Citat:
Jag förstår att du tänker så och jag tror det handlar mest om dig. Min mamma är INGEN elak person. Hon är däremot en sån som VISAR att hon är ledsen mer än hon SÄGER att hon är ledsen. Ger en små lappar, skickar vykort och presenter, ringer mycket osv. Jag kan alltid ringa mamma när det är något och det finns ingen som jag känner mig så trygg med som med just henne. Ingen har stannat så länge som hon. Tagit som mycket som hon. Så det är viktigt för mig att det framgår här, min mamma är en underbar mamma och detta hände en gång. Är hon dålig på att erkänna egna fel, ja, men hon är INTE en dålig person som trycker ner sina barn. Absolut inte. Skulle säga att hon sällan säger ifrån när andra är elaka mot henne också. Jag har inte vart en härlig och enkel dotter att ha att göra med direkt men hon förlåter mig alltid på två röda och gör allt för att jag ska må bra och vi ska ha det bra imellan oss. Jag är otroligt nära min mamma.
Som jag skrev, jag är inte intresserad av att höra hurvida det var bra eller dåligt, rätt eller fel. Jag är intresserad av vad jag kan göra nu för att kunna fortsätta ha en relation med henne utan att förstöra det genom att ta upp gammalt skit hela tiden när jag vet att det ändå inte kommer att gå att lösa. Och går det att lösa kommer jag med all säkerhet på något nytt. Jag gjorde såhär med mitt ex förut (var mkt svartsjuk t ex och gick igenom en tjej tusen gr och när jag till slut lyckades släppa henne var det bara att gå vidare på nästa osv) och när det tog slut gick jag över på mamma.
Jag kan prata med henne, men just detta argumentet kommer vi inte längre i. Då undrar jag hur vanliga människor gör för att släppa det man inser bara tar energi. Och då när man bestämt att man vill fortsätta ha en relation med personen ifråga.
Som jag skrev, jag är inte intresserad av att höra hurvida det var bra eller dåligt, rätt eller fel. Jag är intresserad av vad jag kan göra nu för att kunna fortsätta ha en relation med henne utan att förstöra det genom att ta upp gammalt skit hela tiden när jag vet att det ändå inte kommer att gå att lösa. Och går det att lösa kommer jag med all säkerhet på något nytt. Jag gjorde såhär med mitt ex förut (var mkt svartsjuk t ex och gick igenom en tjej tusen gr och när jag till slut lyckades släppa henne var det bara att gå vidare på nästa osv) och när det tog slut gick jag över på mamma.
Jag kan prata med henne, men just detta argumentet kommer vi inte längre i. Då undrar jag hur vanliga människor gör för att släppa det man inser bara tar energi. Och då när man bestämt att man vill fortsätta ha en relation med personen ifråga.
Men du eller din mamma kan inte älta saker i all oändlighet.
Ni måste prata ut med varann sen gå vidare.
.. det handlar ju inte riktigt om det. Det handlar om mitt problem att släppa saker jag vill släppa.
yay!