Citat:
Ursprungligen postat av
PerP
Muffat som diskuterades dog väl i helikopterkraschen?
Det stämmer - jag hade helt förträngt den tragiska olyckan.
Ironiskt nog heter realityserien Muffat skulle medverkat i "Dropped" och har just överlevnad som tema...
-----------------------------------------------------------------------------
Även om Muffat inte är med oss längre så saknar Sarah knappast konkurens på 200 fritt. Senast i Hong Kong simmade t.ex.
Hosszu på 1:55.81. Det är väl iofs tveksamt om hon väljer att simma den distansen på OS, med tanke på att frisimsfinalen krockar med finalen på 200 medley. Men Hosszu är ju Hosszu så hon simmar väl allt. Tror dock inte att
Allison Schmitt når upp till samma nivå som hon visade under London-OS, p.g.a. bristande motivation och återkommande depressioner.
Angående schemat över
OS-simningarna, som Alkibiades var inne på, tycker jag att det ser bra ut för
Sarahs vidkommande. Det finns inga störningsmoment när hon (förhoppningsvis) simmar sina individuella finaler på
100 fj, 200 fr och
100 fr, utan hon kan ladda inför varje lopp i lugn och ro. Finalen på
50 fr krockar visserligen med
medleylagkappen, men är å andra sidan hennes sämsta medaljchans individuellt och lite av en "bonusgren". Den finalen fungerar väl snarare som uppvärmning inför den avslutande lagkappen. Jag hoppas och tror att hon simmar samtliga lagkapper då vi har medaljchans i alla tre. Det är heller inte lätt att förutsäga i vilken av frisimslagkapperna vi har störst medalchans, när båda lagen fortfarande saknar en konkurrenskraftig fjärdelänk.
Sedan hoppas jag att
Sarah lägger lite mindre fokus på semifinalerna i Rio, jämfört med i Kazan där hon gick för fullt både på 100 fj och 100 fr. Hon kanske inte sparar så mycket energi rent fysiskt, men hon borde väga in den mentala urladdningen varje maxlopp innebär + den sedvanliga och tidskrävande mediahysterin efteråt. Om hon tyckte att journalisterna var tröttsamma under VM är det ändå bara en fis i rymden mot hur det blir på OS.