Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Amsterdam Swim Open går nu i helgen (12-14 december) och är en VM-kvaltävling. Av våra fyra stora på damsidan (Sjöström, Johansson, Coleman och Hansson) så är bara Coleman med vad jag kan se. Coleman mot Femke Heemskerk på 200 m frisim känns faktiskt riktigt kittlande med kortbane-VM i minnet. Coleman är anmäld på 1.56.90 och Heemskerk på 1.56.36, den som kommer därefter har gjort precis under 1.59. Kval-gränsen till VM är 1.58.93 så det borde inte vara några problem för Coleman. Övriga svenska simmare måste nog sänka sig en ganska bra bit under sina anmälningstider för att klara kvalgränserna.
Ser helt okej chanser för en del, jag förutsätter att herrarna toppat sig för detta. Simon på 200 & 400 medley, Skagius på 50 & 100 bröst har toppchans men även Lindborg, Persson och Carlsen borde inte känna sig chanslösa. Jag hoppas på en del pers på herrsidan.
Hansson är med, förresten, 100 fritt & 200 medley. Hon är kanske inte den jag har högst förhoppningar på så här veckan efter VM, å andra sidan är hon inte den som behöver bevisa sig heller. Hon kommer kvala in förr eller senare.