2015-04-18, 22:52
Medlem
Ribbentropps avatar
Fortfarande massa ältande om detaljer vid avsättandet av Yanukovych för över ett år sen som inte leder någon vart, intresseklubben noterar. Tråden heter väl situationen i Ukraina just nu?

Hur blir det med den förväntade ryska offensiven framöver tror ni initierade skribenter? Har åkermarken torkat upp tillräckligt för detta ännu? Blir jordbrukarna ersatta på något sätt för de massiva skador pansarbataljonerna orsakar?
2015-04-18, 22:56
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Det är citat från en av skyttarna, Vi tar det igen pch ser om det går in:
Det är alltså ingen spekulation. Det är vad en vad en av skyttarna berättar!

Vi tar det igen och ser om det går in: BBC intervjuar en (1) anonym person som påstår att han tillhörde Maidanrörelsen och sköt mot poliser.

Dokumentären spekulerar därefter i att den officiella bilden av händelserna under kravallerna inte stämmer. Bland annat mot bakgrund av intervjun. Vilket för all del kan stämma.

Ovanstående betyder alltså inte att det är så, eller att dokumentären över huvud taget hävdar att det är så, dvs att det nu har framkommit att "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida" som det hävdades i mitt citat av det ursprungliga inlägget.
Senast redigerad av DaEzz 2015-04-18 kl. 23:00.
2015-04-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
nej, lögnare, det är precis det du inte gör.

du citerar en valhänt skandalisering från fria tider. det enda du citerar är fria tiders så kallade "tolkning". sedan lägger du upp en länk till rapporten för att fult och manipulativt indikera att fria tiders tolkning är direkt avspeglad i rapporten.

så nu ljög du igen... du kan inte riktigt hjälpa det, va? det bara blir så?

När jag tillhandahåller länkar, som var och en själv får bedöma, så kallas jag lögnare. När en sådan lögn om mig upprepas tillräckligt ofta, så börjar folk tro på den. Här angrips ju alla källor, som är obekväma för Kiev, så all kritik måste ju vara lögn.

Alternativa media, t.ex. flashback, kan tillhandahålla sanningar som inte alls meddelas i etablerade media. När jag länkar till media, t.ex. RT, eller alternativa media, så är det alltid fel på mig eller källan. Låt folk bilda sig en egen uppfattning om saken.

Jag är på en tung anglosaxisk blog där många postar information och ibland postar jag sådan information på flashback. Där finns respekt för yttrandefrihet och det är alltid underförstått att folk får tänka som de vill, sådan är den amerikanska kulturen. Det som är speciellt intressant är det udda och helt okända. Det är sådant jag ofta postar och inte är det jag som hittar allt. Underskatta inte vanligt folk, som inte är journalister. De har mycket att bidraga med.
2015-04-18, 23:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
När jag tillhandahåller länkar, som var och en själv får bedöma, så kallas jag lögnare.

Du "tillhandahåller" en massa skit om bland annat påstådda barnvåldtäkter utförda av amerikanska soldater som är uppenbar ryskproducerad propaganda av rent pinsamt låg nivå. komplett med förskräckta tillrop och moraliska ställningstaganden.

Om du på fullt allvar faktiskt tror på skiten du länkar till så har jag ett visst medlidande med dig, eftersom sådana som du nästan aldrig fungerar i ett normalt samhälle. Ni brukar vara väldigt sorgliga individer med en omfattande social problematik.

Men i ditt fall så tror jag att du är en (halv)professionell lögnare. Möjligen betald, vilket i sådana fall iofs säger mer om dina handledare och kvalitén på ännu en Rysk skitprodukt än dig själv.
2015-04-19, 00:26
Medlem
Swan65s avatar
Som direkt svar på Putins ogina agerande vad gäller S300 försäljning till Iran så kommer Israel att leverera diverse vapen till Ukraina.
http://www.ibtimes.com/vladimir-putin-raises-concerns-over-israels-plans-give-weapons-ukraine-1887635
2015-04-19, 00:37
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Som direkt svar på Putins ogina agerande vad gäller S300 försäljning till Iran så kommer Israel att leverera diverse vapen till Ukraina.
http://www.ibtimes.com/vladimir-putin-raises-concerns-over-israels-plans-give-weapons-ukraine-1887635

Den "Store Strategen" har på vid gavel öppnat dörren för USA att via proxy (dvs Israel) leverera vapen till Ukraina.

Är ryssarna så jävla dumma att de faktiskt avser leverera LV-robotsystem till Israels dödsfiende nummer ett så får det naturligtvis konsekvenser.
2015-04-19, 00:37
Medlem
Donetsk före och efter förstörelsen. Krigets fasor. Kort video utan tal.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f9TUneialnM
2015-04-19, 00:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Drönare är väl det Israel pratat om. De är inte gratis. Israel är ingen ekonomisk stormakt, Ukraina har inte stor budget för israeliska vapen. Om USA eller EU bidrar med pengar så. Vi får se om det slutar i något. Israeliska vapen som dödar ryska soldater vore fint.
Ryssland försöker hota Israel, vad nu det ska tjäna till... ska Ryssland skicka tjetjenierna i ISIS mot Israel?
Citat:
Putin warns Israel: Don't send deadly weapons to Ukraine
Russian president's warning comes week after he lifted ban on delivery of S-300 missile defense systems to Iran.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.652441
Senast redigerad av Xelious 2015-04-19 kl. 00:56.
2015-04-19, 01:54
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Tänk nu efter själv. Det behövdes röster för att rösta ner Yanukovych. Dessa behövde närvara. Resten behövde inte närvara för det gjorde varken till eller från. Alltså närvarade bara de som tagit sig dit för att rösta mot Y. Tror du parlamentsledamoterna bor i parlamentet eller?. Under perioden nov/dec 2013- februari 2014 går fler och fler över och röstar mot Y. Som sagt 21 februari med Berkut och Y kvar i Kyiv röstar 380 för 2004 års konstitutuionsttillägg som beskär presidentmakten. Innan har likamånga röstat ner regeringen . Y lojala röstare har ingen anledning att dyka upp för det är motrösterna bara som räknas. Liksom vad är skillnad om 380 röstar för och ingen emot eller 2 emot? Det är rösterna FÖR som räknas.Så även om folk Hypotetiskt skulle hota nån vid parlamentet så skrämde de snarare bort ledamöter från parlamentet som tänkte rösta ner Y än tvärtom.

Skulle ledamöter under Hypotetiskt dödshot ta sig till parlamentet för att bli de som röstade emot när det inte hade någon som helst betydelse?
Så i din värld har det ingen betydelse om en fascistisk mobb styr vilka parlamentariker som kan komma levande in och ur parlamentet? Det räcker att de som röstar rätt kommer!

För din information kan jag berätta att i ett demokratiskt parlament skall åsikter brytas i debatt och diskussion innan röstning och då skall representanter för olika åsikter kunna komma till parlamentet utan risk att bli dödad på vägen in och väl inne kunna rösta efter övertygelse utan risk att bli dödad på vägen ut.

Men igen, även om man bortser från detta som för en normal människa är helt självklart, så fick parlamentet inte ihop röster nog enligt konstitutionen för att avsätta presidenten. Så på alla sätt var det en kupp av en junta som tog makten.
2015-04-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Summa summarum så säger inte Europarådet varken det du påstår eller det "Fria Tider" påstår. Föga förvånande, vi vet vem som beordrade skott mot demonstranterna och det var Janukovitj såklart. Allt annat är konspirationsteorier.

Gå till rapporten och läs själv. Du kan inte anklaga Europarådet för konspirationsteorier. Rapporten är på mer än hundra sidor. Här sammanfattas kritiken och den är tung.

II. THE PANEL’S CONCLUDING REMARKS

https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802f078f
2015-04-19, 04:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Gå till rapporten och läs själv. Du kan inte anklaga Europarådet för konspirationsteorier. Rapporten är på mer än hundra sidor. Här sammanfattas kritiken och den är tung.

II. THE PANEL’S CONCLUDING REMARKS

https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802f078f
International Advisory Panel är inte samma sak som Europarådet. Det är alltså inte EU:s medlemsstaters stats- eller utrikesministrar som gjort denna rapport, hur många gånger du än försöker upprepa ditt mantra.
2015-04-19, 06:08
Medlem
Citat:
När jag tillhandahåller länkar, som var och en själv får bedöma, så kallas jag lögnare. När en sådan lögn om mig upprepas tillräckligt ofta, så börjar folk tro på den. Här angrips ju alla källor, som är obekväma för Kiev, så all kritik måste ju vara lögn.

Alternativa media, t.ex. flashback, kan tillhandahålla sanningar som inte alls meddelas i etablerade media. När jag länkar till media, t.ex. RT, eller alternativa media, så är det alltid fel på mig eller källan. Låt folk bilda sig en egen uppfattning om saken.

Jag är på en tung anglosaxisk blog där många postar information och ibland postar jag sådan information på flashback. Där finns respekt för yttrandefrihet och det är alltid underförstått att folk får tänka som de vill, sådan är den amerikanska kulturen. Det som är speciellt intressant är det udda och helt okända. Det är sådant jag ofta postar och inte är det jag som hittar allt. Underskatta inte vanligt folk, som inte är journalister. De har mycket att bidraga med.

du ljuger när du säger att du lät var och en tolka rapporten från europaråden (sic!). du lade upp en länk till fria tider först och ett citat från deras kopparsamlande tattartolkning av rapporten i fråga. sedan när du blev påkommen med byxorna nere så postade du länken till rapporten, men utan ett endaste citat som skulle styrka de fria tider-lögner som du först ville etablera som sanning.

det är ett oärligt agerande och det är medvetet. du är en lögnare.

jag skiter i var du ljuger om att du tar din "information" från. du postar trams om barnvåldtäkter i kiev från nån jövla bloggerska i moskva. du postar lögner om påhittade flygledare. du postar trams, falsarier och förvanskade verklighetsfragment. från dag ett har du haft en alldeles uppenbar agenda och den har sin grund i ryggradslösa lögner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in