Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-05-25, 14:16
Medlem
Sverige skickar ett namnstarkt lag till Universiaden i Korea, 3-14 juli:
Jessica Eriksson, Södertörn S
Jaqueline Hippi, Väsby SS
Nathalie Lindborg, Malmö KK
Josefin Lindkvist, Väsby SS
Alma Thormalm, Jönköping S

Jesper Björk, Helsingborgs S
Adam Paulsson, SK Elfsborg
Kristian Kron, Helsingborgs S
Axel Pettersson, Jönköping S
Citera
2015-05-28, 13:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska truppen till sim-VM i Kazan 2-9 augusti är nu uttagen:

Christoffer Carlsen, Mölndals ASS
Michelle Coleman, Spårvägen SF
Stina Gardell, Spårvägen SF
Louise Hansson, Helsingborgs S
Jennie Johansson, SK Neptun
Ida Lindborg, Malmö KK
Erik Persson, Kungsbacka SS
Simon Sjödin, SK Neptun
Sarah Sjöström, Södertörns SS

Truppen kan kompletteras efter Universiaden och SM med wild card och lagkappssimmare. Enda namnet jag är lite osäker på är Christoffer Carlsen, har han klarat kvalgränserna till VM? Inte vad jag minns men jag kan ha missat det.
Citera
2015-05-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Truppen kan kompletteras efter Universiaden och SM med wild card och lagkappssimmare. Enda namnet jag är lite osäker på är Christoffer Carlsen, har han klarat kvalgränserna till VM? Inte vad jag minns men jag kan ha missat det.

Han har klarat B-gränserna på 50 & 100 fritt och 50 rygg. På den sistnämnda är han dock inte ens Sverige-bäst. Gissningsvis har man ett medleylag i baktanken.
Citera
2015-05-28, 19:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Han har klarat B-gränserna på 50 & 100 fritt och 50 rygg. På den sistnämnda är han dock inte ens Sverige-bäst. Gissningsvis har man ett medleylag i baktanken.

Misstänkte att det kunde ligga till så men formellt sätt så var man tvungen att klara A-gränsen för att bli uttagen i denna omgång och inga andra lagkappssimmare togs heller ut. Som jag förstått så har man tänkt sig att ta ut ett lag till medleylagkappen på herrsidan med det är betydligt mer osäkert med ett lag på 4x100 m.
Citera
2015-05-29, 07:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Fredag till söndag simmas Bergen Swim Festival i den nya simanläggningen Alexander Dale Oen Arena med en hel internationella simmare. Från Sverige bland annat Sarah Sjöström och Jennie Johansson, några av de bästa danska och ungerska simmarna deltar också. Intressanta dueller mellan Katinka Hosszu och Sarah Sjöström på flertalet distanser. Blir en bra avstämning för de svenska simmarna som deltar. Sjöström har varit en del media senaste tiden, flera intervjuer från landslagslägret på Teneriffa. Lite blandat intryck, å ena sidan jag vill inte lägga någon press på mig, å andra sidan jag skall minsann ta guld och sätta världsrekord i år.
Citera
2015-05-29, 16:37
Medlem
Vilken olidlig resultatsida baggarna har. 2-3 sekunder för varje klick, vad spelar det då för roll hur hi-tech den ser ut.
Citera
2015-05-29, 21:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Ja, det var knappast den kvickaste liveresultservice man sett. Väldigt segt att få fram kompletta resultatlistor också. Resultattjänsten som används i Sverige och Danmark är betydligt mer responsiv.

Litet udda tävlingskoncept, på 50m-distanserna kör man med utslagningslopp istället för traditionella finaler.
Senast redigerad av Alkibiades 2015-05-29 kl. 21:06.
Citera
2015-05-30, 17:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Sarah Sjöström gav inte Katinka Hosszu en chans i finalen på 200 m frisim utav vann överlägset på 1.54.77, bara nio hundradelar från Femke Heemskerks världsettatid i år (Heemskerks tid har ju varit helt överlägsen fram till nu).

Svenskt rekord också. Gamla rekordet låg på 1.55.04 som Sjöström simmade på i Eindhoven våren 2014.
Senast redigerad av Alkibiades 2015-05-30 kl. 17:17.
Citera
2015-05-31, 17:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Sarah Sjöströms helg i Bergen:

50 m frisim 24.64 (åttonde tiden i år)
100 m frisim 53.35 (sex hundradelar över hennes bästa tid i år som är årets fjärde tid)
200 m frisim 1.54.77 (SR och världens näst snabbaste tid i år, femte bästa tiden genom historien)
50 m fjäril 25.35 (bara Sarah har simmat snabbare än denna tid i år)
100 m fjäril 57.67 (Sarahs sämsta tid under helgen men såg ut att vara både en riktigt dålig vändning och målgång)
50 m ryggsim 28.68 (Sarah simmade bara i försöket)
Citera
2015-05-31, 17:11
Medlem
Tvåa på bollen..

Halvdant 100 fjäril av Sjöström med 57,6 vilket förvisso är en topp5-tid världsmässigt. Avslutar dock helgen med starka 53,35 på 100 fritt. Uthålligheten verkar det inte vara något fel på precis, får se om hon är lite sprintigare om ett par veckor i Rom.

Blir Alshammar härnäst i en eller ett par Mare Nostrum-tävlingar om jag förstått det rätt, första tävlingen på lördag i Canet.
Citera
2015-06-03, 20:13
Medlem
Alshammar får motstånd så det räcker till i Canet. Halsall, Kromowidjojo, Dekker, Heemskerk, Ottesen, Vanderpool m.fl. 50 fritt och fjäril. Blir intressant att se vad dom andra gör på Sarahs distanser också.
Citera
2015-06-06, 18:47
Medlem
Ingen glimrande comeback av Alshammar direkt. 25.82 & 25.63 på 50 fritt. Ottesen bäst med 24.47, inga jättetider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in