71, SAIK, och DIF ska köra på med sitt egna och låta poplagen med MoDo i spetsen nedlåta sig till att sånt här smuts...
om det är en klubb som bara värvar in talanger och säger att det är deras då är det Frölunda hur många juniorer i A-laget har spelat i deras j20? Johnson,Blidh och Bohm? Alla andra är värvade från småkronerna eller nått SHL lag.
Citera
2015-05-28, 23:44
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
om det är en klubb som bara värvar in talanger och säger att det är deras då är det Frölunda hur många juniorer i A-laget har spelat i deras j20? Johnson,Blidh och Bohm? Alla andra är värvade från småkronerna eller nått SHL lag.

Välkommen.

Vidriga är dom, köper alla spelare som inte har förlorat oskulden än.
Citera
2015-05-29, 00:21
Medlem
Citat:

15 av Frölundas 25 spelare har spelat i Frölundas juniorlag minst j-18.

Och om man ser på de som skickar över flest spelare till NHL/AHL så är det även där Frölunda. Så va grinig du över att ditt lag inte har någon bra juniorförening.
Citera
2015-05-29, 00:25
Medlem
Citat:

Bohm
Larsson
Nyberg
Bergvik
Johnsson
Blidh
A.Karlsson
Ehn
Widerström
dessa juniorer har alla spelat i Frölundas J20
Vad ville du ha sagt?
Citera
2015-05-29, 01:01
Medlem
Displaceds avatar
Nån på Hockeysnack slängde ihop detta. Nick Johnson:

https://www.youtube.com/watch?v=9k87u2-8iHw

När jag ser detta blir jag riktigt glad över hur det löste sig med Sweatt. Tror vi kommer få en förbannat bra förstakedja nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in