Det räcker att du googlar så hittar du flera artiklar om att både OSCE och Amnesty har besökt soldaterna på plats och pratat med dem på sjukhuset. De har undersökt dem, det finns ingenting som tyder på tortyr och de förnekar själva att de blivit utsatta. De har fått professionell läkarvård för sina skador efter eldstriden med ukrainska soldater.
Kyivpost är en tidning som länkar till andra nyhetssajter, de gör väldigt få artiklar själva.
Det är tydligt att du saknar förmågan att tänka själv. Det brukar nyttiga idioter göra.
Jag skrev som svar till din post:
Citat:
Sluta svamla strunt ange trovärdig källa med citat? Återigen hur kan man veta det?
Edit från din tidigare länk: Representatives of the Organization for Security and Cooperation in Europe and Amnesty International visited two Russian military detained .... The visit lasted for about ten minutes, an Interfax-Ukraine correspondent reported. But the visitors declined to provide commentaries, and the content of their conversation remains unknown, he said.
Källa gällde hot mot de som hade deltagit i undersökningarna och inget annat, för varje enskild undersökning, med citat tack?
Du svarade aldrig på följande:
Edit med din logik hur vet vi att de som svarade på frågorna i den lastgamla undersökning som du brukar hänvisa till inte var hotade när de avgav sina svar?
Hur vet vi att Radans medlemmar inte var/är hotade till livet när de fattar beslut under och efter statsskuppen?
Hur vet vi att Poroshenko inte är hotad till livet, han var ju en av Yanukovych ministrar. CIA hotar honom sannolikt?
Hur vet vi att inte du är hotad och tvingas att skriva det du skriver?
Etc
Om du inte visste?
"Zair Smedlyayev, a Tatar activist, was questioned on charges of separatism when Ukraine controlled Crimea, for saying that Crimea would one day belong to the Tatars. He underwent a year-long court case in the same Simferopol courthouse.
Din argumentation är väldigt tröttsam och meningslös, har du tänkt på det?
Ska jag bevisa att Krims befolkning som inte sympatiserar med Rysslands ockupation är rädda för att uttrycka sin åsikt? Ska det behöva bevisas, när de kan få upp till 5 års fängelse för att bli klassade som politiska extremister, när människor på Krim blir misshandlade och förlorar sina arbeten för att de inte vill stämma in i hyllningskören till Putin? När människor försvinner spårlöst och hittas mördade? Du har fått länkar så det räcker nu. Annars får du gärna söka själv på Google och hålla dig borta från Kreml-organ såsom Sputnik, RT, m.fl.
Varför skulle folk vara rädda för repressalier under tiden FÖRE Rysslands ockupation?
Det finns en och annan tatar som vänder kappan efter vinden och ansluter sig till ockupanterna. Sådana människor finns i alla ockuperade länder och kallas förrädare. De representerar inte de andra och kommer att ställas inför rätta den dag de ryska ockupanterna lämnar Krimhalvön.
Källa gällde hot mot de som hade deltagit i undersökningarna och inget annat, för varje enskild undersökning, med citat tack?
Du svarade aldrig på följande:
Edit med din logik hur vet vi att de som svarade på frågorna i den lastgamla undersökning som du brukar hänvisa till inte var hotade när de avgav sina svar?
Hur vet vi att Radans medlemmar inte var/är hotade till livet när de fattar beslut under och efter statsskuppen?
Hur vet vi att Poroshenko inte är hotad till livet, han var ju en av Yanukovych ministrar. CIA hotar honom sannolikt?
Hur vet vi att inte du är hotad och tvingas att skriva det du skriver?
Etc
Och hur vet vi att du inte är en rymdödla? Källa och länk please.
Du vill alltså ha en källa på att de ryska soldaterna inte blivit torterade?
1. De har själva förnekat att de blivit torterade.
2. De har fått professionell läkarvård för sina skottskador.
3. Amnesty och OSCE har besökt dem och konstaterat att ingen tortyr har skett.
4. Ryska journalister har besökt dem och frågat ut dem, ingen tortyr har skett.
5. Rysk personal från ambassaden i Kiev har besökt dem, ingen tortyr har påvisats.
Human Rights Watch reported that the prisoners are being treated well after the organization’s officials visited the Russian soldiers’ hospital wards.
Jag hänvisar även till mitt tidigare inlägg. Så vi har alltså Amensty, OSCE och Human Rights Watch som tillsammans med ryska sändebud besökt fångarna på sjukhuset.
DET FINNS INGA UPPGIFTER OM ATT DE SKULLE BLIVIT UTSATTA FÖR TORTYR. INTE ENS RYSSLAND HAR PÅSTÅTT DET. DET HAR SNARARE DEMENTERATS AV DEM SJÄLVA.
Bara ditt kära separatistpack har kommit med sådana grundlösa anklagelser.
Så, har jag gjort mig tydlig nu?
Senast redigerad av Pobedarov 2015-05-28 kl. 11:37.
Din argumentation är väldigt tröttsam och meningslös, har du tänkt på det?
Ska jag bevisa att Krims befolkning som inte sympatiserar med Rysslands ockupation är rädda för att uttrycka sin åsikt? Ska det behöva bevisas, när de kan få upp till 5 års fängelse för att bli klassade som politiska extremister, när människor på Krim blir misshandlade och förlorar sina arbeten för att de inte vill stämma in i hyllningskören till Putin? När människor försvinner spårlöst och hittas mördade? Du har fått länkar så det räcker nu. Annars får du gärna söka själv på Google och hålla dig borta från Kreml-organ såsom Sputnik, RT, m.fl.
Varför skulle folk vara rädda för repressalier under tiden FÖRE Rysslands ockupation?
Det finns en och annan tatar som vänder kappan efter vinden och ansluter sig till ockupanterna. Sådana människor finns i alla ockuperade länder och kallas förrädare. De representerar inte de andra och kommer att ställas inför rätta den dag de ryska ockupanterna lämnar Krimhalvön.
Vi diskuterade fyra undersökningar om vad krimarna ansåg om anekteringen av Krim, över 80% av dem var positva till den i varje enskild undersökning. En av undersökningarna ingår ett vetenskapligt projekt. Det finanseras delvis via " Political Science program of the U.S. National Science Foundation," som "(NSF) is an independent federal agency created by Congress in 1950 "to promote the progress of science".
Du hade alltså inga källor till att deltagarna i undersökningarna hade hotats, utan det var endast skitsnack.
Snygg foliehatt du har, men den sitter lite på sned, bara så du vet?
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-28 kl. 12:21.
Du vill alltså ha en källa på att de ryska soldaterna inte blivit torterade?
1. De har själva förnekat att de blivit torterade.
2. De har fått professionell läkarvård för sina skottskador.
3. Amnesty och OSCE har besökt dem och konstaterat att ingen tortyr har skett.
4. Ryska journalister har besökt dem och frågat ut dem, ingen tortyr har skett.
5. Rysk personal från ambassaden i Kiev har besökt dem, ingen tortyr har påvisats.
Jag hänvisar även till mitt tidigare inlägg. Så vi har alltså Amensty, OSCE och Human Rights Watch som tillsammans med ryska sändebud besökt fångarna på sjukhuset.
DET FINNS INGA UPPGIFTER OM ATT DE SKULLE BLIVIT UTSATTA FÖR TORTYR. INTE ENS RYSSLAND HAR PÅSTÅTT DET. DET HAR SNARARE DEMENTERATS AV DEM SJÄLVA.
Bara ditt kära separatistpack har kommit med sådana grundlösa anklagelser.
Så, har jag gjort mig tydlig nu?
NEJ! Du behöver en källa från OSCE och Amnesty ingen skit-ukrainsk länk!
Människor som blir torterade anger sällan sina tortera när de befinner sig i deras våld. Det får de flesta som arbetar med tortyr-information eller torterande människor lära sig. De säger det som de tror att den andra sidan vill höra, så de slipper utstå mera tortyr.
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-28 kl. 13:05.
NEJ! Du behöver en källa från OSCE och Amnesty ingen skit-ukrainsk länk!
Människor som blir torterade anger sällan sina tortera när de befinner sig i deras våld. Det får alla som arbetar med tortyr-information eller torterande människor lära sig. De säger det som de tror att den andra sidan vill, så de slipper utstå mera tortyr.
Då är det ju jävligt konstigt att de ukrainska krigsfångarna uppgett att de blivit torterade till media medan de fortfarande var i fångenskap. Du argumenterar så dåligt att man tappar förståndet av att bara läsa skiten.
Då är det ju jävligt konstigt att de ukrainska krigsfångarna uppgett att de blivit torterade till media medan de fortfarande var i fångenskap. Du argumenterar så dåligt att man tappar förståndet av att bara läsa skiten.
Our first day saw Commander Mozgovoi lead a tour of social projects provided by the Ghost Brigade for the population of Alchevsk, one of its strongholds and the town where our 100-strong delegation was based.
We visited a canteen where elderly residents received free meals, followed by a tour of nearby agricultural facilities abandoned by a local fraudster before the crisis.
The Ghost Brigade has commandeered the incomplete buildings and equipment to develop as a collective farm. It is already partially operating and providing food for the population.
Frågan är hur det kommer att gå för de sociala projekten i Alchevsk nu. Kommer Prizrak att kunna fortsätta med sin verksamhet ?
Vad jag tror Fuckuto försöker få fram är att han vill ha källan till uttalandet om B.la att de påstådda aktiva ryska soldaterna inte blivit torterade.
Nu är ju inte Ukrainsk media källan till uttalandet, och det är här skon klämmer eftersom källan påstås vara Amnesty och de har själva inte nämnt något om det hittills vilket är suspekt då Amnesty brukar vara duktiga på att uppdatera sina rapporter.
Allt som blivit presenterat hittills är artiklar av partisk Ukrainsk media som påstår att Amnesty sagt detta. Men mer är det ju inte, och det är väll det som Fuckuto anser är problemet.
Om jag har fel angående din efterfrågan får du gärna rätta mig Fuckuto, men det var så jag tolkat dina inlägg.
Vi diskuterade fyra undersökningar om vad krimarna ansåg om anekteringen av Krim, över 80% av dem var positva till den i varje enskild undersökning. En av undersökningarna ingår ett vetenskapligt projekt. Det finanseras delvis via " Political Science program of the U.S. National Science Foundation," som "(NSF) is an independent federal agency created by Congress in 1950 "to promote the progress of science".
Du hade alltså inga källor till att deltagarna i undersökningarna hade hotats, utan det var endast skitsnack.
Snygg foliehatt du har, men den sitter lite på sned, bara så du vet?
Kära nån... svårt att förstå?
Jag har talat om en tillförlitlig undersökning från 2013 där 25% av de Kriminvånare som besvarade enkäten ansåg att Krim bör tillhöra Ryssland. De övriga tre undersökningarna du tjatar om är som sagt opålitliga då de ägde rum EFTER ryska ockupationen av Krim. Ingen opinionsundersökning är tillförlitlig under ockupation av främmande makt och som utövar terror mot oliktänkande. Ska jag behöva förklara för dig igen? Det känns som att jag måste gå runt och runt igen med dig, då viss information går in och ut igen lika snabbt.
Jag har talat om en tillförlitlig undersökning från 2013 där 25% av de Kriminvånare som besvarade enkäten ansåg att Krim bör tillhöra Ryssland. De övriga tre undersökningarna du tjatar om är som sagt opålitliga då de ägde rum EFTER ryska ockupationen av Krim. Ingen opinionsundersökning är tillförlitlig under ockupation av främmande makt och som utövar terror mot oliktänkande. Ska jag behöva förklara för dig igen? Det känns som att jag måste gå runt och runt igen med dig, då viss information går in och ut igen lika snabbt.
Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att undersökningar skall vissa fall ses som färskvara med bäst före datum. Om du läser den fakta som jag redovisar för dig i senaste undersökningen, så ger ;John O'Loughlin, professor of Geography at the University of Colorado, Boulder, bland annat två förklaringar till svängningen.
- - What people tend to forget is that through the nineties and the two thousands there was quite a support in Crimea for annexation to Russia....
- Crimeans viewed the Maidan revolution very negatively.
- Whe asked them about Maidan, people where overwhelmely negatively about it...thought is was very bad for Ukraine
Det vill säga människor är historiska varelser och reagerar på händelser som sker deras samtid.
Krimarna fick för första gången i mars månad år 2014 en möjlighet att rösta om anslutning till Ryssland eller ej. De hade tidigare förbjudits av Kiev att folkomrösta om frågan bl.a. så tidigt som i början av 1992.
Samt Maidan - det som hände där var inte populärt på Krim. Kommer du ihåg att den förre presidenten flydde till Krim efter kuppen. Maidan avskyddes på Krim, när Krims Berkut återvända hem hyllades de som hjältar av befolkningen där.
Men om det var historia samt Maidan var det som vände vinden det vet ingen med säkerhet. Den enda som kan veta det är Gud, om det finns någon sådan, för han/hon skall vara allvetande.
Det enda som vi vet är att när slumpvalda krimare får frågan om de stöder annektering så säger minst 80% av dem i fyra olika undersökningar att de gör det.
Kommer de att göra det för all framtid? Bara gud vet om det finns någon sådan. Vi får göra nya undersökningar och ställa om frågan i framtiden och se vad krimarna säger då.
Edit: Dessutom idag hjälper den ekonomiska krisen samt inbördeskriget i Ukraina sannolikt till att hålla uppe stödet för annekteringen bland krimarna, tror jag.
Fakta om senaste undersökningen:
I ett radioprogram sänt av CBC (Kanadas motsvarighet till BBC) säger "John O'Loughlin, professor of Geography at the University of Colorado, Boulder, and the principal investigator of a public opinion survey in Crimea." bland annat följande;
- "overall eighty-five percent the people in the poll approved the annexation"
- What people tend to forget is that through the nineties and the two thousands there was quite a support in Crimea for annexation to Russia....
- In our sample ...for annexation to Russia
Russian 90%
Ukranians 65%
Tatars 30% think its right decision, 30% think its wrong decision and then about 20% it´s absolutely wro, right decision. so you can see the Tatars are absolutely split....
- Crimeans viewed the Maidan revolution very negatively.
- Whe asked them about Maidan, people where overwhelmely negatively about it...thought is was very bad for Ukraine
Den här undersökningen ingår i ett forskningsprojekt och kommer sannolikt i framtiden ses som ""härdad" vetenskap.