Citat:
Ursprungligen postat av
As-33-15-4-p
Är verkligen inte vänster eller miljöpartist, men har för mig att Fridolin fick 2.0 på högskoleprovet så han borde nog inte ha helt tomt bakom pannbenet.
Jo han är säkert intelligent och så, men så PK-hjärntvättad att intelligensen används på helt fel sätt. Det är en stor tragik med folk som besitter stor intelligens men som fokuserar på och engagerar sig i helt fel saker och på helt fel sätt.
OnT
När du beklagar dig över att föräldrarna förstört din barndom då de var missbrukare/alkoholister, men samtidigt själv super dig drängfull titt som tätt. Ett skolexempel på det såg jag på en dokumentär på SVT för flera år sen, när en ung kille sa: "Jag kommer aldrig förlåta min far för att han körde rattfull med mig när jag var barn", för att i nästa andetag säga: "Ikväll ska jag dricka öl.. det ska bli kul".
När du är allmänt inkonsekvent i ditt resonemang. Du klagar å ena sidan på andras beteenden i olika sammanhang, när du beter dig likadant själv. Just inkonsekvens och brist på självinsikt brukar vara utmärkande för WT:s
Att ha en allmän okunskap om psykologi och orsak och verkan. Att vara vidskeplig och slänga sig med floskler istället för att läsa på om hur saker förhåller sig. Samt att inte ha något konsekvenstänk, dvs att inte kunna se att det är ens eget beteende som gör att det blir som det blir. Man skyller på andra och på omständigheterna men ser inte sitt eget ansvar.
Att lacka ur bara för att någon ger en en arg eller fördomsfull blick och anklaga personen för att vara arrogant och en skitstövel, när det i själva verket är du som person som väckt dennes förakt genom ditt sätt att titta på honom/henne eller ditt sätt att bete dig.
Att tro att alla rika människor är egoister, när du är en stor egoist själv.